Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Izvorni kod (Source Code)

SOURCE CODE (2011)

Redatelj: Duncan Jones
Scenarij: Ben Ripley
Glume: Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright
G1Gg1Gg1

 

 opis

Source-Code-Michelle

Nakon briljantnog filmskog prvijenca, mladi redatelj Duncan Jones vraća se u kina sa znanstveno-fantastičnim trilerom Source Code, ovoga puta s drugom filmskom ekipom koja uključuje mladog scenarista Bena Ripleya, skladatelja Chrisa Bacona, novu glumačku postavu predvođenu Jakeom Gyllenhaalom i iskusnog kinematografa Dona Burgessa.

Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) budi se u vlaku i shvaća da nema pojma gdje je i zašto se ondje nalazi. Osam minuta nakon buđenja, vlak eksplodira i on se nađe u kapsuli gdje otkriva da je dio neobičnog vojnog anti-terorističkog projekta s ciljem predviđanja i sprječavanja destruktivnih aktova u formi integracije uma s tuđim tijelima. No, Colter se nikako ne može pomiriti s posve nejasnom situacijom, te izvršavajući zadatak paralelno pokušava otkriti što se uopće događa, kako se sukobiti s time što se događa i kako to zaustaviti.

source-code-2011

Iznimno zanimljiva glavna ideja filma dijeli sličnosti sa Scottovim trilerom Deja Vu iz 2006. godine, no u slučaju Jonesova filma radi se o višestruko inteligentnijoj filmskoj manifestaciji kojoj je novi instant klasik status izmakao za dlaku. Originalan koncept oko kojeg je izgrađena radnja je teško uhvatljiv i zahtijeva pomnu razradu kako radnja ne bi djelovala krajnje glupo. Svojom prirodom otvara mnoštvo pitanja na koja se treba odgovoriti dok se kreiraju velike potencijalne rupe u priči, no autori filma ne ulaze duboko u srž ideje, ne razvijaju je i ne spekuliraju s njom koliko bi se očekivalo. Dublje od Deja Vu, ali svejedno ne onoliko duboko koliko bi otišao, primjerice, Christopher Nolan, stoga pojava izvornog koda naprosto jest. Radnja se tako čini istovremeno posve neodrživa i posve moguća, što svakako nije jači aspekt, ali film nije usmjeren tek na glavnu ideju, već posvećuje jednaku važnost i sveukupnoj situaciji kao takvoj, i likovima koji se u njoj nađu.

S obzirom na prirodu filma, gledatelji u načelu smjesta kalkuliraju o potencijalnim mogućnostima i ishodima i dovoljna aktivnost toga tipa omogućuje predviđanje radnje, točnije uvjeta zbivanja. Čini nas neosjetljivima na razuman tok raspleta koji slijedi. Ovdje, međutim, na važnosti dobivaju sporedne priče i motivi koji se razvijaju kroz radnju magično pretvarajući tipičan trilerčić u snažnu osobnu priču s osebujnim štihom. Zanimljiva atmosfera i dizajn koji opipljivo prenosi osjećaj klasičnog SF-a, te neobičan glazbeni aranžman pomiču film dalje od utabanih puteva, ali sav pozitivan utisak dirljivosti i šire smislenosti film može zahvaliti vrlo dobrim glumačkim performansima. Jeffrey Wright glumi neobičnog znanstvenika Rutledgea, Michelle Monaghan solidna je u svojoj jednostavnoj i pristupačnoj ulozi djevojke Christine, Vera Farmiga uvjerljiva je kao dilemama razdvojena Colleen Goodwin, a svu efektnu moć prezentacije uspješno gura uvijek odličan i simpatičan Gyllenhaal koji ovdje izmjenjuje stotine emocija u teorijski ekstremnim situacijama. Zanimljiv aspekt filma, slično Duncanovom prvom filmu Moon, jest nepostojanost izravnih negativnih likova. Lica koja su upletena u zajedničku sudbinu kreću se sivom zonom. Oni su, načelno, pozitivni likovi, stupnjevito odvojeni ovisno o upitnosti ispravnosti njihova pozitivno-orijentiranog moralnog stava u krajnje neugodnoj socijalnoj situaciji.

source-code-movie-2011

Nažalost, antiklimaktički kraj nešto je što će primarno označiti konačne odluke. Nakon trenutka u kojem emocije i teror događaja dosežu vrhunac i nude neutješno utješan, briljantno odmjeren (navodni) kraj, film se iznenada nastavi i razara atmosferu. Prvi problem je što takvo rješenje za sobom odjednom logički alarmira o nekoliko velikih propusta i nekonzistentnosti u priči, razbijajući taman prihvatljivo rješenje, a drugi problem je što (pravi) kraj, tih dodatnih 10 minuta, djeluje naprosto naknadno izmišljeno, nepotrebno tipično, na silu ugurano za hranjenje razumljivih ali suvišnih potreba bilo autora, bilo gledatelja i, štoviše, uopće ne odgovara režijskom stilu. Točka gdje film idealno završava toliko je upadljiva i sugestivna da će film izgubiti opipljiv postotak bodova samo zbog nesuvislog konačnog rješenja. S obzirom na to koliko je kraj filma beskonačno važan za čitavo djelo, krajnje neshvatljiv potez.

Podcrtano, Source Code je dobar, kreativan i zanimljiv SF triler koji će učvrstiti poziciju mladog redatelja i omogućiti razvoj vjere u novog, kreativno i disciplinski snažnog SF autora koji će nizati kvalitetne naslove. Source Code nije baš sasvim blizu Moonu, mada je mogao biti, ali je u svakom slučaju topla preporuka.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona