jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

gotManje od tri mjeseca ostala su do početka prikazivanja posljednje sezone Igre prijestolja. Datum izlaska je nedjelja 14. travnja, a epizode će biti premijerno prikazivane uobičajenim tempom od jednog nastavka tjedno, što znači da se izlazak zadnje epizode kompletne serije očekuje 19. svibnja.

Crna Smrt (Black Death)

BLACK DEATH (2010)

Redatelj: Christopher Smith
Scenarij: Dario Poloni
Glume: Sean Bean, Eddie Redmayne, David Warner, Carice van Houten
G1Gg1Gg1

 

 opis

blackdeath1Neobičnih režijskih sklonosti, redatelj niskobudžetnih ali zanimljivih naslova Christopher Smith prošle je godine snimio novi film Black Death. Prema scenariju Daria Polonia, radnja je smještena u srednji vijek, a fokusirana na putovanje družine koja ima zadanu misiju. Glumačku postavu predvodi Sean Bean.

U doba bubonske kuge u srednjem vijeku vlada raskol ljudskog morala. U takvom okruženju našao se mladi fratar Osmund (Eddie Redmayne), u sebi sukobljen između svog usmjerenja i zabranjene ljubavi s lokalnom djevojkom, a oko sebe stegnut predanošću Bogu, strogim pravilima samostana i strahom od kuge. U samostan njegova reda dolazi biskupov izaslanik Ulrich (Sean Bean) s družinom u potrazi za osobom koja bi ih vodila kroz regiju do specifičnog sela za koje se govori da je nezahvaćeno kugom. Prema izvještajima, u njoj obitava osoba koja diže mrtve, utjelovljenje demona. S mišlju da će mu putovanje prokazati što mu je činiti, Osmund se dobrovoljno javlja voditi družinu na put. Uskoro otkriva da niti je družina sasvim onakvom kakva se čini, niti je možda odluka o putovanju doista bila Božji znak.

blackdeath2Black Death je film usporenog tempa koji, na jedan sasvim rijedak način, od šturog, pomalo naivnog početka, kreće prema sve sadržajnijem, intrigantnijem ostvarenju koje zatim u trećem činu čvrsto hvata pozornost gledatelja. Slično toj karakteristici filma, radnja započinje kao da se radi o kakvom hack&slash gore horor filmu gdje je nemoguće pogoditi ishod apsurdnosti za koju se setting i motivacija radnje kreirala tek toliko, sve dok ne postane jasno da je domet pogađanja prekratak za definiranje ishoda. Radnja se podlo zapliće i kontinuirano dobiva na težini, sve do točke iskorištavanja prostojasnosti kao efikasnih, nepredvidljivih obrata u radnji.

Sirov, kreatori su izbjegavali animacije, pretjerivanje ili devijaciju od stanja na vrhuncu kuge, nastojeći ponašanja prikazati što više ljudski, uključujući dijaloge, a okruženje što vjernije srednjem vijeku. Boja filma filtrirana je u blagu bezbojnost, sivilo koje tek ovdje i ondje dopušta proboj boja iz prirode, sa svim lokacijama pod zagašenim suncem, ispunjenim maglicom, prekriveni vlagom i teškim zrakom. Civilizirane lokacije djeluju vjerno zastarjelo i bijedno, mjesta ispunjena truplima, stanovništvo i gradovi su neuredni, a likovi izreckana morala. Borbe, kratke i realistične, bježe od zabavljačkog štimunga, čineći ih ne highlightom filma, nego nečime što se nužno moralo dogoditi. Izvor snage za nastaviti život u to je vrijeme, barem iz naših percepcija, bio oskudan, a Black Death, poput filtra koji ne propušta svjetlo, izvrsno zarobljuje čovjeka tog vremena gdje se sve što čine čini uzaludnim, besmislenim, bijednim, a potrebnim. Jasno, oni temeljitije upoznati sa srednjim vijekom pronaći će prigovora za dizajn, no u svakom slučaju film značajno odskače od bilo koje druge mlađe interpretacije.

blackdeath3Zbog donekle jednostavne radnje koja unaprijed kazuje klimaktički treći čin, film dobiva na vrijednosti kroz likove i njihovih sudbina. Ulrich i Osmund glavna su lica priče, ali fokus pada na čitavu putujuću skupinu. Iako se na početku filma koristi prilika za banalno objašnjavanje tko je tko, družina je daleko od tipične skupine sporednih lica koje služe kao topovsko meso. Veterani sudbine srednjeg vijeka, raznolika lica i glasom i stasom demonstriraju kakvi su bili nekoć, kakvi su sada, te tko su uopće. Njihove karakterizacije o kojima nam je rečeno doista dolaze do izražaja i afirmiraju i preoblikuju u gledatelju stvorene slike kako se susreću s novim izazovima na putu, a njihov vizualni izgled odskače od hollywoodske finoće, anonimnost uspješno iskorištena. Raznovrsni su i u sebi u konačnici utjelovljuju čovječnost, na svojim licima noseći svaki komadićak prošlosti koju gledatelj o njima može iskovati, a nepredvidljive promjene, ispit njihove vjere i neizbježne smrti likova daju im osebujan obrat, što za samu radnju, što za intenziviranje njihovih karaktera. Osmund je posebno značajan u tim odnosima budući da prolazi kroz niz transformacija, a njegovo siromašno nesavršeno lice bogato iskazuje promjene psihičkih stanja, kao lice s kojim redatelj zaokružuje moralnost filma, ne dopuštajući da ikoji lik izađe iz sive zone.

Spomenuta siva zona i jest najznačajnija za radnju budući da se film upliće u propitkivanje vjere; ne kršćanske, već vjere kao takve, kao izvora snage, podjednako podržavajući je i kritizirajući je, upućujući na strahote koje su se događale u to vrijeme, istovremeno im i dajući i oduzimajući argumente. Grub konflikt vjera s likovima filma u njima gdje na kraju scenarist i redatelj uspijevaju ostaviti osobni odabir po strani, a izvlače van ono čovjekovo koje izvrsno interpretira John Lynch. Značajan minus može se uzeti epilogu filma koji se čini kao naknadno izmišljen i snimljen u zadnji čas. Uvodi se naracija i brze scene ukazuju na neke post-događaje te, iako one služe produbljivanju lika i otvara novo pitanje, na neki način, vidno prisilno uguran, uništava možda i snažniji kraj ondje gdje je kraj trebao doći.

Black Death je, dakle, izvrsno niskobudžetno ostvarenje koje nudi mnogo više no što se može očekivati, s realističnim likovima, dobrom radnjom i zanimljivim tempom. Neće um eksplodirati od oduševljenja, no uz manje zamjerke ovdje i ondje, svakako ga vrijedi pogledati.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona