uskoci 250

Nakon što se popularna kartaška start-up igra rasprodala u Hrvatskoj i dugo vremena je nije bilo u prodaji od sada ju možete naručiti preko nas.

Njezina maloprodajna cijena je 80,00kn, ali za sve koji se jave na naš mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i naruče sa svojim podacima (ime i prezime, adresa i kontakt telefon) dobit će popust od 20%. Dostava je 20kn.

Nažalost hrvatska verzije igre više ne postoji, a u prodaji je samo engleska i njemačka verzija igre. Pravila su u svakoj igri na sva tri jezika (hr, en, de), a samo karte su na engleskom ili njemačkoj jeziku.

Uskoci i dalje nisu u slobodnoj prodaji stoga ne vjerujemo da ćete ih naći u trgovinama i ovo je jedinstvena prilika da se dokopate svojeg primjerka ove igre.

Više o igri možete pročitati u našoj recenziji: Uskoci - kartaška igra o hrvatskim gusarima

IMG 3048Već smo tradicionalno na 36. Danima znanstvene fantastike uživali u predavanjima, radionicama, kvizovima i filmskim projekcijama uz cosplayere i odličnu organizaciju. No, moramo istaknuti najzabavniji dio SFerakona - naime, po prvi put na zagrebačkoj konvenciji uživali smo u predstavi u pet činova Dr.Horrible koji se odvijao kroz cjelodnevni subotnji program i dobio pozitivnu reakciju većine posjetitelja. Isto tako smo uživali i u predavanjima počasnih gostiju Chrisa Becketta i Nikolasa Lloyda. No, da se vratimo na početak...

sferaI ove godine možete uživati u programima 36.Dane znanstvene fantastike pod popularnim nazivom SFerakon 2014. Tema ovogodišnjeg SFeraKona su "Paralaleni svjetovi i alternativna povijest", a s tom temom vas tradicionalno čekaju radionice, predavanja, cosplayeri te poznati domaći i strani predavači.

Knjiga bestija naslovnicaFantasy između bajke i basne tako možemo opisati ovu fantastičnu zbirku priča u kojima nas autor vodi kroz vrijeme i prostor. Zbirka "Knjiga beštija" sadrži osam priča (Eolomant i Rumiko, Tiel i Jarinka, Prokleta kula, Zakon mora, Nekomata, Emma i Kantjil, Mulentov otok), a knjiga je prožeta ilustracijama samog autora.

Silos-Hugh-HoweyUpravo je izašao novi svjetski hit o kojem se mnogo priča u izdanju Znanja. Postapokaliptični roman mladog autora Hugh Howeya "Silos" vas vodi u podzemni svijet gdje je preživio ostatak ljudske rase. Pročitajte kako nas se dojmio roman i zašto biste ga možda trebali pročitati.

Izgubljeni (Lost)

Autor: Belmorn

lost.jpgNakon šest sezona tajni i misterija, konačno je završila kultna serija Lost. Budući da se sprema izlazak finalne sezone na DVD, koje bolje vrijeme nego sada da pogledamo i analiziramo seriju koja je proteklih godina izludila publiku više od ijedne serije prije nje?

UPOZORENJE – ČLANAK SADRŽI NEKE OSNOVNE SPOILERE!

U osnovi, Lost je dramska serija o putnicima leta Oceanic 815 iz Sidneya za L.A. čiji se avion ruši na neimenovani pacifički otok. Neuobičajeno za avionske nesreće, većina putnika preživi sudar i ubrzo otkriva da otok nije obično mjesto, kao i da nisu sami na njemu. Noću ih budi buka čudovišta koje čupa stabla iz korijena, a susreću i polarne medvjede kao i druge, tajanstvene stanovnike otoka. Na oko obična dramska serija zavija se u velo misterije.

