Autor: Bram Stoker, adaptacija Nicky Raven
Nakladnik: Planetopija
Format: 23,50 x 27,00 cm
Tvrdi
Broj stranica: 98 str.
Prevoditelj: Nataša Ozmec

Drakula u nakladi Planetopije adaptirana je verzija originalnog romana Brama Stokera. Nicky Raven došao je na ideju prerađivanja klasika i drevnih priča trenutno popularne tematike i Drakula je njegov drugi poduhvat ovog tipa (izdao je još Beowulf: A Tale of Blood, Heat and Ashes). U suradnji s ilustratoricom Anne Yvonne Gilbert, horror ljubavni klasik prilagođen je tako mlađem uzrastu, a za hrvatsko tržište kvalitetnu grafičku obradu izvršio je Ermego.

Tijekom uobičajene radne procedure, mladi odvjetnik Jonathan Harker za klijenta dobiva misterioznog transilvanijskog grofa Drakulu. Unatoč sablasnom okruženju grofova doma, Jonathan je ugodno iznenađen manirama, odsjeda kod grofa i upušta se u razrješenje poslovnog pitanja. No, prije no što postane svjestan svojih grešaka, zla sjena uvuče se preko njegova života u londonsko društvo njegovih prijatelja, poznanika i ljubavi života – Mine. Predvođeno doktorom Van Helsingom, društvo će se sukobiti s Drakulom i njegovom prirodom vampira u mračnom planu koji kuje, nošen krvlju.

Bez obzira što bi Stoker pao u nesvijest kada bi ugledao ovu tržišno pop ciljanu adaptaciju svog klasika, unutar zadanih okvira – adaptacija za najmlađe – može se reći da se radi o sasvim pristojnom pokušaju. Ciljana dobna skupina je 9-12 i sadržaj doista jest prigodan za takvo što, možda i starije, ovisno o interesu tinejdžera. Oko 60 stranica sadrži tekst, od čega oko trideset na punu stranu, velikog fonta, širokog praznog okvira, pola sata koncentriranog čitanja uvrh glave. Knjigom dominiraju detaljne, uglavnom monokromatske ilustracije u skicnom stilu, s ponegdje obojanim elementima. Ilustracije uglavnom odgovaraju onome što se u radnji događa, a neki su dijelovi pripremljeni kao čitani iz dnevnika i bilješki i oblikovani u kakvom simboličkom prenošenju radnje.

Raven je priču skratio trideseterostruko i izbacio zapravo sve relevantne stvari i poante originalnog romana pa se zapravo radi o pukom prepričavanju osnovnog zbivanja koje, u usporedbi s originalom, Raven vjerno slijedi. Sažeti opisi, poglavlja od jedne stranice, brzo razvijanje radnje i britki odabir riječi služi upravo tome, stoga se ovdje ne može analizirati razvoj likova, osobnosti, sporedne radnje ili bilo koji takav aspekt prisutan u originalnom romanu. Dapače, prije se čini kao čitanje skice za scenarij filmske adaptacije, no vrijedi reći da je tekst dobro uređen, rječnik nije siromašan, opisi su praktični u izričaju i za ciljanu dob adekvatni. Bez ilustracija, vizualizacija većine toga što se događa ovisila bi isključivo o djetetovoj mašti, posebno u formiranju likova. Mora se reći, međutim, da makabrističkih elementa svakako ima, poetski opisi vampirskih ugriza, odrubljivanja glava, zabijanja kolaca, krv, noć, magla, vukovi, šišmiši, zlo, tama, smrt, svi prepoznatljivi motivi sakupljeni su u jedan tekst, no s obzirom na današnji tv program za mlade, tekst je ne samo blag, nego i konstruktivan.

Neuobičajenog formata, privlačnog izgleda, kvalitetnog materijala, radi se o ciljanoj knjizi-poklonu za mladog čitatelja (više za čitateljicu) koji bi za takvo što mogao biti zainteresiran. Solidna adaptacija klasične priče će ga zabaviti, a zbog ilustracija će otvoriti korice više od jednom.