Godina izdanja:
Nakladnik:
Format: 25 x 28,5
Broj stranica: 24
Prevoditelj: Milica

Sve čudnastije i čudnastije!, viknula je Alisa...

Prva misao kojom bih opisala nedavno objavljenu slikovnicu Alisa u Zemlji čudesa jest da je slikovnica od koje ponovo postaješ dijete. Ovo iznimno lijepo grafički oblikovano djelo na hrvatsko tržište krajem prošle 2009. godine plasirala je nakladnička kuća Planetopija. Inače, ovo nije njihova prva tehnički zahtjevnija slikovnica. U tom smislu slična izdanja su Zmajologija, Piratologija i Vilinski dnevnik.

a3.jpg                                                Slikovnicu je, prema istoimenom romanu Lewisa Carrola, prepričala Harriet Castor. Castor je rođena 1970. u Cambridgeu, prvu priču napisala je sa 12 godina (Fat Puss), a autorica je i urednica niza dječjih priča i romana. S engleskog ju je prevela Milica Lukšić, ali ono što posebno privlači jest dizajn i prekrasne ilustracije za koje je zaslužan hrvatski ilustrator i animator svjetskog glasa – Zdenko Bašić. Ovaj u struci proslavljeni i nagrađivani 30-godišnjak posao za ilustraciju Alise (britanska izdavačka kuća Carlton) dobio je preko agencije Brighton s kojom surađuje zadnjih nekoliko godina. Svoje oduševljenje prema radu na tom projektu izjavio je za Vjesnik Online: »Alisa u Zemlji čudesa je jedna od mojih najdražih knjiga s kojima sam se družio još od malih nogu. Način na koji je knjiga pisana, pristup igre s riječima i slikama, objektima i pojmovima, blizak mi je u vizualnom i likovnom smislu tako da sam se samo trebao prepustiti igri«.a1.jpg

Alisa-slikovnica je u biti to – velika maštovita igra bojama, oblicima, različitim grafičkim i tehničkim rješenjima. Da razradim onu misao «kako ponovno postajete dijete». Čim otvorite slikovnicu, shvatite da nije obična slikovnica. Već kod otvaranja korica čeka vas «Vodič kroz Zemlju čudesa» koji za one neupoznate s romanom duhovito sažima njenu bit i priprema vas na putovanje kroz slikovnicu. Radi se o skoro pa pravom istraživačkom pohodu. Na gotovo svakoj stranici skriva se neko iznenađenje: prozorčić koji vam daje pogled na neki drugi prostor, upozorenje 'povuci me' koje krije neki grafičko-tehnički trik...Doslovno se uhvatite u pozi da kod okretanja nove stranice prvo prstima prepipate list u potrazi za izbočinama koje kriju neku tajnu.

Ilustracije su vrlo maštovite i neobične – kombinacija crteža i fotografske preciznosti, vjerojatno i poznavanja animacije. Sam ilustrator o dizajnu kaže: «Naime, Alisa ima poseban likovni pristup u kojem se isprepliću fotografija, lutka, crtež i 3D likovi.» (VjesnikOnline)
Ilustracija lika Alise vidljivo nosi Bašićev pečat – fizionomski nalikuje Guliveru iz njegovog istoimenog 13-minutnog animiranog filma i isto tako glavnom liku iz animiranog filma On.

Na kraju - jedina mana, što je ujedno i prednost, jest što je tako kratka. Samo 24 stranice i više nemate što otkivati! Prednost je stoga što je dobro i sveobuhvatno sažet čitav roman na tako malom prostoru. U svakom slučaju, budući da ne zahtjeva puno vremena, uvijek iznova možete krenuti od početka, na putovanje u Zemlju čudesa – i ponovno postati dijete...