grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

Ivana D. Horvatinčić: Pegazari

S obzirom na to da sam na svom blogu komentirao roman za djecu "Pegazari" autorice Ivane D. Horvatinčić, redakcija portala Fantasy Hrvatska odmah mi je skočila za vrat i privolila me da tekst prilagodim za objavu na hrvatskom jeziku.
Moram se odmah ograditi i reći da mi je Ivana prijateljica te da se nemam namjeru praviti objektivan. Uostalom, veliki sam fan i njenih glumačkih sposobnosti.

Ivana je odrasla noseći isto ime i prezime kao naša bivša misica i jedna u nizu osobamiss.jpg koje svojom pojavom bezrazložno popunjavaju medijski prostor, jer zapravo ne rade ništa korisno.
Zbog toga je NAŠA Ivana jedva dočekala da se uda i konačno promijeni prezime, od kojeg je ostalo samo ono "D". Ali, za svaki slučaj, ako se pokaže da novo prezime nije dovoljno kako bi je manijaci i dezinformirani paparazzi prestali progoniti, pronašla je posebno efikasan način za razlikovanje sebe od zvijezde s modnih pista i skrivanje od javnosti.
Napisala je knjigu.

1. Znanstvenici tek trebaju dokazati da natjecatelji/ce na izborima ljepote uistinu znaju čitati išta osim imena robnih marki (postoje glasine da će LHC biti korišten kako bi se to utvrdilo, nakon što se prestanu glupirati s bozonom). Kako bilo, čitanje je štrebersko, nije cool i loše je za držanje, stoga ni pisanje knjige ne dolazi u obzir (iako, prihvatljivo je unajmiti nekog da napiše knjigu i onda je potpisati svojim imenom).

2. Ako nešto može efikasno ODVRATITI pažnju od sebe, onda je to kad odrasla osoba koja nije slavna, napiše knjigu koja nije skandalozna.
Stoga možemo čestitati Ivani; konačno je na sigurnom.

A sad možemo reći i nekoliko riječi o samoj knjizi. Riječ je o fantasy romanu za djecu, koji govori o pegazarima. Tko su (ili što), pobogu, pegazari? Pa, neke odgovore na to pitanje možete naći ovdje, a ako iz video priloga niste shvatili, možete nastaviti čitati članak.

Dakle, pegazari su ljudi koji jašu pegaze – krilate konje. Očekivano, oni to čine u paralelnom fantasy svijetu, ALI nisu oduvijek bili tamo! Oni su, zapravo, preneseni iz našeg svijeta kako bi u fantasy svijetu ispunili svoje sudbine i onda se vratili natrag. Tako imamo (donekle) dva odvojena zapleta; jedan u fantasy i jedan u našem svijetu (kažem"donekle", jer je zaplet u našem svijetu minimaliziran i glavni lik je uglavnom pasivan, za razliku od samog sebe u fantasy svijetu). Osnovna me ideja podsjeća na Endeovu "Beskrajnu priču", gdje glavni lik, dječak po imenu Bastian, zlostavljan od strane svojih vršnjaka, biva prenesen u svijet iz mašte kojeg baš on treba spasiti. Slično tome, glavni lik u romanu "Pegazari" je djevojčica Kristina, zlostavljana u školi od strane svojih vršnjaka, a biva prenesena u svijet iz mašte kojeg baš ona treba spasiti.
No, sličnosti tu staju.
Kristinino fantasy "ja" morat će proći put kroz svoju vlastitu osobnost, postati negativac, zdvojni junak i tužna žrtva prije nego što konačno uspije posložiti stvari na svoje mjesto. Tada će doći u priliku preuzeti kontrolu nad svojim životom u "stvarnom svijetu", ali tako što će promijeniti sebe – a ne osvećujući se svojim zlostavljačima. Roman je ispunjen akcijom, zračnim dvobojima, opasnostima, magijom i mjestimičnim neočekivano nasilnim scenama. Mislim da će biti dobro prihvaćen od strane čitatelja u početku puberteta. Također, mislim da autorica piše jako dobro baš za taj specifični uzrast (vidi se da je zaposlena kao psiholog u osnovnoj školi) i mislim da bi bilo jako dobro kad bi nastavila pisati za tu publiku.

Rekao bih da ova knjiga govori puno i o samoj autorici; kroz tekst otkrivamo elemente iz njene okoline koji su pomogli formirati sam fantasy svijet. Tu je rat, sa svom brutalnošću s obje strane (koje su, uvijek aktualno, označene kao "bijeli" i "plavi"), tu je djevojčica koja se seli u zastrašujuću, novu društvenu okolinu. Treba također cijeniti i što se autorica trudi razumijeti negativce u romanu, pokazujući nam njihov pogled i njihovu stranu priče.

Kako ne bih otkrivao detalje i kvario užitak, predlažem da pročitate ovu knjigu. To što je roman "Pegazari" za djecu, ne znači da ga i odrasli ne mogu čitati.

Naslov knjige: Pegazari
Autor: Ivana D. Horvatinčić