cabin-in-woodsOva će recenzija biti kratka i izravna: ako niste ljubitelj filmova koji jesu ili koketiraju sa žanrom horora, gledati Cabin in the Woods znači pronaći ga čudesno opaljenim, zapravo, nečime što sasvim sigurno niste nikada vidjeli. I negdje između, ili ga uopće nećete shvatiti ili ćete ga pronaći nekonvencionalno inteligentnim.

THE CABIN IN THE WOODS (2012)

Redatelj: Drew Goddard
Scenarij: Drew Goddard, Joss Whedon
Glume: Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison, Fran Kranz, Jesse Williams
G1G1Gg1

cabin-in-woodsDana 3.5.2012. u kina su istovremeno došla dva općenito izvrsna, a u svom žanru naročito briljantna filma. Dugo spremani projekti: akcijski intenzivni, sadržajno inteligentni, s pamtljivim likovima i odličnom odnosnom kemijom, prožeti ili korekcijama ili invencijama u žanru. Dijele istog autora, Jossa Whedona, ime koje ćete nadalje češće čuti. Prvi od novizašlih filmova je dugo iščekivani i razglasani The Avengers; a drugi naslov je horror triler Cabin in the Woods, manje razvikani destruktor svog žanra.

S obzirom na to koliko je ovaj naslov beskompromisno genijalno inventivan, ponirati u konkretne elemente filma znači definitivno razotkriti očekivanja. Pogledati trailer već je šteta iskustvu. Stoga će, za promjenu, ova recenzija biti kratka i izravna: ako niste ljubitelj filmova koji jesu ili koketiraju sa žanrom horora, gledati Cabin in the Woods znači pronaći ga čudesno opaljenim, zapravo, nečime što sasvim sigurno niste nikada vidjeli. I negdje između, ili ga uopće nećete shvatiti ili ćete ga pronaći nekonvencionalno inteligentnim.

cabin-in-woods1Ako jeste ljubitelj horora, Cabin in the Woods pripada vrhu svog žanra. Ne u kontekstu samog straha, mada je vrlo moguće da bi i tvrdokornije pokoji trenutak mogao iznenaditi prišuljanim trncima, već u kontekstu čitavog žanra: Cabin in the Woods mješavina je horora, trilera i humora, homage i spoof žanra kojeg ima na piku. Kao manifest horor boga, pogled odozgo na sve ikad napravljeno – totalna dekonstrukcija mehanika i tropa dosadašnjeg horora i inteligentno reinvencioniranje.

Petero mladih studenata koji odlaze na kampiranje u kolibu – to je sve što se može reći kako bi se bez spoilera prikazao film, a da opet svaka slika o filmu koju u glavi stvorite bude promašaj. Poigravanje i iznenađivanje opuštenih gledatelja, maltretiranje meta-gledatelja promjenama uloga, obostrano zabavljanje i referenciranje na stotine predmeta van samog filma. Kritičko osvrtanje na sadržaj filma razotkriva višu razinu koherentnosti, zaljubljena povezanost autora sa žanrom je očigledna, slojevitost ovakve ekscentričnosti novog doba pokazuje koliko zastarjelo i površno žanrovi nastavljaju postojati.

cabin-in-woods2Cabin in the Woods majstorija je kakvu je uopće šteta razlagati prije nego se pogleda. Shvatite to kao poziv na obavezno izvršenje dužnosti. Pomoći ćete i Jossu Whedonu, iskrslom imenu kojem valja pružiti još više autorske mogućnosti, pogotovo nakon što mu primitivne američke televizijske kuće nisu činile pravdu.