Godina izdanja: 2002
Nakladnik: Wizards of the Coast
Format:  17 x 10,6 cm
Broj stranica: 384 str.
Prevoditelj:  -

Dissolution, američkog pisca Richarda Lee Byersa - jednog od talentiranijih i kvalitetnijih Wizardsovih pisaca, prva je knjiga iz serijala War of the Spider Queen.

Radi se o romanu koji je namijenjen adolescentima i odraslima, a svojom radnjom ova nas knjiga vodi u Forgotten Realms (Campaign Setting), točnije u podzemni dio istog svijeta, u tzv. Underdark. Knjiga nije prevedena, tako da se može naći samo na engleskom jeziku, ali je bez obzira na to pisana dovoljno jednostavnim jezikom da bude razumljiva svakome (D&D igraču pogotovo). Također, knjigu ne preporučamo dječjem čitateljstvu radi velikog broja nasilnih scena.

U prvoj knjizi autor nas upoznaje sa stanjem u najmoćnijem gradu tamnih vilenjaka, Menzoberranzanu, s kojim se je većina nas upoznala u romanima o Drizztu Do'Urdenu, američkog pisca R.A. Salvatorea.

Naime, boginja mračnih vilenjaka, Lolth, «utihnula» je. Njezine svećenice su izgubile svoje moći i grad koji se nalazi u milosti i nemilosti neprijatelja te pati od unutarnjih previranja koja su proizašla iz same prirode tamnih vilenjaka (op. tamni vilenjaci odgajaju u duhu propovjedanja boginje Lolth, koja je pak kaotični bog sa rezidencijom u Abyssu; dok se mladi tamni vilenjaci odgajaju na način da se ponašaju kao pauci- love svoj plijen kada je najslabiji i nesvjestan opasnosti).

Iz sveg tog kaosa, gradska matrona (drowovi su uza sve i matrijarhalno društvo) i gradski arhimag, pronalaze dvojicu agenata da otkriju što se događa u gradu. Naime, određen broj muškaraca iz plemićkih kuća je nestao. Prisjetimo se da je drowovsko društvo uređeno kao plemićki sustav u kojem hijerarhijski egzistira određen broj plemićkih kuća. Upoznajemo glavnog junaka War of the Spider Queen serije, Pharauna Mizzryma, moćnog čarobnjaka i nastavnika na drowovskoj akademiji Sorcere. On je pripadnik sedme kuće i tipični drowovski plemićki čarobnjak, bahati šminker koji je spreman na sve kako bi napredovao na društvenoj ljestvici. Njegov suradnik i prijatelj Ryld Argith je također nastavnik na akademiji, ali u drugoj grani. Ryld je jedan od najboljih boraca u Menzoberranzanu, ali zbog svog podrijetla koje nije plemićko, on je dostigao svoj maksimum na društvenoj ljestvici. Inače, zanimljiv je i zbog svog načina borbe, ali i fizičkog izgleda. Reći ćemo samo da je u potpunosti netipičan drow.

Također, upoznajemo i trećeg glavnog lika, a to je Quenthel Baenre, šefica drowske akademije i prva sestra prve kuće Menzoberranzana. Quentel je tipična visoko-pozicionirana drowska svećenica; arogantna, snažna, pomalo glupa, ali snažna duhom (posjeduje određenu zapovjedničku auru).

Roman je vrlo vješto napisan, meta-game D&D-a je savršeno opisan i pretočen u vrlo napetu i uzbudljivu fabulu, punu neočekivanih zapletaja i šokantnih scena koje su prilično normalne, ako se prisjetimo o kome (odnosno čemu) se u knjizi radi. Ova knjiga svakako može poslužiti kao dobar vodič ljudima koji žele poboljšati svoj role-playing, ali i upoznati pravu prirodu mračnih vilenjaka te čari i opasnosti Underdarka.