Nakladnik: Znanje d.o.o.
Format: 12,3 cm x 19 cm
Broj stranica: 400 str.
Prevoditelj: Andrea Milanko

“Ona je egipatska kraljevna”, strogo je odvartila Oktavija. “Majka ju je podučavala stranim jezicima, a ne radu na razboju.”
“Onda ju je majka možda trebala  podučiti skromnosti kako ne bi skončala pritiščići kobru uz vrat.”

Kleopatrina kći - Egipatska kraljevna i rimska zatočenica,  završni je roman Egipatske trilogije američke spisateljice povijesnih romana Michelle Moran. Prethodnici Kleopatrine kćeri -  romani Nefertiti i Heretička kraljica - bave se likovima koji žive u procvatu Egipatske države (18. dinastiji), dok u Kleopatrinoj kćeri Egipat nalazimo na samom njegovom kraju, kad ga osvaja Rimsko carstvo, a jedini preživjeli potomci egipatske dinastije Ptolomejevića - desetogodišnji blizanci Selena i Aleksandar - putuju u Rim kao zarobljenici Oktavijana, budućeg prvog rimskog cara Augusta.

Oni koje je Moraničnim romanima prije svega privukla magična privlačnost Egipta, možda će biti malo razočarani minimalnom količinom egipatske kulture. Selena i Aleksanda zadnji su dašak Egipta u romanu. Djeca dovedena na dvor Oktavijana prisiljena su asimilirati se u rimsko društvo, koje je već ušlo svoju dekadentnu fazu. Svatko koga imalo zanima povijest uživat će u detaljnim opisima života Rimljana, ali će  isto vrijeme biti zgrožen njihovim okrutnim zakonima i običajima te odnosima prema robovima, nakon kojih će vam biti jasnije pobune vođa robova kao što je bio Spartak. Samo jedna ilustracija rimske okrutnosti je običaj da se novorođena djeca ostavljaju na Columne Lactariae, jednom od rimskih trgova gdje djeca ostaju prepuštena vremenskim nepogodima i životinjama, da umru ili da ih eventualno uzme neki trgovac robovima za javne kuće.

Kao i u svim romanima Michelle Moran, glavno mjesto među likovima zauzima heroina, ovog puta Klopatrina jedina kći Selena. Za razliku od svog brata Aleksandra, Selena je odlučnija u želji da se vrati u Egipat i manje naklona preuzeti rimske običaje, puno tvrdoglavija i ponekad ne toliko mudra u izražavanju svojih pobunjeničkih osjećaja. Životi kraljevskih blizanaca nipošto nisu kao životi drugih robova, žive u udobnostima Oktavijanova doma, pod nježnom rukom njegove sestre Oktavije, no njihovi životi i sudbina su u Oktavijanovoj milosti, kao i životi ostale njegove familiae.  Tijekom iščekivanja njihovog 15. rođendana, kad se odlučuje o daljnjem tijeku njihovih života, Selena i Aleksandar moraju svojim sposobnostima pokazati Oktavijanu da su mu od koristi. Selena se posla prihvaća savjesnije od brata, te razvija svoju ljubav prema likovnoj umjetnosti i arhitekturi pod mentorstvom arhitekta Verija. No Oktavijan, koji u međuvremenu postaje prvi rimski car August, ima druge planove za njih...

I u ovom romanu Moran uvodi cijelu paletu likova iz povijesti, koje je dobro potkovala povijesnim izvorima: Oktavijanovog zapovjednika i desnu ruku Agripu, kraljevića osvojenog kraljevsvka Numidije i Oktavijanovu lijevu ruku Jubu, Oktavijanovu kći Juliju i nećaka Marcela, poznatog rimskog pjesnika Ovidija i pokrovitelja umjetnosti Mecenata te mnoge druge. Kroz cijelu zapravo rimsku priču, tu i tamo se pokazuje Egipat kakav je bio u svojim zadnjim godinama, Egipat koji je malo nalikovao onome iz svog najsjajnijeg doba (Novog egipatskog kraljevstva), no i dalje pokazuje veću civiliziranost od Rimskog carstva.

Ovaj Moraničin povijesni roman je možda najmračniji u cijelog trilogiji, i u centru je zapravo aspekt krimića, a manje ljubavne priče. Tijekom cijelog romana pokušava se otkriti misteriozni Crveni orao, osoba koja stoji iza pokreta robova za slobodu i veća prava. Tko je ta osoba otkrit će se tek na kraju, a posljedice tog otkrića za Selenu bit će velike.

Za kraj, svakako preporuka za čitanje. Roman i dalje sadrži sve one elemente koji romane Michelle Moran čine zanimljivim i poučnim, hrane čitateljsku znatiželju, a opet uče stvarima koje možda ne biste mogli naći u povijesnim udžbenicima.