redsonja-comic.jpgLik Crvenokose Sonje se prvi put pojavio u Robert E. Howardovoj kratkoj priči “The Shadow of the Vulture” 1934, ali je stekla kultni status ženske heroine tek u sedamdesetima, kad se pojavila u Marvelovom stripu o Conanu.

RED SONJA (1985)
Redatelj: Richard Fleischer
Pisci: Clive Exton, George MacDonald Fraser (prema liku Robert E. Howarda)
Glumci: Brigitte Nielsen, Arnold Schwarzenegger, Sandahl Bergman, Paul L. Smith

redsonja-comic.jpgLik Crvenokose Sonje se prvi put pojavio u Robert E. Howardovoj kratkoj priči “The Shadow of the Vulture” 1934, ali je stekla kultni status ženske heroine tek u sedamdesetima, kad se pojavila u Marvelovom stripu o Conanu. Od tada je poznata kao prsata žena-ratnica, s velikom mačem i metalnim bikinijem koji ona zove oklopom. Ona je klasičan primjer izgleda tadašnje heroine; sex-bomba i smrtonosno oružje u jednom.

Film o Crvenokosoj Sonji je snimljen u osamdesetima, tri godine nakon Conana iz 1982. Glavnu ulogu tumači Brigitte Nielsen, nekadašnja supruga Sylvestra Stallona bez zanimljivijih filmskih uloga. Arnold Schwarzenegger je trebao ponovno glumiti Conana, ali je zbog autorskih prava ipak zaigrao potpuno novog lika Kalidora.

Na početku filma kraljica Gadren ubije obitelj Crvenokose Sonje. Te večeri Sonju posjeti duh koji joj podari snage da se osveti kraljici Gadren. Puno godina kasnije, kraljica Gadren ukrade Talisman, artefakt toliko moćan da može uništiti svijet. Svećenica od koje je artefakt ukrade zamoli Kalidora, koji je trebao prisustovati uništenju Talismana da potraži Sonju kako bi zajedno spriječili kraljicu Gadren da iskoristi moć artefakta. Na putovanju im se pridruže i dvije iritantne karikature: princ Tarn (razmaženo derište) i Falkon (njegov debeli zaštitnik). Da skratim, zla kraljica dobije mač kroz srce, artefakt je uništen, a Sonja i Kalidor pronađu pravu ljubav.

redsonja-poster.jpg Osrednje loš film B kategorije s (za to vrijeme) lošim efektima, jadnom glumom i dosadnom pričom. Što još reći o filmu u kojem je najbolji glumac bio guverner Kalifornije? Iako su ciljana publika bile feministice, film je uspio privući samo pokoje dijete i to samo zato što u njiemu glumi Schwarzenegger. Klinci su sigurno bili razočarani kad su saznali da on tumači sporednu ulogu, a na posteru se pojavio samo radi reklame. Ono što je najiritantnije u filmu su oni “ozbiljni filozofski” razgovori između glavnih likova. Nema ništa gore od toga kad dva ratnika misle da mogu bit pametni. Ukratko, film je gledljiv samo ako si poklonik trash Mač & Magija filmova.