Brojni migovi na pisce poput Stephena Kinga -  čija je knjiga The Stand inspirirala glavni zaplet, česta su pojava u Lostu. Imena pojedinih likova posuđena su od slavnih filozofa poput Johna Lockea ili Davida Humea, ali nisu sve replike toliko ozbiljne jer ih publika uglavnom prepoznaje iz pop kulture (Star Wars). Uz takve nevažne, ali ipak zanimljive reference fanovi su se najviše zabavljali brojnim pitanjima iz Lost „mitologije“.


lost2.jpg


MITOLOGIJA

Kompleksna mitologija Losta može se smatrati dvosjeklim mačem, jer iako je odgonetavanje njenih tajni najprimamljiviji element serije, istovremeno je svojom zamršenošću odbila dobar dio publike od gledanja. Početna pitanja koja se dižu u seriji nastala su da privuku pažnju gledatelja kao „što je čudovište“, „zašto je nemoguće roditi na otoku“  ili „što se skriva ispod poklopca u zemlji“ , ali se ubrzo zamjenjuju suptilnijim i profinjenijim pitanjima o sudbini, vjeri i ljudskoj naravi.

Špekulacije obožavatelja dizale bi te misterije na nevjerojatne razine a često svojim kompleksnim i maštovitim teorijama nasmijavale tvorce serije. Krajem treće sezone upravo su misterije mogle pokopati Lost jer se publika uplašila da ih autori navlače za nos svim tim pitanjima na koja ni sami ne znaju odgovore.
lost5.jpg
Autori su ponosno tvrdili da su cijelu prču zamislili i prije nego što je emitirana pilot epizoda. Zbog pada gledanosti treće sezone morali su to i dokazati pa su najavili točan broj preostalih epizoda i datume njihova emitiranja, a simplistički način rasplitanja svih čvorova koje su stvorili još je bolja potvrda toga. 

Smiješno je samo što je publika toliko napuhala proporcije tih tajni da je bila sklonija teoriji da su se polarni medvjedi teleportirali na tropski otok ili nastali kao manifestacija nečijih snova nego da su dovezeni brodom radi istraživanja o prilagođavanju klimatskim promjenama.

Spoj mistike (neki bi rekli i magije) sa znanstvenom podlogom rijetko se pokušava a još rijeđe uspijeva. Ratovi zvijezda su poznati po spajanju Sile sa zvjezdanim brodovima u neraskidivu vezu, a Lost je takvu simbiozu doveo korak dalje. 
Simbolika također igra veliku ulogu u Lostu. Samo jedan od primjera je borba dobra protiv zla koja je prezentirana lukavom uporabom crne i bijele.

Sudbina se predstavlja čestom pojavom brojeva 4, 8, 15, 16, 23, 42. Brojevi istovremeno predstavljaju sjedeća mjesta pojedinih protagonista serije u avionu prije pada, ali i dobitne brojeve lutrije jednog od njih. Hurley (Jorge Garcia) je pretili mladić, svojevremeno smješten u mentalnoj ustanovi gdje je često čuo jednog pacijenta kako ponavlja taj niz brojeva. Jednom je iz dosade koristio te brojeve u lutriji i osvojio rekordni dobitak, ali kako je sam primijetio kasnije, brojevi su mu donijeli samo nesreću. Izgubio je djeda, ali i sve što je izgradio novcem (na vilu mu je pao meteorit). Kako protumačiti pojavu te iste sekvence na tajanstvenom poklopcu u zemlji kojeg su pronašli na otoku?

OTOČANI

Način na koji publika percipira protagoniste serije još je jedna od stvari koje odvajaju Lost od standardnih serija. Radnja se odvija na dvije razine: sadašnjost (svakodnevno preživljavanje likova na Otoku) i mozaično prikazana prošlost u vanjskom svijetu. Naracija koja prati živote likova prije njihovog sudbonosnog dolaska na Otok ne poštuje uobičajenu linearnost, nego po formuli Proustovih kolačića prikazuje ključne trenutke iz života likova. Kut gledanja na te situacije često je varljiv, kako bi se dramatičnim twistom zadivila publika. Prepoznatljivi počeci epizode s krupnim planom na nečije oko u trenutku buđenja predstavlja pogled u dušu i naglasak na upravo tog protagonista u danoj epizodi.

Twistovi, ili neočekivani preokreti u priči, najčešći su dramski efekt u seriji pa ih je publika počela očekivati u intenzitetu od nekoliko po epizodi.

