indigo-djeca.jpgVitezovi i čarobnjaci je prvi fantasy ep koji nam stiže iz susjedne Slovenije. Autor ovog djela je Bojan Ekselenski i prva knjiga iz njegovog epa zove  se Indigo djeca. O čemu se ovdje radi? Indigo je veoma poznat pojam i opisuje ljude s neobičnom mogućnosti prisjećanja prijašnjih života, koju je Ekselenski odlučio dati svojim likovima. U romanu imamo glavnog lika Borisa, koji jednog dana zadrijemavši u školi nehotice odlazi u veoma neobičan svijet, koji je jednostavno nazvan Drugotnost. Tamo se nađe usred velikog rata koji se vodi između ljudi i Tamnog Gospodara. No, samo je nekoliko minuta tamo i uspije se vratiti natrag u svoj svijet, u naš svijet. Boris je uvjeren da je samo sanjao, no tad se počnu događati neobične stvari. Ljudi kojima je cijeli život bio okružen počnu mu se predstavljati kao tzv. Čuvari. No, najneobičnije stvari počnu se događati njemu samome. On se mijenja – legendarno biće Mešarah i Boris stapaju se u jednu osobu, osobu koja će odlučiti o ishodu velikog rata koji se vodi kako u Drugotnosti, tako i u našem svijetu.

Ekselenski je jako razradio povijest Drugotnosti, ratove koji su se vodili, a kao što i očekujemo od nekog fantasy djela, ima i svoje neobične nazive i riječi. Tako primjerice kad je riječ o magiji, njegovi likovi počnu izricati vilenjačke riječi koje im omogućuju korištenje magije. No, magija ne djeluje samo u Drugotnosti, već i u našem svijetu, koji je povezan s Drugotnosti. Ekselenski je zamislio naš svijet fizički veoma gustim svijetom naspram Drugotnosti. Upravo zbog toga ništa iz Drugotnosti ne može prodrijeti u naš svijet. No ipak, Tamni Gospodar ima utjecaj u našem svijetu, utjecaj koji Boris najviše osjeća.

Roman se sastoji od dva dijela. Prvi dio je u Drugotnosti, gdje bijesni rat, dok se drugi dio odvija u našem svijetu i to u Sloveniji. Ekselenski je učinio odličan potez dodavši urbani govor u roman, iliti sleng, koji dodaje određenu dozu humora. Također, zorno je prikazao i socijalnu podjelu ljudi, te dodao i ugođaj krimića. Roman je itekako svestran, no tu nastaju problemi, koji se najviše očituju u opisima. Naš svijet nije toliko potrebno opisivati, no iako ima opisa Drugotnosti, po mom mišljenju, malo su suhoparni. Također, neke magije su pojednostavljene do bola, kao što su jednostavne zrake u raznim bojama. Ovisno o boji zrake, magija je jača. Ali ima i nekih odličnih opisa magije, kao što je usporavanje vremena, pa i njegovo zaustavljanje, od kojeg se očituju i neke fizičke posljedice na osobi koja ih je izvela.

Sve u svemu, roman Vitezovi i čarobnjaci – Indigo djeca solidan je prvijenac i svakako korak u dobrom smjeru za slovenski fantasy.