grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

James A. Owen: Kronike Imaginaria Geographia - Tu su zmajevi

tu_su_zmajeviNaslov knjige: Kronike Imaginaria Geographia
Autor: James A. Owen
Godina izdanja: 2010
Format:  15,5 x 24 cm
Uvez: Tvrdi
Broj stranica: 280str.
Prevoditelj:  Andrea Bagović

Romanom Tu su zmajevi,  ljubitelji J.R.R. Tolkiena, C.S. Lewisa i Charlesa Williamsa doći će na svoje. Iz pera američkog pisca Jamesa A. Owena dolazi nam vrlo uzbudljiv fantastični roman namijenjen djeci i mladima (prvenstveno), međutim, zbog svoje kompleksnosti i mitološko-povijesne konotacije zasigurno će zaintrigirati mnoga odrasla srca.

Inače, radi se o prvoj knjizi iz serijala Kronike Imaginaria Geographia, a ista je ništa drugo doli atlas alternativnih svjetova koji nas okružuju.

Upravo taj atlas je artefakt velike moći za koji brinu tzv. skrbnici, što nas dovodi do početka radnje koja počinje u Londonu daleke 1917. godine ubojstvom određenog profesora. Na mjestu ubojstva nađu se trojica mladića: Charles, John i Jack (za koje na kraju knjige saznajemo tko su zapravo); koje nakon nekog vremena misteriozni Bert odvodi svojim čarobnim brodom u svijet mašte koji im se na prvi pogled čini nemogućim i fascinirajućim, a opet tako poznatim.

Kroz alternativne svjetove, za koje junacima kao vodič služi atlas Imaginaria Geographia, junaci plove čarobnim letećim brodom, Indigo Zmajem, te se, praćeni posadom koja se sastoji uglavnom od satira, to dvoje ljudskih bića, hvataju u koštac s najvećim zlima te spašavaju ne samo svijet/svijetove iz  Imaginarie Geographie, nego i naš svijet skupa s njima.

Također, u knjizi ćemo naći zbilja maštovita objašnjenja Nessie, legendarnog čudovišta Loch Nessa te kako se ono pojavilo usred Škotske, ali i druge legende i mitove na temelju čega saznajemo odakle su povjesničari i pisci kroz stoljeća crpili inspiraciju i pronalazili motive za rad.

Sam roman je pisan u stilu C.S. Lewisove Narnije. Krase ga epsko pripovijedanje te detaljni opisi prostora i vremena, ali i povijesno-mitološka kompleksnost koja ga povezuje  s Tolkienom i/ili Williamsom. Prenaglašene alegoričnosti, inače svojstvene fantastičnim romanima, nema. Također, možda najzanimljiviji element u cijeloj knjizi je intertekstualnost. Osim s trojicom ranije spomenutih pisaca koji su autoru knjige očiti uzori, pronaći ćemo elemente nordijske, keltske, egipatske i antičke (grčke i rimske) mitologije, ali i elemente Biblije, raznih narodnih i modernih bajki te čak i moderne literature.

Inače, iako je roman prožet magijom, junaci knjige obični su ljudi te se njihova avantura svodi na promatranje magičnog u svijetovima u kojima se nađu igrom slučaja. Svi ti svijetovi ravnopravno koegzistiraju s našim svijetom te kod trojice junaka izazivaju čuđenje i šok. Međutim, na kraju ih sva trojica prihvaćaju kao takve (kao što kroz knjigu saznajemo, mašta je ponajbitniji faktor pri izboru skrbnika, a njih trojica, kao što ćemo saznati, mašte imaju u izobilju).

Prvi put u fantastičnom romanu avanturističkog karaktera, uloge glavnih junaka preuzimaju učitelji, tj. profesori i novinar, što će mnogima iz profesije biti vrlo, vrlo zanimljivo. Također, sama jednostavnost, ali intertekstualnost te primjeri intermedijalnosti i citatnosti koji čine osnovicu ovog romana, čine ga štivom koje bi bez problema moglo pronaći svoje mjesto među obaveznom lektirom za osnovnu školu.

Osobno, ova knjiga je mojoj malenkosti literarno otkriće ove godine te dobiva moju najtopliju preporuku.