Jedan od najboljih primjera pojavljuje se vrlo rano u seriji i prikazuje Johna Lockea (Terry O`Quinn) prije leta. Odbijeno mu je sudjelovanje u „španciru“ po Australskoj divljini zbog njegovih nemogućnosti. U prethodnoj je epizodi na otoku prikazan kao osoba vješta s nožem koja se može snaći u divljini pa publiku šokira kad se kamera odmakne i prikaže ga u kolicima. Locke je dakle, prije pada na Otok bio invalid i to je odlučio prešutiti ostalim preživjelim putnicima. On svoje čudesno ozdravljenje pripisuje sudbini zbog čega položi svu svoju vjeru u Otok i ideju da se sve na njemu događa s razlogom. To ga čini čudakom, i vjerojatno jedinim od putnika koji ne želi biti spašen.

lost1.jpgAbrams, Lindelof i Cuse često su naglašavali kako je Lost zapravo studija ljudskog karaktera što se može očitovati kvalitetnim razvojem likova tokom serije. Locke nije jedini lik kojem je dolazak na Otok pružio nove mogućnosti i vratio vjeru u život. Charlie Pace (Dominic Monaghan), propali narkoman s vremenom postaje odgovorni čuvar djevojci i njenom djetetu koje je trebalo ići na posvajanje. Zapravo, svi preživjeli putnici leta 815 imali su neke nerazriješene sukobe iz prošlosti, nazovimo ih čak prtljagom koju su konstantno teglili. Otok im svojevrsna prilika za iskupljenje. Možda najveći pothvat, ali i najveći uspjeh Lostovih scenarista je pratiti sudbine tolikog broja raznolikih likova istovremeno i približiti ih publici da mare za njih. U normalnoj seriji ne bi bilo moguće povezati te apstraktne, miljama udaljene karaktere u povezanu zajedničku priču.


Glavni likovi sazrijevaju tokom vremena provedenog na otoku i van njega što se možda najviše očituje na Jacku Shephardu (Matthew Fox), liječniku koji je letom iz Sidneya za Los Angeles prevozio truplo svog oca na sahranu. Nakon što je poslije pada kratko vidio duh oca kako odlazi u džunglu, postao je svojevrsni vođa preživjelih. On od jedne agresivne, liderske pozicije pri kraju serije postaje poslušniji, mudriji lik koji je spreman saslušati tuđe prijedloge. Iako takav prijelaz djeluje radikalno, posve je prirodan i odvija se postepeno pa publika u niti jednom trenutku ne može reći da taj lik više u suštini nije ista osoba.

Tokom sezona pisci su više-manje uspješno uveli nove likove u seriju koji su pametnim pisanjem i pripremama bili relevantni za priču. U seriji koja ovisi o snažnim karakternim pričama bilo je bitno dovoditi nova lica i ponekad uklanjati stara. S obzirom da su likovi izgubljeni na otoku usred oceana, za to je trebala doza taktičnog pisanja. Druga sezona predstavlja preživjele s repa aviona koji je pao na drugi dio otoka. Pojava domorodaca koji otimaju djecu i odrasle putnike dovodi do toga da se preživjeli s repa spajaju s kampom preživjelih iz trupa aviona. Kasnije sezone postepeno uvode likove ekipe za spašavanje i tajanstvenih domorodaca na otoku. 
No, nisu svi likovi prihvaćeni jednakim oduševljenjem. Nikki i Paolo, likovi koji su uključeni u seriju s pretpostavkom "oduvjek smo ovdje, u sjenama događaja" brzo su uklonjeni zbog negodovanja obožavatelja.

Fascinantno je kako se ta široka paleta likova (s međunarodnom glumačkom postavom) uspijeva povezati putem Otoka. Gotovo povjerujete u to da ih je sudbina dovela skupa.
Lost završava dirljivom scenom iz perspektive lika koji je započeo priču prije toliko godina, otvorivši oči u bambusovoj šumi. Definitivan kraj (koji vam nećemo upropastiti) i dirljiv rasplet ipak je bio svojevrsno razočaranje mnogima zbog spoznaje da je priča koja je trajala 6 sezona mogla biti izrečena u jednoj mini-seriji ili filmu u punoj jasnoći, ali sa puno manje napetosti, dubine i skrivene simbolike. Prava pak publika zna da nije bit u odredištu, nego u putu koji nas do tamo nosi.
lost3.jpg

Add comment


Security code
Refresh

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona