girl-who-leaptThe Girl Who Leapt Through Time japanska je animirana drama s laganim elementima znanstvene fantastike i romantičke podloge.

THE GIRL WHO LEAPT THROUGH TIME (2006)

Redatelj: Mamoru Hosoda
Scenarij: Satoko Okudera (scenarij), Yasutaka Tsutsui (roman)
Glasove posuđuju: Riisa Naka, Takuya Ishida, Mitsutaka Itakura

girl-who-leapt-through-timeThe Girl Who Leapt Through Time japanska je animirana drama s laganim elementima znanstvene fantastike i romantičke podloge. Naslov je izdan 2006. godine prema istoimenom romanu Yasutake Tsutsuia iz 1967. Scenarij je napisao Satoko Okudera, a film režirao Mamoru Hosoda (radio na Digimon, Sailor Moon, Dragon Ball Z, One Piece, Summer Wars).

Riisa Naka je vesela, temperamentna srednjoškolka, jedna od tri člana prijateljskog društva, uz Kosukea i Chiakija, koji zajedno provodi tipično školsko i slobodno vrijeme. Međutim, stvari se u laganom koraku počinju mijenjati kada jednog dana u školi Riisa doživi promjenu koja se može okarakterizirati jedino kao skok kroz vrijeme. Kada joj gotovo nonšalantno njena tetka Kazuko istu stvar potvrdi, Riisa počinje istraživati mogućnosti, a posljedice ispitivanja je odvedu dalje no što je ikad htjela – ili uopće mislila.

girl-who-leapt-through-time2Nalik tisućama drugih japanskih naslova, radnja je smještena u Japan u srednju školu. Međutim, kroz japanski situacijski humor i vedar duh koji ovdje imaju nešto drugačiji spin i ulogu film će prema sebi povući gledatelja unatoč uobičajenosti, a likovi će na sebe svratiti pozornost svojim odnosom i distinkcijama iako su strpani u klasu srednjoškolaca. Neopterećeni uvod u radnju i polagana priprema priče potiče na želju da se likovi ponovno vide, a da se pritom osjeća pozadinsko naviranje nečega većeg. Neuobičajeni tempo radnje i nonšalantan odnos likova prema događajima pomaže da obrati koji izokreću stanje postižu utjecajan intenzitet, posebice jer vrhunac radnje dolazi iznenada i na neobičan način liježe natuknute elemente filma u neobičnom skladu.

Prikladno stilu, naslov nije tematski težak. Glavna tema tiče se svjesnosti o odlukama i kročenja sudbinom u nastajanju, gdje su autori kako romana, tako filma, odabrali srednjoškolce zbog njihove sklonosti ka prelaženju iz faze neozbiljnosti u fazu odgovornosti, pritom često psihološki opterećeni svojim smislom, ali ovaj anime to prezentira iz vedrije perspektive i ne dopušta doista da se u gledatelja ili likove uvlače sumorne misli i teške depresije. Suprotno, lakim pozitivnim stimulansom prokazuje nedostatke našeg rada. Dublja, koncentriranija tema nadolazi s novim događajima u filmu i pred kraj radnje, kada se ispoljava pozadinski problem vlastitog ja u svijetu. Meki elementi fantastike pripomažu istovremeno stvoriti mističnost, otvoriti mišljenje i privući nam interes, a izvedbenost filma u konačnici je posve zadovoljavajuća.

girl-who-leapt-through-time3Iako film po sebi nije postigao značajan rezultat u kinima, skromno budžetiran i ne naročito oglašavan, široko je prihvaćen, i tome je vjerojatno zaslužan istovremeno i dobro pogođeno proizvođenje nostalgičnosti ka avanturama i mladenačke bezazlenosti koja s njima dolazi, i fino odmjerena inteligentnost dijelova priče kroz režijski prikaz, vodeći tako gledatelja da potiče likove da nastavljaju, i u njemu može stvoriti taj čuveni osjećaj zajedništva i dobrog, za duh zdravog postignuća. The Girl Who Leapt Through Time nije remek-djelo, ali je vrlo dobar i ugodan naslov, i za promjenu, nije opterećen većim egzistencijalističkim problemima bitka i vremena, već ih kroz simpatičnu osobnu priču naznačuje. Preporuka.