godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

Prometej (Prometheus)

PROMETHEUS (2012)

Redatelj: Ridley Scott
Scenarij: Jon Spaihts, Damon Lindelof
Glume: Noomi Rapace, Michael Fassbender, Guy Pearce, Idris Elba, Logan Marshall-Green, Charlize Theron
R1R1Rg1

 

 opis

prometheus-4Propagandni dio posla za novi Scottov film proveden je izvrsno. Distribucija ograničenog materijala, zamaskiranog ali izuzetno privlačnog sadržaja, praveći se kao da fanovi ne postoje, kao da nitko na svijetu neće prepoznati o čemu se radi i kojim se putem smjera. Izgradili su jedan pomamni totalitet očekivanja, pripremili naslov podjednako za one neupoznate i upoznate, tjerali ljude da sami kopaju i sami sebi grade ideje. Na svojstven način, cijelim putem produkcije zabavljali su publiku, a publika se doista mogla osloniti na dvije pojave koje naprosto ne mogu stvoriti loše konotacije: Ridley Scott i Alien. To je to. Novi SF horror film na zdanjima klasične kvalitete u modernoj animacijskoj tehnologiji, ozbiljan redatelj, ozbiljan film – inteligentan film, uzbudljiv film. Film naprosto ne-može-biti-loš. Naprosto ne može.

I kako će film pokazati, može se biti dovoljno loš da se bude jedan od, u pomanjkanju profinjenije riječi, najglupljih naslova posljednjih godina, a s obzirom na pozadinu koja iza naslova dolazi, u tom smislu je i jedan od najlošijih. Imena, nazivi i njihova povijest zaista ništa ne znači. Ako se iz ovoga može povući kakva pouka, to je da se ni u čije ime više ne vrijedi pouzdati sve dok se ne nađemo lice u lice s njihovim uratkom; zato što se, u ovom visoko iščekivanom slučaju lišenom skepse i zvanom Prometheus, dobiva bezobrazno besmislena izlučevina totalnih gluparija konstruirana od zastrašujuće infantilne forme i još strašnijeg juvenilnog sadržaja, a ono najgore u tome, kao ton neke psovke, začinjuje sebe potpuno nesuvislim, nepotrebnim momentima čistog trećerazrednog trasha. 

prometheus-1Film u tom smjeru krene odmah nakon naslovnog kadra, to što nekoliko uvodnih scena zahvaljujući Scottovoj vještini djeluje obećavajuće, pusta je obmana. Nakon što istraživački duo, u Škotskoj 2089. godine, na drevnim crtežima pronađe uzorak identičan pronalascima u drugim kulturama koje su međusobno bile nepovezane, istraživači pretpostavljaju kako se radi o izvanzemaljcima, te nas idući kadar odvodi u duboki svemir, u ekspediciju broda Prometheus koju financira multimilijarder. Ondje će posada doista nabasati na tragove postanka čovječanstva, ali ih tragovi neće odvesti putem kakav su zamišljali. Problem je u tome što kompletna radnja filma već počiva na totalno neuvjerljivim premisama, a svi «problemi» koji se dogode, u inače krajnje predvidljivoj radnji, uzrok su scenarističko-redateljske gluposti, a ne prirodnosti zamišljenog događaja. Ne dolaze iz nutrine samog djela, nego vanjštine njegove produkcije.

Kao da se oko ekspedicije u duboki, nepoznati svemir nije apsolutno ništa niti dogovaralo niti pripremalao prije nego se krenula na put, kao da točno znaju kamo će doći, što će vidjeti i što će raditi, očito je četrnaest članova posade odlučilo preko noći složiti torbu i sendviče jer idu na Plitvička jezera, jer sve opskurno dane informacije o ekspediciji dobivaju nakon što stižu do planeta, nakon što se bude iz dubokog sna. Iza trominutne introdukcije likova prema kojoj je moguće procijeniti čiji život kada završava, imaju sreće što su u atmosferu velikog planeta ušli eto baš upravo na jedinom mjestu gdje se pojavljuje građevina kakvu priroda ne može konstruirati, inače bi se u dijalogu raspali od transparentnosti i pjeskovito formirane površnosti. Stoga će se brže-bolje zatrčati u ruševine, te se već ovdje rađa jasno upozorenje kako slijedi niz nevjerojatnih promašaja.

prometheus-2Njihovi karakteri su nul-dimenzionalni, a takva im je i pamet. Ovi veliki istraživači, onako baš kao u najgorem od najgoreg SF-a, nemaju nikakve mjere opreza, ne provode nikakve analize okoline, ne upravljaju vlastitom terminologijom, ne posjeduju nikakve metodološke shematike, skidaju maske kako im se hoće, guraju prste gdje god stignu, spremaju najvažnije biološke dokaze u povijesti čovječanstva u vojničke ruksake, ne dekontaminiraju se, puštaju androida da se kreće kuda želi, radi što želi, a uostalom čini se da je na ekspediciju samo android i trebao ići, budući da je u stanju raditi apsolutno sve što svi oni zajedno mogu i još k tome nikome ne odgovara, biolog se ponaša s izvanzemaljskim bićem kao svojim kućnim ljubimcem, geolog ne želi istraživati geološka obilježja i izgube se u građevini iako je zadužen za kartografiju, imaju odijela koja prate prijenos svakog krvnog zrnca, ali ne mogu uhvatiti ništa ključno za radnju što se događa, imaju leteće sfere koje automatski iscrtavaju reljef, ali nemaju metodu zapisivanja nakon što skinu kacigu, a zapisi se, čini se, nigdje ne spremaju.

