Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Obred (The Rite)

THE RITE (2011)

Redatelj: Mikael Håfström
Scenarij: Matt Baglio, Michael Petroni
Glume: Colin O'Donoghue, Anthony Hopkins, Alice Braga, Ciarán Hinds
R1Rg1Rg1

 

 opis

the-rite3The Rite je horror triler Mikaela Håfströma (1408, Evil, Shangai, Derailed) s tematikom egzorcizma. Film je inspiriran verzijom stvarnog događaja, a glavne uloge preuzimaju slavni Anthony Hopkins i anonimni Colin O'Donoghue.

Michael Kovak (Colin O'Donoghue) je mladić spreman da postane svećenik, ali zbog događaja iz prošlosti sumnja u vlastitu vjeru. Kada poželi napustiti poziv, nađe se na mjestu nesreće gdje djevojci na samrti daje posljednji oprost grijeha, što mu dodatno poljulja odluku. Otac Matthew (Toby Jones), smatrajući ga talentom, predlaže mu odlazak u Italiju na tečaj egzorcizma, potez koji bi trebao Michaelu raščistiti sumnje. Michael odlazi, a ondje ga, nakon ateistički nastrojenog propitkivanja, otac Xavier (Ciarán Hinds) upućuje ocu Lucasu Trevantu (Anthony Hopkins), egzorcistu. Odmah po susretu Michaela i Lucasa, započinje neugodno definiranje raskola između Michaela i Boga.

Rite je sadržajem i režijom blizak drugom ovakvom filmu, izvrsnom naslovu Exorcism of Emily Rose iz 2005. godine i sukladno njemu implementira horror elemente kroz triler odmaknut od samog horror žanra, nudeći uvid u pitanje egzorcizma iz drugačije, propitivačke pozicije. Kako je problem egzorcizma uvijek na relaciji vjera - razum, divinacija - psihologija, Rite primjenjuje isti koncept sukobljavajući opozicijske strane, ovdje s nešto većim naglaskom na ateističku poziciju općenito, a nešto manje iz znanstvene pozicije kakva se zauzima u Exorcism of Emily Rose. Film, međutim, odabire stranu od samog početka i njegova radnja nije usmjerena na intrigantna suprostavljanja crkve i znanosti, nego na osobnu priču mladog Kovaka i njegove prošlosti.

the-rite2Iako su određeni dijelovi priče i prošlosti koja okružuje Kovaka na više razina zanimljivi i osvježavajući u inače pohvalno odskačućem slijedu zbivanja u filmu, te iako u vrhuncu radnje O'Donoghue uspijeva iznijeti svoju glumu stepen iznad, težak udarac općem utisku filma dolazi od njega. Namjera je u filmu da Michael bude odsutni, isproblematizirani mladi momak u dilemi te, iako O'Donoghue solidno prenosi posprdnost i bahatost mladog čovjeka u pitanju velikih stvari s kojima se ne slaže, općenito je veoma bezličan i usporen. Dobar komad njegova dijaloga ima problematičnu dikciju i rečenice opipljivo ne iznosi iz sebe, kao lik, nego iz glave, kao glumac naučenog teksta. U konfliktu s drugim likovima, pogotovo u dijalozima s Hopkinsom, makar vrijedi ovdje u tom odnosu spomenuti i Hindsa kao Xaviera i Jonesa kao Matthewa i Rutgera Hauera kao Kovakovog oca, svi višestruko sposobniji od O'Donoghuea, nepripremljenost uloge naprosto smeta jer rezultira nebrigom gledatelja za sudbinu njegova lika što je, s obzirom na usmjerenost radnje, promašaj sam po sebi, no djeluje i kao antiklimaks na više mjesta zbog čega film pati. S obzirom da se radi o iskusnoj postavi i solidnoj glumi u prosjeku, teško je shvatiti zašto su pustili da glavni lik filma bude isprazan.

S druge strane, Anthony Hopkins pojavljuje se s jednom od snažnijih uloga. Naučeni smo gledati inteligentnog postarijeg čovjeka ili Hannibala, stoga se utisci iz takvih uloga povlače za njim, uključujući i ovaj film. Makar dijeli neke sitne karakteristike, slatkorječitost nakon koje slijedi mortificirajući pogled, granica genijalnost i ludila, ipak je Lucas Trevant više od standardnog Hopkinsa iz jednog Beowulfa ili Wolfmana ili Hannibala. Hopkins se pokazuje u niz lica i na svojstven način je daleko iznad samo "Hannibala" što ga, s obzirom na smjer radnje, pomalo pomiče iz sporedne uloge u susjednu glavnu ulogu. S radnjom smještenom u Italiji, dobar dio govora vodi se, plauzabilno, na talijanskom jeziku. Narav jezika Hopkins izvrsno preuzima, a njegovu povezanost s latinskim, nadalje s tematikom filma, izvrsno se iskorištava za ekspanziju kvalitete ugođaja u koji radnja nastoji uvući. Hopkins je daleko najvrijednija komponenta koja gura film, no valja uzeti u obzir i prisutnost neprisutnih, "demona" i "Boga", koji igraju posebnu ulogu u ovakvim filmovima, iako ih vidno nema. Njihov značaj, posebno demona, postiže intrigu i nisu promašeni, nimalo.

the-rite1Dok je film ili solidan ili izvrstan ondje gdje je triler s psihološkim pretenzijama i dramskim elementima, u hororskom aspektu je ekstremno bezvezan. Svi koji pokazuju i najmanje vjerovanje u egzorcizam ili dopuštaju takvom vjerovanju da im se približi osjetit će u pojedinim trenutcima jezu, no to proizlazi iz gledatelja, a ne filma. Redatelj se koristi hrpetinom amaterskih trikova i zastarjelih metoda scare jumpova, takvih da bi nas i Pocoyo prestrašio da iskoči uz slomljenu violinu, a upotreba nemaštovitih specijalnih zvučnih efekata koji se za 20 dolara kupe na internetu je ispod razine i nevjerodostojna. Na jednom mjestu isti se zvukovi koriste dok se stvari odvijaju unutra nečije glave, na drugom mjestu koriste se dok likovi hodaju ulicom. Iz nekog razloga redatelj se na nekoliko mjesta odlučio i za banalno ukazivanje u scenama, poput jedne u kojoj Hopkins izvlači predmet i naočigled ga približava gledatelju u kameru da ga dobro pogleda, što bi opet nekima moglo veoma zasmetati jer se pojavljuju usred važnih i napetih sekvenci radnje. Slični koncept horrora isti je redatelj koristio u svom filmu 1408 koji je također puno zanimljiviji bez samih horror elemenata, no ondje je posao puno bolje odrađen.

Horor u The Rite je sve osim dobar: gdje je potrebno uplašiti, ne uspijeva se, stoga kada se jeftini trikovi spoje s bezličnim glavnim likom, za očekivati je da će utisak filma biti lošiji. Međutim, što zahvaljujući Hopkinsu i sporednim likovima, što zaista dobrom smjeru priče do samog zanimljivog klimaksa, Rite uspijeva biti iznad prosjeka, a onima koji vjeruju ili barem sumnjaju, koji će film gledati ne samo kao horor fantaziju gdje film načelno pada u vodu, bit će intrigantan, iako studijski siromašan.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona