book-cover_rulebook_small.jpg

Prilično neočekivano za većinu fanova, Fantasy Flight Games nedavno su na svojim stranicama najavili novu ediciju Warhammer Fantasy Roleplay igre.

book-cover_rulebook_small.jpg

Prilično neočekivano za većinu fanova, Fantasy Flight Games nedavno su na svojim stranicama najavili novu ediciju Warhammer Fantasy Roleplay igre. Ovo najnovije izdanje WFRP-a bit će treće po redu, brojeći od prvog pojavljivanja tamo negdje početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Neobično za moderne RPG-ove, novi WFRP dolazi u velikoj kutiji koja će sadržavati komponente potrebne za igranje. To uključuje 4 rulebooka (osnovni rulebook, adventure book za GM-a, te dvije knjige o magiji i religiji), 36 posebnih (custom) kockica, 300 karata, countere te specijalne character sheetove i držače za njih. Sve to za nemalih 99.95 dolara! Kako navode dostupni press materijali, novo izdanje uvest će ”revolucionaran i inovativan pristup dizajnu temeljen na taktilnom i vizualnom iskustvu koji će predstavljati pozitivan pomak u paradigmi roleplay igara”. Hm.

Ako ostavimo na trenutak marketinški metajezik po strani i pogledamo malo pozornije u majstorsku kuhinju FFG-a, postat će jasno da se ovdje zapravo radi o hibridnoj igri koja više nalikuje na boardgame nego na klasični rpg. To uistinu i ne iznenađuje previše ako imamo na umu da je FFG trenutno jedan od najjačih izdavača društvenih stolnih igara, s jakim naslovima poput A Game of Thrones, Cosmic Encounter, Descent: Journeys in the Dark, Talisman, Twilight Imperium, War of the Ring i drugih. Za očekivati je da takva korporacija u potrazi za ekstra profitom igra na svoje snažne adute: privlačan dizajn i kvalitetu proizvoda. Ipak, ostaje upitno koliko ovaj izdavač poznat po svojim uspješnicama može napraviti iskorak u roleplay vodama. Valja se prisjetiti da su FFG drugo izdanje WFRP-a, kao i Dark Heresy RPG, dobili (kupili) kao gotove proizvode, a ono malo vlastitih roleplaying igara što su napravili prije nije ostavilo značajnijeg traga.

dice-pool_small.pngPažljiviji pogled u prve video prikaze komponenti i mehanike pokazuje lijepe, ali nepotrebne dodatke za tipičnu roleplay igru. Uvođenje posebnih kockica koje nemaju brojeve nego simbole šamar je starim igračima, posebice nakon finog dizajnerskog rješenja iz druge edicije s korištenjem samo dvije d10 za cijelu mehaniku. Karte koje označavaju okolnosti, specijalne sposobnosti ili stanja likova suviše bazde na rješenja koja je uveo 4e DnD, a čak se ni rat catcher (kao arhetip sustava Warhammer karijera) neće pojaviti u originalnom rulebooku, nego u nekoj od nadolazećih ekspanzija. Dojam je potpisnika ovih redaka da se ne nudi ništa novo i inovativno u dizajnu igre, osim šarene plastike i kartona koji nastoje nadomjestiti narativne elemente roleplaya (doduše FFG govore da bi upravo ti elementi trebali olakšati naraciju; hoće li u tome uspjeti ostaje za vidjeti, očito je da se njihovim unošenjem pokušava privući nešto šira ciljna skupina igrača – op. ur.). Možda su uistinu altdorfski agitatori i fanatici bili u pravu kada su rekli da se bliži kraj svijeta i da nam se valja pokajati za naše grijehe… Sigmare, sačuvaj nas ovakvog zla!