Vođe ekspedicije napustiti će svoja mjesta radi seksa dok su im članovi izgubljeni u ruševinama, a općenito postoji, koliko se može procijeniti, četiri stupnja vođa i nitko nikome ne želi pomoći iako svi imaju isti cilj, lažu jedni drugima bez ikakvih razloga, oni zaraženi izvanzemaljskom materijom se ponašaju kao da imaju hunjavicu, otvaraju vrata broda kako tko na njih pokuca, najvažnije dokaze masakriraju kao da imaju posla sa žabama, android bez osjećaja sve osjeća, android na temelju nekoliko drevnih jezika sa Zemlje otvara sve prolaze i mehanička vrata, tipkara po runama i naizgled razumije kompletnu izvanzemaljsku logiku, i to su samo neke od desetaka i desetaka (manje bitnih) izluđujuće banalnih stvari koje se događaju tijekom cijelog filma u mjeri kojom s jedne strane znakovno ograničenje ovog članka ne može parirati, a s druge strane dotaknuti ih bi značilo sasvim probiti granicu spojlera. Vrijedi zapamtiti: baš ovo izostavljeno iz recenzije tim je više blesavo.

prometheus-5Ako ste možda načuli da ovaj film ima priču koja postavlja mnoga egzistencijalističko-teološko-biološko-filozofijska pitanja; da, doista čini to, najnaivnije moguće: nesuvislo, klišejasto, nasilno: nabacano u dijalog bez ikakve finoće, ikakve pozadine, poriva, motivacije, i posve imbecilno. Cijela ekspedicija temelji se na tome da duboko predani kršćanski znanstvenik odluči vjerovati da su nas stvorili vanzemaljci zadržavajući sva svoja uvjerenja, pa je i cijeli plan i cijela ideja temeljena na tome da je on "odlučio vjerovati," da je solarni sistem s kojeg se potječe mjesto gdje ljudi trebaju doći – ali već prvi kadar filma pokazuje kako je nastao život na Zemlji, stoga, osim što je već ovdje pola tajne filma razotkriveno, očigledno da je i poznavanje izvanzemaljskog solarnog sustava s kojeg izvor života potječe nemoguće. Oni naprosto na Zemlju više nisu svraćali, a to postaje i gledatelju evidentno kada se u filmu otkrije svrha tog solarnog sustava – a i ta je svrha beskrajno bezlogična. Da su neka druga nalazišta uopće zanemarena, o tome jasno ne treba pričati. A zašto se svi likovi ponašaju kako se ponašaju, to stvarno nije niti implicirano niti objašnjeno. Očigledno, dobre se glume nećete nagledati, izuzev pokojeg momenta Michaela Fassbendera kao androida. Bizarni (površni) odnosi posve neobjašnjenih tenzija, bizarne (glupe) odluke bez kojih filma ne bi bilo, bizarni (smiješni) raspleti zbog kojih bi čovjek, nakon ovakve litanije budalaština, trebao imati pravo na povrat novca.

prometheus-3Kap koja prelijeva bazen, oni «fenomenalni» dijelovi filma, suvišni trešerski elementi filma. Ima ih suma, svojevrsni su spojleri, ali čisto da bi se istaknulo dno ukusa i logike, jedan primjer: samoprimjenjeni carski rez, vađenje vanzemaljskog fetusa, priklamanje trbušne rane i odlazak u ruševine. Dva palca gore! Nažalost, to što u filmu postoje nekakvi dobri vizuali, vizuali koji su zapravo ondje isključivo jer su estetički zanimljivi i vizuali koji uspijevaju jedino zato što su sastavljeni od elemenata slika briljantnog H. R. Gigera, ovom filmu zbilja ne pridonose apsolutno ništa, te se i ne radi o vizualnom doživljaju koji bi nas u potpunosti trebao osupnuti i redefinirati kategoriju vizuala, stoga je i posve nebitan u cijelom izrazu ovog naslova, kao i spektar referenci na film Alien – zbog terora gluposti, reference prije izgledaju kao kopiranje samog sebe, nego li kakva posveta.

Prometheus je jad i bijeda. Sumrak znanstvene fantastike. Ako je tamo negdje nešto što nas je stvorilo, ima odgovornost da ovakvo što više nikad ne dođe u kina.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona