Glass official theatrical posterU kinima se ovih dana vrti Glass, treći film iz prve Shyamalanove trilogije. Neslomljivi Overseer (Bruce Willis) obračunat će se s nadljudski moćnim Beastom (James McAvoy), i starim neprijateljem Glassom (Samuel L. Jackson).

warhammerProizvođači igara Warhammer koristili su strategiju uvođenja novih edicija svakih nekoliko godina. Kao rezultat takve politike, njihove igre su opstale desetljećima. No prije nekoliko godina ukinuta je jedna od dvije najdugovječnije igre Warhammer Fantasy Battles, a nastavljen je razvoj Warhammera 40000.

avengers endgameSaga o Osvetnicima započela je s Iron Manom (2008) a završit će ju Avengers: Endgame (2019). Nakon dvadeset jednog filma u ukupnom trajanju od 38 sati, približava se vrijeme rastanka s nekima od omiljenih junaka.

godzilla2Prošle su već su četiri godine od kada je Ken Watabane, u prethodnom filmu, izgovorio glasovitu rečenicu: "Let them fight". Tada se naslovno čudovište borilo protiv malo poznatog MUTO-a. Ovoga puta će kralj svih čudovišta morati izaći na kraj, ne s jednim, nego s tri čudovišna bića: Rodanom, Mothrom i Kingom Ghidorahom. Kako ta bića izgledaju možete pogledati u novome traileru za film Godzilla: King of the Monsters.

marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

Početak (Inception)

INCEPTION (2010)

Redatelj: Christopher Nolan
Scenarij: Christopher Nolan
Glume: Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy, Marion Cotillard, Ken Watanabe, Cillian Murphy
G1G1G1
 
opis
inception2.jpg

 

Jedan od najiščekivanijih naslova dekade iz pera i kamere jednog od najpopularnijih redatelja današnjice, Christophera Nolana. Kreator je obuhvatio većinu svog redateljsko-spisateljskog znanja koji posjeduje i stvorio višeslojni, napredni oblik hibrida između Dark Knight, Prestige i Memento filmova.

Cobb (Leonardo DiCaprio) je privatni operativac, lopov na rubu zakona koji se koristi osebujnom tehnikom izvlačenja podataka. Ulazi u snove svojim metama, ondje pretražuje umove subjekata dok spavaju u potrazi za potrebitim informacijama koje zatim krade i prodaje. Njegov talent učinio ga je važnom figurom u svijetu špijunaže i gospodarske politike, ali je istovremeno i internacionalni bjegunac. Cobbu prilazi korporacijski moćnik Saito (Ken Watanabe) koji od njega traži suprotno od uobičajenog. Umjesto krađe ideje, Cobb subjektu mora usaditi ideju koja će promijeniti svijet, a zauzvrat, Saito će se pobrinuti da Cobb više nije tražen, status koji ga sprječava da se vrati u domovinu svojoj obitelji. Cobb će prihvatiti posao, ali ga neće moći provesti sam. Okupiti će tim kompetentnih ljudi – mladu arhitekticu Ariadne (Ellen Page), kemičara Yusufa (Dileep Rao) i dva pomagača različitih sposobnosti Arthura (Joseph Gordon-Levitt) i Eamesa (Tom Hardy). Put prema najdubljoj podsvijesti svoje nove mete ne mogu predvidjeti, a misiju će dodatno zakomplicirati Mal (Marion Cotillard) – Cobbova preminula žena koju je zaključao duboko u svoju podsvijest.

inception3.jpg

Ideja o ulaženju u snove kao obliku političko-korporativnog nadmetanja nije posve nova. Slične ideje dotiče se primjerice Dreamscape iz 1984. godine i anime film Paprika iz 2006. godine, a element okupljanja tima za izvršenje krađe/misije stari je heist koncept kojeg su najbolje obilježili Ocean 11 i Heat. Inception u tom kontekstu također koristi i arhetip takve priče, kao i najznačajniji element „posljednjeg velikog posla prije mirovine“. Međutim, Inception ide višestruko dalje u razradi problema snova, te višestruko šire u samoj radnji, dovoljno široko da djeluje inventivno, pa čak i element „heista“ okreće u novom pravcu.

