jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Invazija svijeta: Bitka Los Angeles

BATTLE: LOS ANGELES (2011)

Redatelj: Jonathan Liebesman
Scenarij: Christopher Bertolini
Glume: Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Ramón Rodríguez
R1Rg1Rg1

 

 opis

battle_los_angeles0Battle: Los Angeles je znanstveno-fantastični ratni film redatelja Jonathana Liebesmana, snimljen prema scenariju Christophera Bertolinija. Battle: Los Angeles bio je prilično iščekivan, a mišljenja oko filma ostala su strogo podijeljena.

Današnjica. Narednik u američkim marincima i ratni veteran Michael Nantz (Aaron Eckheart) pred krajem je karijere kada se trupe ponovno mobiliziraju za novi zadatak. U neočekivanom događaju koji zahvaća svijet vlada pretpostavka da su Zemlju napali izvanzemaljci, a kada Nantz i njegova trupa ulete u žarište borbe s misijom evakuacije civila i ranjenika, shvaćaju da to doista jest tako i nastaje panika. U borbi u kojoj nema spasa, vod marinaca nastoji izvršiti misiju u ime nacije, ali i spasiti živu glavu.

Suprotno od primarno očekivanog, priča nema veze s izvanzemaljcima koji napadaju zemlju, niti je cilj filma pronaći rješenje kako ih zaustaviti u fascinatno dizajniranom blockbusteru, nego se usmjerava prema čisto definiranom motivu: kako bi mogla izgledati ulična borba između ljudi i izvanzemaljaca? Fokus pada na vod marinaca koji se nalazi u žarištu borbe s protivnicima o kojima nemaju pojma i priča prati izvršavanje njihove akcije, ni na trenutak ne napuštajući polje sukoba, tj. blokove Los Angelesa.

battle-los-angeles1Ideja o fokusu na stanje na terenu u izmišljenoj borbi je plauzibilna, a film ide korak dalje nastojeći nas ubaciti u čizme marinaca. Prostor kojim se kreću je velik, ali ono što rade jedno je vrijeme razumljivo samo vodu, zbog čega bi se gledatelji mogli osjećati zbunjenima. Kako bi približili žestinu borbe, koriste mnoštvo pokretnih kamera koje ni na trenutak ne staju i bombardiraju osjetila silinom editinga, količinom detalja u kadrovima koja je enormna, te zvukovima urbane borbe i notama sintetske glazbe zbog čega će jednu skupinu gledatelja početi nervirati, ako već ne odmah one osjetljive na trešnju kamere. Bez obzira na to, zapravo se radi o veoma uvjerljivom prenošenju bitke. Na ulicama vlada apsolutni kaos, nebo je ispunjeno sukobljenim stranama i zapaljeno vatrom, marinci i izvanzemaljci granatiraju se međusobno i pucaju jedni po drugima iz svih mogućih strana preko svih mogućih oružja koja su im dostupna i uvijek stalno na novi način, nastojeći osvojiti područje i postići zadane ciljeve. Scene pršte od akcije, ali strogo vojničke akcije - disciplinirane, bez vremena za moraliziranje i čavrljanje, gdje se ne prodaju štosevi, a čini se što se mora, za ono u što se vjeruje i za što su marinci obučeni, iz časa u čas sukobljeni s novim preprekama i bez vremena za predah. Upotreba rijetke tišine je efektna, pomaže iznašanju straha od tuđinaca i budi napetost bliske borbe. Koliko god editing podsjeća na Saving Private Ryan, a princip ideje na Black Hawk Down, Battle: Los Angeles je akcijski kvalitetan.

battle-los-angeles2Na stranu koji su naslovi filmu inspiracija, problem je količina klišeja i distanciranost od likova (alternativno zapravo neunesenost glumaca). Kako radnja otječe, ono malo prostora što je posvećeno razvoju odnosa i ono malo slobodne mogućnosti koja je pružena da razvije priču, spiskana je na suviše tipične karakteristike zbog kojih će pak drugima Battle: LA biti ispodprosječan. Kratak uvod na početku filma on-screen prezentira likove titlovima i pruža površan uvod u njihove karaktere. Jednom kada akcija krene i kada se poanta filma iznese, oni načelno nisu važni jer se ovdje radi o borbi vojnika s agresorima, a ne našim omiljenim licima, no glumci imaju problem unošenja. Niti Eckheart kao glavni lik ne djeluje naročito vjerodostojno unatoč tome što najviše drame pada na njegova leđa, ali je vjerojatno iz istih razloga najbolji među svim glumcima. Ostatak ekipe, izuzev Michelle Rodriguez kao Elene Santos, narednice zračne jedinice koja dobije rečenicu više, lutke su pažljivo rasno i pozadinski podijeljene akcije. U vodu se, tipično, nađe Nantz kao najiskusniji s prljavom prošlošću, vođa voda koji je neiskusan i ne zna što radi pa ga Nantz spašava, jedan Azijat, jedan crnac, jedan Latinoamerikanac, jedan poremećeni. Likovi izbacuju prežvakane rečenice uz čest manjak taktičnosti (niti psovke ne djeluju iskreno), iz vođa ne izvire žustrina i motivacija (koja jasno utječe na likove, ali ne i gledatelja), a sasvim malo scena u kojima se žele prikazati emocije i drama rata obješene su egzekucijom uz vrlo malo dozvoljenog vremena potrebnog za razvoj ikakve privrženosti likovima ili upijanju emotivnih scena koje onda, umjesto ekstra detalja, izgledaju kao promašene hollywoodske metode inspiriranja gledatelja. Čak se i izvrsna glazba Briana Tylera koja bi trebala izazivati emocije čini naprosto nametnutom. To je ono što Battle: LA košta impresivnog pogleda na temu, umjesto produbljenja sirovosti i pokušaja predočavanja situacije manje provjerenim metodama, nastoji izvlačiti emocije neprimjereno promašenom patetikom i to, nažalost, košta film dodatnog pozitivnog utiska.

Od 70 milijuna dolara budžeta, većinski dio vjerojatno je potrošen na kreiranje settinga jer animacija izvanzemaljaca prilično varira. Dok su vozila, letjelice i oružja odlično kreirana i djeluju realistično, sami izvanzemaljci imaju očajne kretnje i još gore teksture, što, teško za povjerovati, rezultira osjećajem video-igara umjesto ratnog filma. Oni tako ovdje nešto sjajni i robotizirani trčkaraju cestama, a igrači ih napucavaju arsenalom oružja. Nepotrebno, neželjeno i neočekivano. Battle: Los Angeles dobar je film i vrijedi baciti oko na njega, ali trebao je biti toliko više.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona