grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

Emily Hawkins, A.I. Wood: Oceanologija

Oceanologija_Naslov knjige: Oceanologija – Istinita Priča o Putovanju Nautilusa
Autor: Emily Hawkins, A.I. Wood
Godina izdanja: 2010
Nakladnik: Planetopija
Format:  26 x 30,5 cm
Broj stranica: 30
Prevoditelj:  Nebojša Buđanović

Oceanologija pripada seriji ilustriranih knjiga koje je na tržištu moguće pronaći unatrag nekoliko godina. Poput Piratologije, Vampirologije, Zvjerologije i sličnih naslova, Oceanologija je dizajnirana prema istom principu, autora Emily Hawkins i A.I. Wooda, na 30 stranica u nakladi Planetopije.

Slična naslovima serije, međutim ipak drugačija. Piratologija ili Vampirologija, Zvjerologija ili Zmajologija, u stvari su većinski temeljene na posve izmišljenom sadržaju – većina tih radova mitološkog je ili pop karaktera. Dotiče se priča iz prošlosti ili elemenata različitih baština koje se bave naslovljenim temama, i nikada studijski, već često i pogrešno, manje mitološki točno, više populistički poznato. S ovdje i ondje pokojom konkretnom, istraživačkom informacijom, upotreba im služi više mašti i zabavi, nego li doista kakvoj poučnosti, znanstvenoj ili kulturnoj.

Mada je Oceanologija jednako ograničeno istražena kao i drugi naslovi, prvenstveno namijenjena mlađima, ona se oslanja na temu romana Julesa Verna 20.000 milja pod morem, odnosno na putovanje kapetana Nemoa koje se u radnji događa. Kao rezultat, 30 ilustriranih stranica puno je korisnih podataka vezanih za stvarne pojave, uz obavezne fantazističke elemente za poticanje imaginacije i privlačenje pozornosti.

Listovi su ispunjeni kratkim dijelovima priče u obliku pisanog dnevnika, a oni čitatelja vode od prvog susreta s Nemom, kroz sve avanture, do konačnog zaključka, kao početnu premisu uzimajući njegovo putovanje kao moguće stvaran događaj. Preostali prostor na velikim listovima ispunjen je sadržajem koji možemo nazvati oceanološkim, prije svega mnoštvom geografsko-bioloških informacija, od tipova struja koje u oceanu postoje i naziva dubina i sadržaja mora do podjele akvatskih vrsti životinja, razvojnih grana bića, Darwinove evolucije i tome slično, što je ugodno iznenađenje i dobrodošla novina. Dapače, koliko u drugim dijelovima vlada mistika, toliko je ovdje prisutna činjeničnost, što potvrđuje i suradnja s dvije hrvatske oceanologinje, Nastjenjkom Supić i Milenom Mičić.

Stranice su više nego inače ispunjene pokretnim slikama, dijelovima listova, dodacima karakterističnih za ovu seriju knjiga, i ponekad je potrebno i istražiti papir da bi se otkrili novi podaci i slike. Sadržaj je podređen točnosti, ali opet nenametljiv, dok su svi njegovi elementi zaokruženi i potkrijepljeni dodatnim, prigodnim spekulacijama koji bi mlađe trebali zadržati u svijetu mašte dok istovremeno ponešto i nauče.

Može se reći, dakle, da se radi o jednom od boljih izdanja, bez obzira što je čitava serija ustvari više vizualni nego li umski doživljaj, ali knjige su ionako namijenjene mlađima, odnosno onima koje bi što takvo doista veselilo, i stoga u skladu s time preporučljive. Mada se neke druge naslove iz serije ne može predložiti u kontekstu poučnosti, Oceanologija ne ulazi u tu prosudbu.