Warlands

Raspoloženi za epski sukob dobra i zla? Zainteresirani za priču ispunjenu životnim likovima, nepredvidljivim zapletima i inteligentnom fabulom? Strip koji je upravo onakva D&D kampanja kakvu ste oduvijek htjeli odigrati?
Možda ciljate malo previsoko.
Ali ako ste voljni znatno sniziti kriterije, možda biste trebali pročitati Warlands.

w1-s.jpgWarlands je strip sada bankrotirane izdavačke kuće Dreamwave koja je, dok je poslovala, imala reputaciju sponzoruše. Postojala je nekolicina originalnih naslova, ali većinom su izdavali stripove koji su se nadovezivali na druge proizvode, tipa seriju igara Devil May Cry ili Transformerse. Jedan od vlasnika firme, Pat Lee, bio je glavni ilustrator za cijelu produkciju, a na Warlandsu je radio i kao scenarist zajedno s Adrianom Tsangom.

Ovaj strip se uopće ne srami priznati da cilja na vrlo određenu publiku: Vas. Namijenjen je čitateljima koje zanima vidjeti patuljke, vilenjake, orke i klasičan fantasy sukob. Ukratko rečeno, ovo je strip o ratu između dobrih dečkiju (ljudi, patuljci, vilenjaci) i vampira. U kratkom prologu saznajemo da su vampiri, vođeni super-ultra-mega zlicom Malagenom, već probali osvojiti divne i krasne pokrajine dobrih rasa, ali da su se povukli zbog proročanstva da će ih potući heroj svjetla. Taj će heroj nositi armor of plot convenience koji će ga uciniti nepobjedivim pa ga Malagen odluči uzeti za sebe. Ne želeći se nepotrebno izlagati svjetlećim herojima, povampiri izvjesnog mladića i pretvori ga u moćnog vojskovođu Aaloka. Strip počinje mobilizacijom vampirske vojske i Aalokovom potragom za čarobnim oklopom.

Par stvari odmah upadaju u oči, načelno crtež. Lee se snalazi kada treba crtati poze – ratnike koji zamišljeno gledaju u daljinu, kraljeve u dubokoj kontemplaciji; ali podbacuje kada ljude treba staviti u prostor i pokrenuti: kutovi pod kojima se stvari sreću mu divljaju! Dobra vijest jest da se crtež znatno popravi do kraja stripa, ali najveća mana ostaje: Lee zna crtati samo jedno lice. Bolje vam je da popamtite koju odjeću tko nosi, inače nećete znati za koga da navijate.w22.jpg

Ne bih Vam htio otkriti previše radnje, međutim ni ne trebam. Priča je izravna i štura, nema (nepredviđenih) obrata, nema iznenađenja. Patuljci, vilenjaci i ljudi (usput, ljudi dolaze u tri varijante u ovom stripu: srednjovjekovni vitezovi vulgaris, barbari i Arapi) udruže vojske protiv zajedničkog neprijatelja, vampiri su brojčano i logistički u prednosti, vrla družina koju pratimo kroz strip odigra ključnu ulogu u sukobu i sve završava borbom Malagena i svjetlosnog heroja (ipak vam neću otkriti tko je). Strip sebe shvaća vrlo ozbiljno, ali Vama to onemogućava iz par razloga. Prvo, Warlands nije samo naslov stripa – tako se zove mjesto radnje. Dečki, ako ste svoj kontinent nazvali Warlands, onda ste tražili invaziju, žao mi je. Drugo, dijalog je upravo blesav. Ove tri rečenice idu jedna za drugom u stripu:
-Come meet your doom, witch.
-Not today, vampire.
-Not fast enough, human.
Ubuduće scenarij trebate pisat trijezni, gospodo.

Tu su još i neki demoni koji isto žele oklop i čekaju sa strane dok rat ne završi da bi se onda okomili na oslabljene pobjednike. Međutim izgleda da odustanu od svega jer rat okonča, a od njih ni glasa. Mislim da je vrhunac stripa scena koja je postala klasik još s Gamersima: backstabanje balistom! Vampira skinjaru pogode u leđa balistom veličine trokatnice, cijela stvar mi je izmamila osmijeh na lice.

w33.jpgWarlands je uskoro dobio i nastavak: Warlands – The Age of Ice. Ova se priča odvija desetak godina kasnije, a sav je svijet postao okovan ledom. Pratimo priču Zepha, jednog od likova iz prošlih izdanja. Zeph je bio mladi čarobnjački šegrt s povezom preko očiju koji je u međuvremenu uzeo koji nivo Duskbladea. Ova ga pustolovina odvede put letećih ljudi, demona i putovanja kroz vrijeme, te postane jedina nada za spas svijeta (a tko drugi?). Zanimljivo je kod ovog stripa da ima više ilustratora, i to podijeljenih na one koji crtaju likove, i one zadužene za pozadine. Kako izgleda? Paaa... drukčije. Dinamičnije i zanimljivije u svakom slučaju, ali kako strip odmiče prema kraju, crtež postaje sve sličniji moe mangama. Voljeli to ili ne je stvar ukusa, ali kad tri različita crtača rade isti strip i svatko radi po svom, izgleda zbunjujuće.

Warlands je kasnije dobio i još dvije priče, međutim nisam bio dovoljno zainteresiran da ih probam nabaviti. Warlands je strip koji ljubitelju fantasyja nudi patuljke, zmajeve, vilenjake, barbare i vampire. U konačnici, najljepše što mogu reći o ovom stripu jest da je savršeno prihvatljiv ako ga nabavite jeftino ili vam ga netko posudi. Nije ni u čemu posebno dobar, niti zbog ičega posebno loš, adekvatan je do boli. Ovo je strip koji se čvrsto drži zlatne sredine (možda ipak samo sredine).

Do čitanja!
Mejo

Dreamwave Productions