autumn_twilight_originalDragons of Autumn Twilight roman je dvoje ljudi: Margaret Weis i Tracy Hickmana, a izdanje kojeg smo se mi dokopali datira iz prošlog tisućljeća, točnije iz davne 1984. godine.

autumn_twilightNaslov knjige: Dragons of Autumn Twilight
Autor: Margaret Weis, Tracy Hickman
Godina izdanja: 1984.
Nakladnik: Random House
Format:  17 x 10,6 cm
Broj stranica: 448 str.
Prevoditelj:  –

Dragons of Autumn Twilight roman je iz svijeta Dragonlancea, a izdanje kojeg smo se mi dokopali datira iz prošlog tisućljeća, točnije iz davne 1984. godine. Naime, knjiga Dragons of Autumn Twilight prvi je roman iz istoimenog serijala romana, a napisalo ga je dvoje ljudi: Margaret Weis i Tracy Hickman; oboje zaposlenici tvrtke TSR, koja je na temelju igre D&D razvila svoj svijet, te na likovima koje su igrali razvijala serije i serije romana.

Pošto je tih davnih godina aktualna bila druga edicija D&D-a, takav je i ugođaj romana. Potpun «old-school» ugođaj, malo mračan stil pisanja, stara čudovišta, stare klase i stari način govora. Upravo te značajke možda neće dobro sjesti mlađoj populaciji čitatelja i igrača D&D-a, međutim starija populacija, te čitatelji i igrači entuzijasti doći će na svoje.

Fabula romana počinje pedeset godina nakon odlaska polu-vilenjaka Tanisa iz svoje rodne zemlje, vilenjačkog kraljevstva Qualinestia. U tih pedeset godina Tanis je, praćen svojim najboljim prijateljem, patuljkom Flintom Fireforgeom, stvorio za svoje ime reputaciju koje su se plašili zlikovci diljem svijeta.

Povratkom u grad Solace, Tanis shvaća da nešto nije u redu sa samom klimom života u gradu. U lokalnoj krčmi se nalazi sa svojim prijateljima i ljudima koji su s njim i Flintom sudjelovali na brojnim avanturama, te nakon vrlo kratkog vremena, pojavom zlih reptiloida, upada u nevolju.

Ta nevolja će njega i Flinta, skupa sa skupinom ljudi s kojom je dijelio i dobro i loše, a koje poznaje od prije, te sa dvoje barbara odvesti kroz «sito i trešeto» nevolja, avantura i ljubavnih problema.

autumn_twilight_originalRoman Dragons of Autumn Twilight kompleksan je i dugačak roman koji krasi mnoštvo vrlo dobro smišljenih likova (za koje valja napomenuti da su bazirani na likovima koje su autori knjige, ali i njihovi prijatelji/suradnici igrali u pravom životu u D&D-u, a svi su ti ljudi tokom vremena napisali pokoju knjigu u kojima su junaci naravno likovi koje su role-playali), koji zajedno funkcioniraju baš i kao bilo koja skupina ljudi u pravome životu, dakle svađaju se, rade zajedno ili ne, te spletkare često jedni protiv drugih. Također, ti su likovi legende Dragonlance, nešto kao npr. Elminster ili Drizzt Do’Urden u Forgotten Realmsima.

Epsko pripovijedanje, i mnoštvo napetih situacija, uzbudljiva, skoro kao triler fabula često zna biti razvučena i ponekad se čini da joj nema kraja, ili da kraj dođe prebrzo, ili pak da neke stvari ostanu neobjašnjene. Također, za likove koji su tada već legende rade stvari ili donose odluke koje baš i ne bi trebale biti na njihovoj razini, međutim, to ne mora nužno biti i loša stvar, osobito ako uzmemo u obzir da su likovi iz knjige bazirani na likovima koje su role-playali pisci sa svojom D&D «ekipom», te se to, dakle može promatrati kao zapravo izrazito dobro, ili bolje rečeno pošteno pretočen meta-game u riječi, međutim, koliko je to dobro, toliko može biti i naporno, dosadno i nezanimljivo čitatelju.

Dragons of Autumn Twilight je roman američkih autora i kao takav nije preveden na hrvatski, međutim, rječnik romana čitljiv je svakome tko posjeduje znanje engleskog malo veće od osnovnog. Također, knjiga će biti zanimljiva svim generacijama čitatelja, kako mladima, tako i odraslima.