Ideju snova i mehaniku funkcioniranja snova Nolan je bezobrazno inteligentno razvio za smisleni temelj ovog filma. Na njega je položio mnoštvo slojeva glavne radnje i obogatio je sporednim „filler“ radnjama vezanim za četiri uloge – Cobb, Mal, Saito i Robert Fischer (Cillian Murphy) koji je meta njihovog zadnjeg pothvata. Mogli bismo reći da je Nolan kreirao jedan novopečeni primjer usporednog odvijanja iste glavne radnje. Zvuči paradoksalno, ali tijekom gledanja postaje sasvim razumljivo. I intrigantno. Radnju je ispunio mnoštvom živahnog dijaloga i podario nas s nizom zanimljivih definicija, psihologijskog žargona, te nekoliko veoma poučnih misli. Uzmemo li u obzir podjednako labirintnost radnje i simboliku slagalice kao elementa filma, onakve kakvu Nolan u svakom svom filmu voli ponuditi gledatelju, Inception je izvor skrivenih zadovoljstva. Inception nije prevelika iznimka kada je u pitanju uvrnutost filmova o snovima i stvarnosti, ali dvije karakteristike Nolanovih filmova ovdje aktivno opstaju – realan smještaj i megalomanija.

inception1.jpg

U duhu «nolanizacije», Inception je u potpunosti smješten u modernu sadašnjicu. Radnju u pozadini pokreće faktor moćnika, jednako kao u Batman. Izvesti takvu radnju niti nije moguće nikako nego u sklopu svjetski-korporativne političko-ekonomske mafije koja posjeduje stravične novce i operira van zakona i razumijevanja običnog čovjeka. Takvom postavom je omogućio nerealnost Batman filmova učiniti prihvatljivom, a radnji Inceptiona brisanje logičkih barijera koje bi zakomplicirale iznošenje poante filma – mehanika podsvijesti. 

Stoga se u Inception neće naići na kreativne vizuale koji bi nas mogli očarati. Ono što u snovima Inceptiona Nolan nudi jest grandioznost sirovnosti. Žanr trilera na tripu koji je demonstriran do sada neviđenim scenama. Primjerice, film The Cell bio je vizualna ekskurzija u čovjekov um i centralni interes filma. Da se Nolan upustio u kreaciju takvog unutarnjeg svijeta u kojem je trebao unijeti svoju priču, postao bi pretežak i apstraktan. Istina je da Nolan nije od onih koji se može dičiti svojom slikarskom kreativnošću, no to nadoknađuje radnjom i dijalozima. Primarni interes filma niti nije vizualnost snova već spomenuta mehanika podsvijesti, stoga ne valja očekivati ludilo izvan tehničkog savršenstva slike i animacije.

inception5.jpg

Ukoliko uvuče u svoje zbivanje, neprestano nizanje scena nabijenih akcijom i informacijama pretapat će ideje i kalkulacije o ishodu događanja u novi oblik uvijek iznova. Ovaj film ni u kojem času ne staje, ali niti stvara nove promjene u radnji zbog kojih se stvaraju «novi» vrhunci. On ima svoj prolog, zaplet, vrhunac, rasplet, kraj i epilog koji bljesnu u jednom dahu. Napetost je broj jedan. Da je to općenito Nolanov cilj režiranja potvrđuje ponovni angažman Hansa Zimmera za glazbu i pristup komponiranju koji odstupa od njegovih uobičajenih radova, ali je identičan radovima na Batman serijalu. Glazba nije kreativna, podosta je repetativna, ali za svoju svrhu uspješna jer održava tenziju i jezu zaista nevjerojatno dugo vrijeme.

Ipak, u bogatstvu pisanja Nolan svejedno koristi neke klasične pristupe. Prva stvar koja se može primijetiti je velika količina objašnjavanja, zbog čega se nekad čini gotovo kao da smo u školi. Potreba da radnju i podlogu dovede do savršenstva tražila je veliku količinu detalja. Zbog velike brzine radnje mnoštvo informacija o tome što čine, zašto i gdje to čine, likovi bacaju podatke jedni drugima u lice s ciljem upućivanja gledatelja. Dapače, ako biste slučajno iz bilo kojeg razloga propustili jedan malen segment filma, vjerojatno vam jedan drugi poveći dio filma ne bi bio jasan. Pogledati ga dva puta nije na odmet – jer činjenica je da ima veliku vrijednost ponovnog gledanja, ali s druge strane to znači da može isprovocirati zaplitanjem dok je načelno predvidiv - druga stvar koja može zasmetati. Klasičan tijek radnje. Jasno definiran cilj filma koji ima svoja 2 ishoda: uspjeh ili propast, te različitost likova koji nose neku arhetipsku funkcionalnu ulogu poradi versatilnosti jednog klasičnog hollywoodskog blockbustera. 

