Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Rango

RANGO (2011)

Redatelj: Gore Verbinski
Scenarij: John Logan
Glasove posuđuju: Johnny Depp, Isla Fisher, Abigail Breslin, Alfred Molina, Bill Nighy
G1Gg1Gg1

 

 opis
rango-movie

Rango je prvi animirani film redatelja Gorea Verbinskog i njegov prvi kino naslov nakon trilogije Pirates of the Caribbean. Snimljen je prema scenariju afirmiranog Johna Logana (Gladiator, Sweeney Todd, Aviator…), a u međusobno dobro upoznatom i uvježbanom društvu nalaze se i druga utjecajna imena poput Johnnyja Deppa koji daje glas glavnom liku i Hansa Zimmera koji je skladao glazbu za Rango.

Lars (Johnny Depp) je kameleon, zaljubljenik u glumu i režiju, a nesretan slučaj baca ga u bespuća pustinje, svijet koji ne poznaje i u kojem se ne snalazi. Nakon početnih poteškoća, nailazi na Beans (Isla Fisher) koja ga vodi do grada Dirt, okorjelog tipičnog westernovskog gradića gdje je cijena kaplje vode nečiji život. Bačen u neugodnu i napetu situaciju, Lars aktivira glumačke sposobnosti velikog sanjara i stvara alter-ego, Ranga. Od te točke nadalje, Lars se sve dublje zapetljava u kompleksnu situaciju koju je sam stvorio, a pripovjedači filma, mariachi bend, pjevaju o ne tako sretnom završetku avanture…

rango_1Oskarovski film Toy Story 3 iz prošle godine osvojio je američku i širu publiku izvrsno režiranom prastarom pričom. Slično je napravio Avatar godinu prije. Oba naslova koriste drevne arhetipe priča i nešto nemjerljivo puta prožvakano stavljaju u novo ruho koje iz ovih ili onih razloga uspijeva financijski i umjetnički. Rango bi, u tom smislu, već sada trebao biti siguran oskarovac jer se radi o jednako kvalitetnoj režiji jednako dobro napisanog scenarija koji koristi jednako drevan arhetip priče i zapleta u novom ruhu pod PG rejtingom i definicijom "obiteljskog filma". Ali ima u Rangu i nešto iznad „a classic tale“, nešto zanimljivo zbog čega možda i neće biti oskarovac.

Priča o krizi identiteta, koja iskusnije gledatelje ne može svojim smjerom i obratima iznenaditi, prikazana je kroz inteligentan humoristični hommage vesternima koristeći glavnog lika kao tumača one umjetničke osobe što je glumac ili redatelj, slično kao što autori knjiga za glavne likove često uzimaju pisca, nastojeći prikazati specifičan splet jednog takvog uma ili prikazati psihološke probleme koji nastaju. Uz šale koje se referiraju na razne filmove, film je režiran slično vesternu, često oduljenim i spokojnim scenama koje traže od gledatelja otkrivanje njihovih detalja i razloga prije nego li ih se visokim tempom želi kontinuirano zabavljati. Na mnogo načina, iako ne traje predugo, film se može učiniti sporim jednom broju gledatelja. PG rejting upućuje da se radi o zabavi za sve, ali Rango takvim uopće nije snimljen, već samo, prodaje radi, uguran u okvire tog tipa filmova. Element Duha Zapada ili referencu na scenu iz Fear & Loathing in Las Vegas, dvije od desetaka šala toga tipa, će cijeniti ili razumijeti samo neki, dok djeca nikako. Njih će, ne izgube li interes u polaganoj radnji, uglavnom zabavljati tjelesni gegovi.

rango_3Ali Rango je daleko od filma za djecu. Spomenuti rejting dobro je navučen s obzirom da film vrvi šalama za odrasle (npr. muški lik u suknji padne drugom na glavu, a ovaj mu kaže da iskustvo i nije bilo tako loše), a blage psovke i ponekad vulgarno ponašanje pojavljuju se na prigodnim mjestima, provučene ispod radara. Priča je lako razumljiva i većina tjelesne komike prigodna je djeci, ali nekoliko poduljih scena bavi se upravo pitanjem identiteta, stvaralačkog i životnog, režirane na način na koji dijete sadržaj ne može niti pojmiti niti cijeniti, kao što i neće posebno obraćati pozornost na trud animatora oko uspješnog prenošenja atmosfere usahle pustinjske zone i bijede grada Dirt. Druga stvar koja ukazuje da film zapravo nije za djecu jest animacija, gdje faktički niti jedan lik nije sladak, simpatičan, dječje šarmantan, estetski ugodan. Izvrsna animacija približava antropomorfne likove realnosti špageti vesterna, izražene su im tjelesne anomalije ili teksture, nemaju zube, prljavi su, osakaćeni, bradavičasti, pljuju, kunu, jedan od likova ima strijelu probodenu kroz oko koja izlazi na drugu stranu glave van, a drugi pak ima slomljeno uho i tako dalje. Interesantni su, mnogo ih je i širokog su spektra osobnosti, ali nakaradni i prijeteći, uključujući i glavnog lika Larsa koji je tjelesno disproporcionalan i moralno siv, stoga su veće šanse da bi mogla ostati prikovana za sjedala od straha nego li od osupnutosti filmom.

Zanemari li se ostarjela priča i kontinuirano objašnjavanje događanja u filmu, odista profesionalno napisan, dijalog je zanimljiv i dikcija perfektna, a govoreni humor pun svježih dosjetki. Glumci izvrsno tumače uloge, a pokreti likova ponešto su i karakteristični za same glumce. Pohvala posebno ide Johnnyja Deppa, gdje se čini da je uloga bila prvenstveno njemu namijenjena. Lars utjelovljuje dvije osobnosti i iznimno je spontane prirode, pa se Depp kroz njega (ili Lars kroz Deppa) perfektno izrazio. Zaista veliko mnoštvo likova i niz izmjena u smjeru radnje osigurava dinamične dijaloge i konstantno upoznavanje novih likova do samog kraja, pa se njihovi odnosi razvijaju neprestance. Vrijedi spomenuti i da je hrvatska sinkronizacija odradila izvrstan posao, u nekim slučajevima možda i bolje od originala. Kreatori filma također uspijevaju iznijeti nekoliko zanimljivih scena, od kojih je jedna posebno intrigantno dramatična i neočekivano ozbiljna, uzdignuta u svom utisku zahvaljujući vrsnoj glazbi Hansa Zimmera.

rango_2Rango je solidan animirani film vidno ovisan o mnogim faktorima vezanim za iskustva i preferencije gledatelja. Kao hommage s dozom inovacija izvrstan, u kontekstu originalnosti radnje veoma loš, neprikladan za djecu iz jednog, a prikladan iz drugog kuta, te općenito neobično, ali kvalitetno sniman, opet će nekima biti idealan za kino, a drugima za pričekati DVD. Ipak, treći je mjesec nove godine, a od dobrih filmova ništa, stoga vrijedi otići na Ranga, samo ne valja očekivati urnebes.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Prijatelji

Korisnička zona