godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

Sucker Punch

SUCKER PUNCH (2011)

Redatelj: Zack Snyder
Scenarij: Zack Snyder, Steve Shibuya
Glume: Emily Browning, Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, Oscar Isaac, Carla Gugino
R1Rg1Rg1

 

 opis

sucker-punch-still-0Sucker Punch je novi rad Zacka Snydera (Legend of the Guardians, Watchmen, 300), prvi Snyderov film sniman prema vlastitoj ideji, u scenarističkoj suradnji sa Steveom Shibuyom. Sucker Punch je na mnogo načina jedva dočekan film, obećavajući out of the box film sa snyderovskim bogatim vizualom.

Mlada djevojka (Emily Browning) nizom nesretnih događaja završava u ludnici gdje joj očuh (Gerard Plunkett) u suradnji s voditeljem ludnice (Oscar Isaac) namješta lobotomiju kako nikad ne bi ispričala događaje koji su doveli do ovakvog rješenja. Lobotomija će biti izvršena pet dana od njena dolaska, vrijeme u kojem će se ona trgnuti i pokušati pobjeći iz ludnice. Da bi se nosila sa svijetom, novoprozvana Baby Doll bježi plesom kroz terapiju doktorice Gorski (Carla Gugino) u svijet mašte, a u svoj plan bijega povlači druge djevojke iz ludnice, Sweet Pea (Abbie Cornish), Rocket (Jena Malone), Blondie (Vanessa Hudgens) i Amber (Jamie Chung).

Sucker Punch započinje snažnim i originalnim, gotovo inspirativnim uvodom u formi glazbenog spota, primarnog elementa, zanimljivim kadrovima i agresivnom glazbom pripremajući radnju izopačenih motiva koja kreativnim gledateljima čuda budi u glavi. Nažalost Sucker Punch je nakon uvoda isprazna, površna, PG-13 prilagođena avantura bijega koja tek ovdje i ondje bljesne nešto iznad prosjeka ciljane publike, što su iz bilo kojeg razloga unaprijed reklamirali – za mlade geekove, gamere, narajcane tinejdžere i općenito ljubitelje različitih modernih, standardnih „fetiša“ oko kojih se vrti entertainment industrija. Za predvidjeti je da će istom targetu film biti upotpunjujući na ovaj ili onaj način, zgodne djevojke ili bijesne zvijeri koje se međusobno bore, no iz njega se ništa više, dublje, smislenije, čvršće ne može povući, kao što se može povući iz Synderovih recentnijih filmova, Watchmen ili Legend of the Guardians, primjerice.

sucker-punch-still-2Odmah po dolasku u ludnicu radnja dobiva drugi vizualni paravan gdje, iako film to ne ukazuje, se može zaključiti da se ili djevojke osjećaju kao da su u bordelu/burlesque klubu, ili uvjeti ludnice jesu kao u klubu. U svakom slučaju, sablasnost ludnice i pojedinih lokacija kao preuzetih iz Silent Hill game serijala zamijenjena je znatno ugodnijim okruženjem poslovnog kluba voditelja (ludnice) Blue Jonesa. U njemu djevojke plešu za klijente, a Baby Doll će koristiti seanse plesova kako bi odvraćala ljudima pažnju dok druge djevojke rješavaju dijelove plana. Pri plesu, Baby Doll pada u trans mašte, CGI fetiš ekskurzije standardnih interesnih tema (steampunk, fantasy, sci-fi – naci, zmajevi, roboti plus neizbježna azijska kultura) putem seksi djevojaka naoružanih do zuba. Film je podijeljen tako da svaki izlet u maštu predstavlja kraj jednog poglavlja, ispunjenje jednog zadatka.

Izlet u maštu dopušta bilo što, razlog zašto su plakati Sucker Puncha na kojima se nalazi petnaest realistički nespojivih motiva zagolicali, ali u načelu su ti dijelovi filma, ako sami događaji ne zamame gledatelja, gruba površina što mašte, što animacije, što svrhovitosti zbivanja. Istina je da niti u jednom filmu nema djevojaka s modernom opremom koje u drugom svjetskom ratu ubijaju clockwork naciste, a pokriva ih veliki robot (sličan Big Daddyju iz igre Bioshock) s ružičastim zečjim licem na kabini, ali na koji način je to impresivna ekspresija mašte kada je sve to višestruko zanimljivije utjelovljeno samo u jednom liku Hellboy stripa. Također se u filmu ne vidi schoolgirl djevojka s pištoljem i katanom koja se bori protiv petmetarskih samurajskih demona s mašinkom, ali na koji način je i to impresivno kada je isto višestruko zabavnije odrađeno u Tarantinovom Kill Billu koji ima identičan temelj? Sve ono što se pak događa u radnjama srednjeg vijeka ili futurističke budućnosti se nalazi u bilo kojem fan fictionu bilo kojeg fantasy i sci-fi romana, te razni elementi raznih settinga nisu inteligentno povezani u svrhovit svijet mašte, već su razdvojeni. Problem zapravo leži ne u tome što općenito u filmu nema ničega neviđenog, već u tome što svi događaji Baby Dollinih putovanja u svijet mašte nemaju svoju svrhovitost. Ono što se događa u mašti nema nikakve veze s onim što se događa u stvarnosti, ovdje i ondje s banalnom referencom, niti postoje kakve metafore ili paralele koje bi ostavile gledatelja misliti o finoj apstraktnoj satkanosti filma. Jedina je svrha tih događaja izbijanje poriva kojekakve ne mašte nego maštarija, zabavljanje kroz tek pristojne akcijske sekvence koje, pojedinačno, imaju deset puta više slow motion momenata nego svi dosadašnji Snyderovi filmovi zajedno, što bi neku skupinu gledatelja moglo iznimno iritirati. Za one osjetljive na CGI, kreatori se nisu trudili približiti ga realnosti, pa tako kreature i njihovi pokreti nalikuju bićima iz animiranih filmova. Kinematografija, kostimografija i dizajn krajobraza su na visokoj razini, ali ne valja biti iznenađen ako naočigled neuvjerljive kreature izbace iz takta. Velika prednost filma je, kao i uvijek u Snyderovim radovima, impresivan soundtrack, kreativan i nepredvidljiv, a opet dovoljno konvencionalan da ne odvlači pozornost od radnje.

sucker-punch-still-1Udar slobodi izričaja Sucker Puncha jest nastojanje da ga se izgura u PG-13 rating, što su uspjeli. Film je vidno prilagođen rejtingu s izravno cenzuriranim psovanjem i izbjegavanjem istog, s banalnim verbalnim ukazivanjem da kreature koje se u filmu pojavljuju nisu ni na koji način stvarna bića i ponavljanjem istog u svakoj sceni mašte, reduciranim erotskim nabojem, izbjegavanjem izravnih scena nasilja i smrti, i tako dalje. Problem ipak ne leži u cenzurama već u očajnom glumačkom performansu Emily Browning koja čitav film izgleda i glumi kao da ju je bjeloglavi sup odabrao za biodepozit, zbog čega se teško vezati. Izuzev Blue Jamesa, likovi pate od opće beskarakternosti, odnosno, identificiramo im prepoznatljive uloge zbog tipične podjele likova u kojoj im profili izlaze iz svrhe, umjesto obratno. Kao pozitivna strana, međusobno su koherentni i uvjerljivo dijele sudbinu koja ih kroz film vodi, kemija odnosa prisutna je između svih zbog čega ispraznost samih likova bude zanemarena.

U završetku filma redateljsko gledano on ponovno dobiva intrigantnu težinu nalik spomenutom početku pa je dobro pitanje što se dogodilo s čitavim ostatkom, koji je, obuhvaćen, površna demonstracija nečijih mokrih snova. Sucker Punch je kao stvoren za kokice, zabavljajući do neke točke, ugodan za gledati, bezuman i neopterećujući. Ne očekivati puno, dobiti nešto.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona