grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

Aleksandar Žiljak: Knjiga Beštija

Knjiga bestija naslovnicaNaslov knjige: KNJIGA BEŠTIJA
Autor: Aleksandar Žiljak
Godina izdanja: 2013.
Nakladnik: Ogranak matice hrvatske Bizovac
Broj stranica: 248

Knjiga beštija je zbirka probranih priča koje su bile prethodno objavljivane u zbirkama odnosno časopisima, a koje objedinjuje potpis autora i pojava barem po jednog fantastičnog kriptozoološkog primjerka u svojim retcima. U svojim nas naracijama vode od ledenih pustoši do tropskih atola, od pakla drugog svjetskog rata do postapokalitične civilizacije, od srednjovjekovnog Japana do starog Agrama.

U pričama ove zbirke glavni protagonisti su mahom žene, i to žilave i pametne žene, ljepotice koje trebaju zvijeri da zajedno prožive avanturu i ispričaju priču. Da bi to potcrtao, autor nas je počastio vlastitim ilustracijama za svaki naslov koje unose vividnost u radnju i likove, a na koje se nailazi u tekstu. Zvijeri, koje pokrivaju dijapazon od klasičnih zmajeva, egzotičnih bića raznih mitologija i narodnih predaja do 'običnih' govorećih životinja, uvijek su inteligentne i svjesne, iako ne nužno dobronamjerne. Naracija je tečna i slikovita, kakvi već bajkoviti i fantastični prizori trebaju biti, a opisani događaji promišljeno sklopljeni sa neizvjesnim obratima pa ih je užitak čitati. Jedini stvarni kamen spoticanja je spontani, besmisleni i fantastičan (nerealan) prikaz seksa u gotovo svakoj od uvrštenih priča koji, iako čini dobrodošli odmak od standardne visoke fantastike postavljene na uštirkano ćudorednom viktorijanskom odgoju, narušava smislenost, čitljivost i sućanstvo priča kojima je umjetno prišiven.

Svakako je hvale i dublje pozornosti vrijedan trud uložen u istraživanje povijesnih činjenica, narodne predaje, geoloških obilježja i svega što je bilo potrebno da se priče toliko šarolikih pozadina postave u plauzibilan kontekst i ispričaju na toliko uvjerljiv način da su neke od njih gotovo fanfictioni pripadajućih povijesnih stvarnosti.

Eolomant i Rumiko su djela iz ladice steampunk žanra sa nezaobilaznim jakim i snalažnjivim ženskim likovima koji se ne libe upustiti u avanture tradicionalno rezervirane za jači spol. Rumiko je pogotovo zanimljiva priča jer je smještena u stari Zagreb u doba kada je njemački bio govorni jezik, leteći strojevi jezdili zrakom i japanci proučavali našu tehnologiju. Eolomant(ica) nas zračnim strujama vodi iz Lijepe Naše na tropsku avanturu i susrete sa gusarima sui generis, a čekajte tek da vidite prave odmetnike.

Tiel i Jarinka je stara priča o zmaju, djevi i vitezu ispričana sa izmjenjenim premisama (pa i ishodom), a Prokleta kula podsjeća na ulogu vila u folkloru gdje nisu baš nosile paučinasta krilca i jahale na kunićima. Zakon mora počinje sa brodolomom pa za preživjele tek priprema daljnja iskušenja, dok se Nekomata zbiva u Japanu 16. stoljeća i barata povijesnim imenima uz demonstracije već standardnih demona i vještina baratanja mačem koja prati istočnoazijske junake.

Emma i Kantjil kiplingovski priča o golom preživljavanju za vrijeme japanske okupacije pacifičkog otočja i postavlja dilemu da li je okrutnija divljina ili ljudski divljaci. Spas (i odgovor) dolazi iz neočekivanog izvora. Mulentov otok prati protagonista u borbi sa elementima, pa sa tiraninom, a ne bi li vratio otetu ženu, pri čemu saveznike pronalazi na najneobičnijim mjestima te putuje kroz sumorne ostatke mrtve civilizacije.

U pričama se implicira da su ljudi često puta gori od životinja, veće beštije od krzantih, krljušastih i inih beštija, te da ono na prvi mah oku vidljivo sakriva pravu prirodu bića i njegove motivacije. Knjiga beštija je raznolika i dinamična zbirka u kojoj će svatko naći ponešto za sebe.