godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

Dredd

DREDD (2012)

Redatelj: Pete Travis
Scenarij: Alex Garland
Glume: Karl Urban, Olivia Thirlby, Wood Harris, Lena Headey

G1G1Gg1

 

 opis

dredd1“I'll tell you what I do like, though: A killer. A died-in-the-wool killer. Cold-blooded, clean, methodical and thorough.” Gary Oldman (The Fifth Element). 

Ovim je citatom opisiv novi film o sucu Dreddu. Zaboravite verziju sa Stalloneom iz 1995. godine, s podsmjehom iščekivan Dredd 3D ima koješta i poprilično iznimno kvalitetnog u sebi, a kada su u pitanju fanovi stripa prema kojem su oba filma rađena, što je ondje bilo razočarenje, ovdje je šlag na torti. Distopijska budućnost, gdje posljednji zid pravde čini policijski odred čiji su članovi na mjestu zločina suci, porotnici i egzekutori, nikad se nije činila realnijom, žešćom i zabavnijom. Stoga, ako već ovo uzbuđenje na otvorenju nije dovoljna uputa, pogledajmo kako i zašto je Dredd Hollywoodski The Raid:

Konceptom situacijskog filma gledatelji su najprije bačeni u svakodnevnicu Suca Dredda (Karl Urban) kako bi se upoznali s Dreddovim karakterom i načinom operiranja, da bi potom nonšalantno bili uvučeni u idući regularni slučaj svakodnevnice koji, međutim, neočekivano eskalira i pretvori se u 70-minutnu R-rated fiestu. Dredd na procjenu dobiva početnicu Anderson (Olivia Thrilby), prosječnu polaznicu policijske akademije koja je, međutim, kao mutant obdarena naprednom telepatijom. Povevši je u ophodnju, spreman da je sruši na ispitu, Dredd dopušta Anderson da odabere jedan od sedamnaest tisuća kriminalnih slučajeva dnevno, te ona slučajno odabire gnijezdo novobujajućeg narko-kartela pod vodstvom nasilne Ma-Me (Lena Headey). Kada se Dredd i Anderson nađu zaključani u njenoj domeni, koliko je Ma-Ma odlučna da Dredd i Anderson ne izađu iz nje živi, toliko je Dredd odlučan spremiti joj metak u glavu, s Anderson kao jedinim osloncem.

dredd2Ali pretpostaviti da se ovdje radi o zabavno-ispraznoj eksplozivnosti kakva je Expendables bila bi pogreška. Dredd je, suprotno tome, od glave do repa brižno satkan detaljima i metodičkom konzistentnosti koja vrijedi za likove, scene i audio-vizuale.

Najprije, iako o prošlosti likova ne znamo ništa, njihovo uspinjanje do Ma-Me služi njihovom razvoju. S jedne strane, Dredd se pojavljuje kao veteran reda, naizgled mega-mačist, sve dok, putem događaja, ne primijetimo kako on doista predstavlja nešto više, te kako iza njihovih akcija stoji ideologija, pravo i obvezujuća odgovornost s kojom dolaze regule koje se mora poštivati. Postoji poredak prioriteta, postoje nevini i krivi, a za lišiti nekoga potreban je neoboriv razlog. Nepravdu doživljava prijevarom, pravdu iznosi odlučnošću, ne fanatizmom. Dredd se na ekranu ne pojavi bez kacige, čime do završnog kadra postaje svojevrsni simbol kakav možemo razumjeti i iza kojega možemo stati. S druge strane, njegov par je početnica Anderson, i kao takva, sa svakim korakom bližim Ma-Mi, ona očeličuje, njeni se motivi i prsti na okidaču očvršćuju. Nije pretvorena u komad ženskog mesa, nije pretvorena u Dreddova inferiora i niti u jednom trenutku, taman kada biste pomislili da će sada 'ženski lik napraviti nešto glupo,' iznenadi vas. Radi se tu o osnovnom razvoju likova, da, ali naprosto funkcionira. Nadalje, autori su izuzetno pazili na smisao posla njihovih likova, te stoga nećete pronaći situaciju kojoj Dredd i Anderson ne pristupaju po kodu njihovog odreda. U svakoj situaciji filma preispituju postupke, slijede pravila odreda, kreću se oprezno i profesionalno, vrebaju kutove, provjeravaju prostorije i pucaju kada su sigurni. Traže alternative kada su nadjačani, lijepe se za zid ako im u blizini eksplodira bomba, koriste uhodane tehnike i metoda za svladavanje protivnika. Između divljih rafala, ovaj je Dredd deseterostruko inteligentnija varijanta i za isto vrijeme super-dinamična, ispunjuje svaku scenu akcijom i tenzijom. Preko puta, suprotstavljena im stoji Ma-Ma, klasični, inteligentni i beskrupulozni negativac koji generalno nema dubine, ali kao pojava ostavlja dovoljno motiva da je i likovi i gledatelji žele rascijepati, a da je opet shvate veoma ozbiljno.

dredd3Drugo, sporedni distopijski svijet, mjesto radnje, kakav se pojavljuje u filmu, briljantno je izveden. Bez trenutka sumnje, mi možemo uprijeti prstom i reći: „Ovo je naša budućnost. Ovo nas čeka.“ Ne samo da je na svojevrstan način alarmirajuće u općem kontekstu, u kontekstu filma koherentnost okruženja iznimno osnažuje postupke likova. Svijet je definiran uz vrlo malo oduzimanja vremena, rezultirajući izvrsnom pozadinom, a budući je sirov, gorak i grub, likovi imaju dovoljno prostora za vjerodostojno ponašanje. Prošlo je podosta vremena od kada su na filmu ljudima oderali kožu. Barem to, trebalo bi nešto predstavljati. Uz ovo, film se ovdje i ondje služi trash scenama i scenama napravljenima isključivo za poigravanje 3D efektima – međutim – iza njih se čak nalazi logika scena, čak imaju razlog za kadrove pa, iako će vas s vremena na vrijeme nasmijati, zapravo vas neće ostaviti s osjećajem 'gluposti.'

Treće, stil filma je urnebes. Vizualno bogatstvo boja, fenomenalan osjećaj za kontrast, oštrinu i prioritete isticanja. Nije podvučeno, prevučeno niti filtrirano, već je piksel po piksel sređivano. Zbog grafičkih rješenja i necenzure film dodatno djeluje hardcore, a brutalan industrial soundtrack Paula Leonarda Morgana podići će vam adrenalin i stvoriti osjećaj živog igranja SF FPS igre. Vrijedi spomenuti, što zaista nije čest slučaj, da je 3D iznimno kvalitetan i zabavan za gledanje, s nekoliko preslatkih eyegasm efekata koji se, doduše, ponavljaju, ali brzo ćete na to zaboraviti. 

Od negativnih aspekata, može se čak reći da ima akcijska scena premalo, da je pokoja rečenica klišej previše, a unatoč kvaliteti filma kao takvog kakav hoće biti i nepretenciozno jest, ipak se radi o popcorn filmu i vrlo vjerojatno više filmu za muški dio publike. No, govorimo li već od popcorn filmovima kao kakvoj 'inferiornij kategoriji,' Dredd postavlja nove kriterije. A killer. A died-in-the-wool killer. Cold-blooded, clean, methodical and thorough. Osobno, ne bih se usudio smjestiti ga u B rang filmova.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona