Naslov knjige: Vampirski dnevnici - Buđenje, Borba, Bijes
Autor: L.J. Smith
Godina izdanja: 2010., 2011.
Format: 13 cm x 19 cm
Broj stranica: 196, 184, 192
Prevoditelj: Maja Miljković

Serijal Vampirski dnevnici je prvi tinejdžerski serijal o vampirima objavljen 1991. godine. Samo u sjevernoj Americi je prodano više od tri milijuna primjeraka, a serijal je objavljen u čak trideset zemalja.

Ljubavnu priču između Elene, Stefana i Damona pratimo kroz tri nastavka: Buđenje, Borba i Bijes

Spisateljica nije išla puno u detalje o hranjenju, spavanju i drugim tehničkim stvarima oko života vampira, nego se je puno više posvetila odnosima među likovima (odnos Elena-Stefan-Damon, odnosima između Elene i prijatelja, odnosa između Damona i Stefana). Svaki nastavak se savršeno nadopunjuje jedan na drugoga te preporučam da se čitaju jedan za drugim. Svaka praznina koju je spisateljica ostavila u prvom ili drugom nastavku savršeno se nadopunjuju u idućem. Meni je zadnji nastavak najzanimljiviji i najnapetiji jer se u njemu otkriju sve bitne stvari i svaka nedoumica i sumnja se otkrije tek na samom kraju. Ovo je knjiga koja ostavlja bez daha i koja se čita bez predaha.

VAMPIRSKI DNEVNICI - BUĐENJE

Elena je savršena srednjoškolka, savršene duge plave kose i očiju plavih poput lapis lazulija. Ona je ledena kraljica škole. Sve djevojke bi htjele biti poput nje, a svi dečki bi htjeli biti s njom. Svi osim novog, tajnovitog crnokosog stranca koji je upravo došao u njihovu školu. On se zove Stefan i skriva tajnu staru petsto godina, koliko i on sam ima. On je besmrtan. On je lovac. On je vampir. Elena se zaljubila u njega na prvi pogled. Međutim, svaki njezin pokušaj da mu se samo približi i da pokuša razgovarati s njim biva prekinut od njegove strane. Elena Stefana podsjeća na njegovu bivšu ljubav, na Katherine, na djevojku koja ga je pretvorila u vampira i zbog koje se je posvađao sa svojim bratom Damonom, kojeg je Katherine također pretvorila u vampira. Bolio ga je svaki susret s Elenom i izbjegavao ju je koliko je mogao, ali Elena je obećala da će imati Stefana pod svaku cijenu, a ono što Ledena kraljica poželi to i dobije. Približava se ples za svečani početak školske godine i Elena je razočarana kad Stefan dođe s njezinom bivšom najboljom prijateljicom Caroline i kad odbije plesati s njom. Odlazi s poznanicima na staro groblje gdje biva napadnuta od nasrtljivog dečka i Stefan je spasi. Te noći se rodi ljubav između Elene i Stefana, ali se dogodi i napad na Vickie. Sljedećeg dana Stefan biva optužen za sve te čudne napade i Elena postaje omražena u školi jer mu je ona djevojka. Usred cijele te zbrke pojavljuje se Stefanov brat Damon kojeg nije vidio petsto godina i nestaje Elenin dnevnik. Damon je jači, brži i moćniji od Stefana jer se hrani isključivo ljudskom krvlju. Počinje nagovarati Elenu da ostavi Stefana i pridruži mu se. Prvi dio Vampirskih dnevnika završava borbom između Stefana i Damona te nestankom Stefana.

vd_borbaDrugi nastavak VAMPIRSKIH DNEVNIKA - BORBA počinje Eleninom potragom za izgubljenim Stefanom, njezinom svađom s Damonom kojeg optužuje da je kriv za njegov nestanak. Elena je očajna kad joj Damon kaže da je ubio Stefana i da ga neće pronaći živog. Elena moli svoju prijateljicu Bonnie koja ima vidovite moći da joj pomogne pronaći Stefana. Uz njezine vidovnjačke sposobnosti te uz pomoć Meredith i Matta uspiju ga pronaći na napuštenom imanju zatvorenog u stari bunar. Stefan je slab i premoren, ali živ. Jedino je to bitno. Elena mu daje da pije njezinu krv kako bi ojačao. Damon nastavlja nagovarati Elenu da mu dopusti da pije njezinu krv, ali ona mu to ne dopušta sve dok joj on ne zaprijeti da će ozlijediti njezinu malu sestricu. Daje mu da joj pije krv, ali i ona pije njegovu. Elena osjeća da joj prijeti opasnost, da je u gradu još ''nešto'', nešto što je jače od Stefana i od Damona, osjeća Drugu Moć. Stefan izjavljuje ljubav Eleni i poklanja joj stari prsten koji je pripadao njegovoj bivšoj ljubavi Katherine. Bliži se proslava Dana osnivača grada, a Caroline se sprema na osvetu, sprema se pred cijelim gradom pročitati Elenin dnevnik koji joj je ukrala.  U dnevniku su stvari koje bi mogle optužiti Stefana za sve napade koji su se dogodili u gradu. Elena je očajna i moli Damona za pomoć. On joj se smiluje i odluči joj pomoći. Nakon proslave Elena se posvađa sa svojom tetkom i posudi Mattov automobil te se zaputi prema Stefanovu pansionu. Kako ga tamo nema, a nema ni nikoga da joj otvori vrata, odluči se vratiti u grad prije nego je sustigne oluja. Međutim, prije nego uspije prijeći stari most, most se uruši i ona propadne u rijeku. Stefan je izvlači prekasno. Već je mrtva. Bijesan, napadne Damona i optužuje ga da je kriv za njezinu smrt. Drugi nastavak završava Eleninim buđenjem iz mrtvih.

vd_bijesVAMPIRSKI DNEVNICI - BIJES

Stefan je bijesan i bori se s Damonom. Usred borbe dolazi Elena i pokuša obraniti svog voljenog i ubiti Stefana. Svi osjećaji i sjećanja su joj pomiješani i ne zna koga voli. Misli da je Damon onaj u koja je zaljubljena. Elena više nije ona ista, a kako je imala u sebi dovoljno vampirske krvi postaje i sama vampir. Stefan je zbog toga ljut na Damona. Cijeli grad misli da je Elena mrtva i svi joj dolaze na pogreb. Jedino njezine prijateljice Bonnie, Meredith i Matt znaju cijelu istinu te oni uz pomoć Stefana i Damona kreću u borbu protiv Druge Moći. Hoće li Elena uspjeti spasiti grad? Kakva sudbina očekuje Elenu? Kojeg brata će odabrati? Hoće li se Stefan i Damon konačno ujediniti?

Prekrasna ljubavna priča prema kojoj je snimljena i istoimena tv-serija koju od 16.08. možete pratiti na DOMA-TV.

Lisa Jane Smith autorica je bestselera s top liste najprodavanijim knjiga New Jork Timesa, a osim Vampirskih dnevnika tu je i serijal Night World. Napisala je više desetak knjiga za djecu i mlade; uglavnom kombinaciju horora, znanstvene fantastike i romanse, prema vlastitim riječima uživajući u pisanju svake. Živi u obalnom pojasu Kalifornije, no najsretnija je u kolibici u blizini nacionalnog parka Point Reyes, među drvećem, životinjama, plažama i mnogim mjestima za planinarenje.