the_dark_knight_outro_poster.jpgNajnovija ekranizacija kultnog šišmiša je najavljivana s velikim hypeom. No, nije ništa pretjerano.

Pogledali smo Viteza tame, koji je jučer stigao u hrvatska kina i moramo reći da je ovo definitivno film godine. Pa, opustite se i pročitajte naš prvi pogled na najnoviji film o Gothamskom mračnom osvetniku.

Svi znamo za pozadinu filma kojeg smo željno iščekivali, čija ekranizacija je po nekima odvela i jednog čovjeka u smrt. Naravno, ovdje mislimo na Heatha Ledgera, koji je utjelovio Batmanovog najvećeg neprijatelja – Jokera. Ledgerov Joker je u ovom filmu višestruko bolji od legendarnog Nicholsonovog, po tome što je mnogo sadističniji, dok mu ne nedostaje ni humora.

Film započinje pljačkom banke, koju pljačkaju klaunovi, a kojima je predvodnik Joker. I već u prvim scenama on pokazuje svoju genijalnost, koja graniči s ludošću. Joker se rješava svojih ortaka i kida sam s novcem. No, to je tek prvi korak ka njegovom velikom planu, iako kroz cijeli film tvrdi da on nikad ne planira.

“Vidiš, ja sam poput psa koji trči za autom. Ne bih znao što učiniti s njim, jednom kad ga uhvatim.” – Joker.

Joker sam sebe naziva kaosom, koji je ubačen u Gotham, dok mu je protuteža Batman, koji predstavlja red. I u nekim trenucima, Joker pobjeđuje. Samom svojom pojavom dovodi čitav grad do ludila, u kojem se i mnogi obični građani koji su do tad vodili uredne živote počinju pretvarati u luđake i kriminalce. Ali Batman samostalno ne može pobijediti Jokera, pa se obraća saveznicima – načelniku Gordonu i državnom tužitelju, Harveyu Dentu, koji kasnije dobiva drukčiju ulogu u priči.

Jokeru je glavna meta Batman i kroz film, on ga više puta pokušava natjerati da se sroza na njegovu razinu, no na kraju ipak uvidi da je Batman oličenje dobra i časti… i ta njegova suprotnost mu se na neki način i svidi.

Nadalje, Batmanov tajni identitet dolazi na vidjelo, no Jokeru se to ne sviđa, pa to pokušava spriječiti, produžujući igru koju vodi s šišmišem. Također, i u ovom dijelu se javlja Lucius Fox, Bruceova (Batman) druga očinska figura. On mu svojim primjerima iz vlastite prošlosti, kad je još uvijek bio tajni agent, pomaže u hvatanju Jokera, na načine koji su nam dosad bili skoro nezamislivi.

No, skrenimo pozornost sad na Denta, kojeg u prvoj polovici filma upoznajemo kao čovjeka visokih načela i velikog zagovornika za očišćenjem ulica Gothama od kriminala. On ubrzo postaje Gothamski bijeli vitez, koji se bori protiv kriminala poput Batmana, no na pošten način, trpajući ih u zatvore sudskim putem. Gotham u njemu vidi spasitelja, dok Batman postaje traženi osvetnik, kriminalac čak. Ali Joker i u njemu vidi neprijatelja, pa ga pokuša iskoristiti da naudi Batmanu. U svemu tome, igrom okolnosti Dent biva ozlijeđen i njegova lijeva strana lica potpuno izgori. Tako Dent postaje Two-face ili Dvolični i želi se osvetiti svima koji su mu naudili, među kojima je i načelnik Gordon, pa i Batman.

U drugoj polovici, radnja filma toliko eskalira, da se od napetosti jedva držite za sjedalo, a posljednja Jokerova radnja je fenomenalna, kao i ona od Dvoličnog.

Sve u svemu, dobro potrošenih tridesetak kuna za savršeni večernji užitak, koji je trajao čak dva i po sata. Redakcija Fantasy-Hr portala ovaj film preporučuje svima!