inception4.jpg

Warner Bros je mogao priskrbiti Nolanu bilo kakvu glumačku postavu, ali on se ponovno odlučio za prilično nenametljivu grupu. DiCaprio igra svoju ustaljenu ulogu mučenog mladića. Pomalo je komična činjenica koliko nevjerojatno sličnu ulogu DiCaprio igra u nedavno izašlom filmu Shutter Island zbog kojeg se općenito čini kao da su Nolan i Scorsese izmijenili ideje i materijal. Ostala lica ne glume nešto neviđeno i značajno za svoju karijeru. Svi su oni pristojno solidni, ali ne utapaju film osrednjim karakterom, već su zajedno kao jedan oblik komičnog oduška. Ni u kom času ne djeluju izvještačeno niti se ponašaju nerealno, možda tek živahnije od očekivanog. 

Međutim, Mal je priča za sebe. U poprilično hladnom filmu koji manjka emotivne snage i tjelesne životnosti – DiCaprio uključen - Mal je veoma vividan lik. Iz sebe isijava erotičnost i toplinu koja nedostaje filmu, a njezina predstava je dramatična, jeziva i upečatljiva. Kada se pojavi u sceni, Mal je isti čas preuzima. Ne samo da uzbuni likove koji pred njom «ispare», već uzbuni i gledatelja. Njen karakter doista izlazi iz platna, stoga je velika šteta što se Nolan tako nije potrudio oko svih likova – ili barem oko Cobba. 

inception6.jpg

To je ujedino i glavni problem Inceptiona. S obzirom da je čitava radnja zapravo nošena osobnim ciljem, Inception u potpunosti manjka emotivnosti. U jednu ruku to je dobra stvar, u drugu nije. Dobra stvar je u tom kontekstu što izbjegava klasičnu hollywoodsku patetiku i epiku koja zahvaća gledatelja i tjera ga da se osjeća kao provučen kroz zbivanje života, kao da su mu likovi najbolji prijatelji ili kao da oni jesu likovi, ali zapravo se radi o konceptu lažne realističnosti likova i ponašanja. S druge strane je loša stvar što se naprosto osjeća da nešto nedostaje. Odgledali ste film, osjećate da je vrhunski, ali nešto mu nedostaje. To nešto u ovom slučaju je toplina odnosa. Njihovo čitavo uređenje je poslovno. Nolan čak simplificira odnos druge djevojke filma –Ariadne – i Cobba, a jedinu pravu vezu – Cobb i Mal, ostavlja hladnom. Mogli bismo čak reći da Saito i Cobb imaju bolji odnos. Cobbova motivacija također nije čista. U filmu je rečeno da je njegov interes prvenstveno moći se vratiti obitelji, ali kroz film se nekako više nameće osjećaj da mu je prije do uspješnog provođenja misije no odlaska obitelji. Zbog toga postaje jasno da je Nolan bio znatno više okrenut ideji podsvijesti i želji za egzekucijom jedne svoje ideje. Pa opet, to simbolično zapada u njegovu koncepciju ideje kao parazita. Valja reći da smo možda i prekritični s obzirom koliko je vremena prošlo od ovako kompleksno i predano složenog filma. 

Nolan je vrlo lako moguće Kubrick ili Hitchcock 21. stoljeća. Strukturalni psiholog i putnik kroz ljudsko društvo, opsjednut detaljima i matematičkom preciznošću u odnosima elemenata radnje i likova. Nema mjesta za promašaje, rupe, nedorečenosti i površnost, ali ima mjesta za beskonačan prostor interpretacija. Jednu misaonu perfekciju unio je u akcijsku agresivnost modernog filma, obložio je najsuvremenijom tehnologijom animacija, ispunio nevjerojatnim osjećajem dugosatne napetosti, a nad publikom je genijalno proveo «inception». Stoga – obavezno pogledati.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona