Melissa Marr: Opako ljupki

opako_ljupki250Naslov knjige: Opako ljupki
Autor:  Melissa Marr
Broj stranica: 248
Prevoditelj: Petra Mrduljaš

Iako je u zadnje vrijeme ljubav srednjoškolke i nešto starijeg, naravno neodoljivog osobenjaka postali klišej i pomalo „isfurana“ priča, Melissa Marr uspjela je napraviti nešto što iskače iz tog okvira.  Moderna urbana fantasy bajka dolazi nam sa vrlo interesantnim, kompleksnim  likovima. Odnos među likovima dobro je osmišljen, a preokreti u radnji dobro odmjereni i  uvlače čitatelja u priču.

Svatko je od nas bar jednom u životu vjerovao u vile. Nadao se da će ih vidjeti, ugledati nenadano u nekom trenutku. Vile su lijepe, glasnice su Dobra, zaštitnice su... Hmm. Jesu li uistinu?! Što bi nam na to rekla Aislinn? Aislinn bi rekla –Ne , hvala! Naime, ona cijeli svoj život vidi i čuje vile i čuva tu tajnu. Onaj tko vidi vile mora živjeti po strogim pravilima. Ako vile saznaju da ih vidiš prestaješ biti običan smrtnik. Ili postaješ jedan/jedna od njih ili umireš.

Priča za Aislinn se mijenja kada Keenan, vilinski Ljetni kralj u potrazi za svojom kraljicom, odabere upravo nju. Siguran u sebe i svoje udvaranje, jer koja bi mu smrtnica odoljela, on navlači pričin (čarolija pomoću koje vile uzimaju ljudski izgled i postaju vidljive smrtnicima)  i  kreće u akciju.

„Svidjet ću joj se.“ On izađe na ulicu i strese sa sebe pričin. A onda izgovori riječi koje su zapečatile sudbinu tolikih smrtnica: „Sanjao sam je. Ona je ta.“

Neka igre počnu. Ulog je velik. Nagrada također. Pronalazak Ljetne kraljice  znači  vraćanje potpune moći Ljetnom kralju i pobjedu nad zimom koja polako zahvaća svijet. Kao što obično biva, priča ne kreće onako kako si  to glavni junak zamisli i odjednom prepreke su tu: Zimska kraljica koja ne preza pred kršenjem pravila, Ledena vila  koja vjerojatno nestaje s izborom nove Ljetne kraljice, Seth - smrtnik kojem pripada Aislinnino srce. Sve se to još nekako i moglo riješiti osim jedne neočekivane prepreke. Vremena se znate, mijenjaju. Aislinn je moderna djevojka. Moderne djevojke imaju pravo izbora.

„Možemo razgovarati poslije, ali ako si na trenutak pomislio da ćeš išta postići prijetnjama...“ Aislinn ušuti osjetivši da je izgubila vlast nad osjećajima. „Ne želiš mi prijetiti, vjeruj mi.“

„Ne želim“, odvrati on tiho, „ali budem li morao, hoću.“

Od likova, najviše su me se dojmili  Zimska kraljica, Ledena vila i Aislinn. Zimska kraljica savršen je negativac. Zgodna, sposobna i bez skrupula uživa u svojoj tiraniji. Jedan od onih likova kojeg  ne volite, a istovremeno mu se u potpunosti divite. Ledena djeva je osoba koja ne zaboravlja kako je to biti smrtan i sve što to nosi za sobom. Svjesna je što izbor nove Ljetne kraljice donosi za nju, ali ipak postupa ispravno. Aislinn je mlada žena novog doba koja zna što hoće u životu. Ne podaje se slijepom vjerovanju u pusta obećanja koja bi joj na kraju navodno donijela onaj "and they lived happily ever after" završetak. Sigurno i bez oklijevanja uzima pravo izbora u svoje ruke i kroji sama svoju budućnost.

Može li se pobijediti vile na njihovom terenu? Kažu da su čuda moguća. Ipak znajte, ove vile su sve osim dobre i ljupke. One su opako ljupke.

Melissa Marr rođena je 25. srpnja 1974. godine. Iako su je kod mature proglasili „onom koja će završiti u zatvoru“, Melissa  završava umjetnost i književnost  koju je i predavala određeni period.  Kao osoba nemirnog i avanturističkog duha radila je i na arheološkim iskopavanjima i kao šankerica u bajkerskom klubu. Uz  to sakupljala je i  tetovaže koje su joj opsesija. Sve to Melissa naziva „istraživanjem za pisanje “. Obožava kavu u svim mogućim oblicima, plaže, svoju djecu i kvizove, a stvar koja ju iritira je javljanje na telefon.

Kao i većini autora prvo joj je djelo bilo  odbijano nekoliko puta. Odlučila je napisati novi roman i voditi se vlastitim instinktom što i kako želi napisati. Nastali su Opako ljupki i tu počinje novo poglavlje  u njenom životu. Uspješno pisanje se nastavlja, a svako novo djelo interesantnije je od prethodnog. Piše i pjesme, kratku fikciju  ali najpoznatija je po djelima za mlade.  Neki od naslova su : Fighting the Tide, The Art of Becoming, The Nostalgist, Two Lines,  serija knjiga Wicked Lovely, serija knjiga Wicked Lovely - Desert Tales.  Dobitnica je i nagrade New York Public Library, Knjige za teen uzrast 2008. te nagrade Amazon za naj knjigu 2007, te IRA za poznatu knjigu 2008. za teen fikciju.