Annette Curtis Clause: Krv i čokolada

Autor: karolina

krvicokolada250''Koža ju je već svrbila od rastućeg krzna. Povjetarac joj je milovao stražnjicu, a bradavice su joj se stisnuše na svježem riječnom zraku. Nasmijala se i skinula gaćice. Njezin se smijeh pretvorio u zavijanje pri prvom mreškanju u njezinim kostima. Napela je bedra i abdomen da potakne preobrazbu i poput ljubavnika zgrabila noćni zrak dok su joj se prsti produživali a nokti rasli. Krv joj je usplamtjela kao od žudnje. Noć, pomislila je, slatka noć.''

Vivian je mlada, lijepa, privlačna šesnaestogodišnjakinja koja se pokušava uklopiti u školsko društvo, naizgled je sasvim obična djevojka, ali ima veliku tajnu koju ne smije nikome reći. Naime, ona je vukodlak. Pripadnica je čopora koji je prije godinu dana u požaru ostao bez svog vođe, Vivianinog oca. Smatra da je ona odgovorna za požar koji su podmetnuli njezini prijatelji iz čopora, zvani Petorka.

Vivian je objavila sliku u školskim novinama, sliku koja prikazuje vukove i pokraj slike se objavljena pjesma o vukodlacima, pjesma koja opisuje njihovu preobrazbu. Autor te pjesme je nepoznat - je li pripadnik čopora ili samo čovjek? Saznala je da je to Aiden Teague, pomalo čudan šesnaestogodišnjak koji vjeruje u vampire, vukodlake, vještice i pomalo je opsjednut nadnaravnim. Vivian se zaljubljuje u Aidena usprkos molbama majke da se ne gleda pripadnike druge vrste. Preko Aidena, Vivian se priključila Amebi, Aidenovom društvu i počela je uživati u njihovoj pažnji i prihvaćanju.

Hoće li Vivien prihvatiti svoju sudbinu u čoporu? Hoće li reći Aidenu tko je ona zapravo? Hoće li mu se pokazati kao preobražena u vučicu? Kako će Aiden reagirati? Hoće li ju prihvatiti takvu kakva je? Kakva će je sudbina zadesiti? Može li vjerovati svojim prijateljima iz čopora?

Sveukupan dojam o Krvi i čokoladi uopće nije loš, dapače, knjiga je ponegdje i prešla moja očekivanja. Konkretno, radi se npr. o razrađenoj povijesti Klausinih vukodlaka, koja je doduše iznijeta u svega nekoliko redaka, i autoričinoj hrabrosti da im pripiše grijehe poput međusobnog ubijanja i gubitka samokontrole. Prilično je hrabro za jedan teen roman prikazan i Esmein lik, lik majke koja ima posao konobarice u bajkerskom baru i koja besramno koketira s muškim vukovima, te se iz istog razloga i tuče sa svojim vučjim suparnicama. Viviani muški vršnjaci također nisu nimalo uzorno društvo: u ljudskom liku su nepodnošljivo samodopadni uspaljeni tinejdžeri koji "furaju" tetovaže i bajkerski imidž, a u vučjem obličju maltretiraju zaljubljene parove i manje više bilo koga na koga naiđu uz obalu obližnje rijeke. Sama Vivian se ne razlikuje puno od njih, jednako je samouvjerena i uspaljena, a i kako će se poslije pokazati, sklona bijesnim ispadima, no ipak svjesna svoje odgovornosti i osjećaja za čopor. Moram priznati i da je pomalo iritantan lik, pogotovo na samom početku knjige, ali i to se mijenja prema kraju. Ne sviđa mi se kako se je Anette C. Klause opisala odnos Esme i Vivian, majke i kćeri - počela ga se doticati, ali ne dovoljno, imala je još prostora za dublje analize. Također je podbacila u razrađivanju lika Gabriela - novog vođe čopora, koji je jako bitan za cijelu priču.

Valja još spomenuti da je knjiga Krv i čokolada napisana davne 1997. godine, a da je deset godina kasnije i ekranizirana u istoimenom filmu.

Annette Curtis Klause rođena je u Bristolu, u Engleskoj, a kao tinejdžerica preselila se u Sjedinjene Američke Države. Njezin su prvi roman The Silver Kiss nadahnule pjesme o vampirima koje je napisala kao petnaestogodišnjakinja.