eragon-insert-dragon.jpgProdavši prava za film, Paolinni se time odvojio od filma te nije u njegovoj radnji sudjelovao.

eragon-insert-dragon.jpgU kina nam je, krajem prošle godine stigla još jedna ekranizacija fanatsy knjige. Djelo mladog Amerikanca, Christopera Paolinnija “Eragon”. Knjiga je postigla velik uspjeh, pretvorivši Paolinija iz siromašnog dječaka u bogatog pisca u samo nekoliko tjedana. Prodavši prava za film, Paolinni se time odvojio od filma te nije u njegovoj radnji sudjelovao. Solidna priča, o dječaku Eragonu (glumi ga Ed Speleers) koji u šumi nađe plavi kamen, za koji se kasnije ispostavi da je zmajevo jaje. Dječak tada postaje jahač zmajeva i uz pomoć starog pripovjedača priči Broma (Jeremy Irons) kreće osloboditi svijet od zlog kralja Galbatorixa (John Malkovich). Glas zmajici Safiri je glas posudila britanska glumica Rachel Weisz, poznatija po ulozi mlade arheologinje u serijalu filmova Mumija. Iako uz odličnu glumačku ekipu, u kojoj su još Jimon Hounsou i Robert Carlyle, nije uspjelo spasti film od lošeg prolaza na kino blagajnama. Loš scenarij, te radnja koja je u filmu je ubrzana do nevjerojatne mjere, te izmjenjena, što uvelike zbunjuje gledatelja te stvara niz nelogicnosti (kako je farmer mogao naucit magiju i mačevanje u samo par dana!)

Scenarij za film je napisao Peter Buchman, dok se redateljske palice prihvatio Stefen Fangmeier, kojem je ovo bio prvi film. Neiskustvo se osjetilo, te se ponovila katastrofa kao u filmu Earthsea (kojeg se autorica odrekla!). Ipak, nije sve u filmu loše. Odlična glazbena podloga (zavrsnu pijesmu je napisala Avril Lavagne), te izvrsni specijalni efekti za što su zaslužni stručnjaci iz Lucasovog ILM (industrial Light and Magic) stvorili su dosad najbolju animaciju zmaja u filmu. Prekrasne scene krajolika su jos jedna dobra strana, ali završna scena borbe je kopija borbe za Helmovu klisuru u Gospodaru Prstenova. Stoga film nebi preporučio osim onima koji su zagriženi obožavatelji zmajeva.