Godina izdanja: 1997
Nakladnik: Sara 93
Format: 12cm x 20 cm
Broj stranica: 525
Prevoditelj: Milica Lukšić
Ilustrator: Igor Kordej

The Dark Half napisan je 1989. godine i nosi posebno mjesto u povijesti njegovih radova. Osim kao Stephen King, pisao je još pod pseudonimom „Richard Bachman.“ Pod tim imenom postoji nekoliko knjiga, a razlikuju se od njegovih uobičajenih djela u tonu i naravi, kao mračniji, ozbiljniji i ciničniji naslovi. Dugo je trebalo prije nego su fanovi i kritika otkrili tko je doista Richard Bachman, pa kada je konačno provjerena informacija krenula, King je, na svoj način, odlučio događaj ovječiti pisanjem ovog romana.

The Dark Half je osobna priča o Thadu Beaumontu, a započela je u njegovoj jedanaestoj godini, kada je završio u bolnici. Pod dijagnozom tumora mozgu Thad je bio operiran, no umjesto tumora, otkrili su ostatke njegova organički pojedenog brata. Thad za to nikada nije saznao, a danas živi kao pisac i nije naročito popularan. Njegova djela doživljavaju osrednje ocjene, a fanova nema mnogo. Međutim, Thad pod pseudonimom „George Stark“ oslobađa tamnu stranu uma i piše mračna kriminalistička djela, a ona doživljavaju suprotno – opći uspjeh. Nakon što Thad odluči ubiti Starka i iz toga izvesti šalu, nedugo potom oko njega započinju krvava ubojstva koja navodno čini – Stark, izmišljotina njegova uma. Thadu ubrzo na vrata pokuca policija, a njegova žena počinje mijenjati njihov odnos, posebno zabrinuta za njihovo dvoje djece blizanaca. Thad će biti prisiljen suprotstaviti se pojavi Georga Starka, ma kakva bila, ali prije toga, o čemu se tu doista radi, to će na vlastitoj koži tek morati doživjeti.

The Dark Half inteligentno je Kingovo djelo, spoj drame i horora sa suptilnim tonom kriminalistike u kojem njegovo fluentno pisanje zabavlja s groteskom. Ipak, djelo je napisano kao misaona vježba za zabavu sebi i čitateljima. Svakako bistar i pitak, upija se u trenu, ne napušta prije nego se pročita, ali ne pripada njegovoj klasi ozbiljnijih romana, pak čak niti toliko duboko ne pristupa tematici tamne polovice, drugoj strani svakog od nas koju se drži pod ključem, koja se čini kao da može fantastične stvari, koja nam se potajno sviđa, ali koju valja držati podalje od svijeta i nas samih. Ne, King se ovdje više bavi samom mogućnosti, svojom vrlo dobrom dosjetkom, te pokazuje spisateljsku problematiku koje se često dotiče u svojem opusu i poigrava samim Bachmanom, „svojim Starkom.“

Djelo sadrži dovoljno zanimljivosti da potiče na otkrivanje istine, a makabristički detalji uistinu zabavljaju i prvenstveno pokazuju Kingovu sposobnost obogaćivanja uobičajenog svakodnevlja pomaknutom fantastikom, uvijek čineći se tako lako mogućom. Motivi radnje i elementi radnje koje zajedno veže pokazuju njegovo znanje i osjećaj za invenciju, te u srž usađuje neizbježnu jezu uvođenjem gotovo pa mističkih trenutaka. Da se radi o zaista pristupačnom, a opet kingovski uvrnutom djelu, govori i podatak o Dark Halfu kao drugoj najprodavanijoj knjizi te godine, te će se fanovima ponajviše svidjeti vješto odigrane karte bizarnosti koje će u štivu pronaći i suptilna otvorenost interpretaciji koju ostavlja razrješenjem radnje. Sama radnja i Kingova dosjetljivost puno su zanimljiviji od likova, no i tu se mora povući razlika, budući da će im se najvjerojatnije svidjeti sam George Stark, te istražitelj Alan Pangborn.

Bez previše riječi, Dark Half solidan je roman, jedno od jednostavnijih Kingovih djela, koji će vam se sasvim sigurno svidjeti i definitivno utažiti glad. Samo, od njega ne valja očekivati potpuno osupnuće. Naprosto, nedostaje mu nešto dublje potkovanosti, nešto finije kritike kakvom King operira, ali izvorno nije tome bio niti namijenjen, stoga ga treba gledati kao sredstvo zabave i opuštanja. Ponovno, dakle, vesela preporuka iz knjižnice, sasvim će zadovoljiti, a zadovoljava i vrlo dobar prijevod, ovoga puta ne Božice Jakovlev, već Milice Lukšić.