avengers endgameSaga o Osvetnicima započela je s Iron Manom (2008) a završit će ju Avengers: Endgame (2019). Nakon dvadeset jednog filma u ukupnom trajanju od 38 sati, približava se vrijeme rastanka s nekima od omiljenih junaka.

Richard Lee Byers: Queen of the Depths

Queen_of_the_DepthsNaslov knjige: Queen of the Depths
Autor: Richard Lee Byers
Godina izdanja: 2005
Nakladnik: Wizards of the Coast
Format:  17 x 10,6 cm
Broj stranica: 320 str.
Prevoditelj:  -

Iz pera jednog od talentiranijih i kvalitetnijih pisaca koji rade za Wizards of the Coast, amerikanca Richarda Lee Byersa, dolazi nam i jedna od knjiga iz the Priests serijala. Radi se o knjizi Queen of the Depths koja je nažalost nedostupna na hrvatskom jeziku. Međutim pisana je prilično jednostavnim jezikom, tako da ju može pročitati svaka osoba koja posjeduje znanje engleskog malo iznad osnovnog. Radi se, naime, o fantastičnom romanu namijenjenom adolescentima i odraslima, te se zbog velikog broja scena nasilja ne preporuča djeci.

Knjiga nas vodi u svijet Forgotten Realms, i to ne u njegov kopneni dio, već podvodni. Naime, u morskome svijetu događa se jedna vrlo čudna i svakako vrlo opasna stvar. Zmajevi su, naime, podivljali. Sve vrste zmajevskih stvorenja (zmajevi, zmajske kornjače, zmajske jegulje, itd.) su izgubile razum, te su se sva ta stvorenja, bez obzira na opredijeljenost za zlo ili dobro skupila zajedno i teroriziraju, ubijaju i uništavaju sve u podmorju što im se nađe na putu.

Nakon jednog susreta sa bandom tih stvorova, Anton Marivaldi, špijun, lopov, ubojica i po potrebi gusar budi se na pučini, na hrpi drvne brodske građe koju je sakupio nakon što je brod na kojem je putovao uništen, a on jedini preživio. Svu tu muku još je dodatno pojačala pojava shalarina, morskog bića koje baš i nije rado viđeno, kako među moreplovcima, tako i (osobito) među brodolomcima. Međutim, da stvar bude još gora po našeg junaka, iz dubine se pojavljuje i divovska hobotnica, koju Anton uz svu snagu volje, čistu sreću  i enormnu pomoć svog začaranog bodeža nekako pobjeđuje. Nakon toga se ponovno pojavljuje shalarin i sipa mu neki napitak u usta od čega se Anton onesvješćuje.

Anton se budi u hramu boginje Umberlee, boginje mora, brodolomaca i boginje zle orijentacije, a budi se ni više ni manje nego na dnu oceana. Nakon toga upoznaje Tu'ala'keth, shalarinsku svećenicu maloprije spomenute boginje, koja ga je spasila radi dubokog uvjerenja da je baš on izabranik njene boginje (pošto je onako polumrtav pobijedio hobotnicu, a to je Umberleeina sveta životinja, a još je k tome i primio u ruku oružje posvećeno od same boginje i ostao živ).

Nakon tog njih dvoje kreću u potragu za tzv. Zmajskim kultom, za koje se sumnja da su potaknuli ludilo zmajeva, a ta će ih potraga odvesti u niz događaja po cijelom moru Cormyra, gdje će pljačkati, ubijati, gusariti i doživjeti niz čudnih događaja.

Još jednom se Richard Lee Byers dokazao kao vrstan pisac i pripovjedač, te nam na vrhunski način predočio meta-game i svu ljepotu igre D&D, te sve čari dobrog role-playa pretočenog u riječi. Roman je prepun zapletaja i zavrzlama, uzbudljivih, ponekad šokantnih i napetih scena i situacija, krasi ga vrhunski stil pisanja i odlično epsko pripovijedanje, a posebno su zanimljivi odlično razrađeni i okarakterizirani likovi. Svi ljubitelji Forgotten Realmsa ovom će knjigom biti i više nego zadovoljni, a svakako je preporuka da ju se pročita, ako radi ni čega, onda radi samog upoznavanja sa vodenim dijelim tog fantastičnog svijeta.