Nastavak koji se čekao deset godina dobio je prvu najavu. U drugom dijelu hita iz 2009.-te očekujte posjet Bijeloj zombielandkući, Božić u zemlji zombija i monster truck.

jumanjiTreći film o Jumanjiju vodi nas kroz pustinju i prašumu. Kao da to nije dovoljno zahtjevno, grupi tinejdžera će u rješavanju igre pomoći ili odmoći njihovi djedovi.

xmenPrije izlaska filma vrijeme je da ukažemo na detalje koje je korisno znati prije nego feniks sleti u kina petog lipnja.

aladinU hrvatska kina danas stiže Aladdin, sljedeći u nizu Disneyevih hitova koji u novome ruhu obrađuje već ispričanu priču. Film će biti dostupan u dvije verzije, u originalu i sa hrvatskom sinkronizacijom.

goodomensNakon Američkih bogova, bliži se izlazak još jedne serije temeljene na romanu engleskog pisca. Djelo optimističnog naziva Good Omens izlazi krajem svibnja

Sumrak (Twilight)

Autor: sabriel

TWILIGHT (2008)

Po nekim romanima filmovi se ne bi trebali snimati...

twilight-movie-poster.jpgNakon gotovo dvije godine kategoričnog odbijanja gledanja filma Sumrak (Twilight, 2008.), tek kad mi je DVD s filmom doslovno pao u ruke te nakon poprilično puno kofeina u krvi, odlučila sam sjesti i uvjeriti se je li film onoliko grozan kao što sam pretpostavljala, ali i čula.

Laskam sebi kad kažem da sam objektivna što se tiče Sumraka budući da sam pročitala čitavu tetralogiju prije par godina, a moj stav prema knjigama je: nit' sam obožavatelj, ali niti mrzitelj. 
Recenziju na film Sumrak ne mogu napisati, a da se ne osvrćem na roman budući da se film i čitav fenomen zvan Sumrak odnosi na djelo američke spisateljice Stephenie Meyer. Stoga je potrebno, kako bih opravdala ovaj, uvjetno rečeno objektivan pogled prema knjigama/filmu, reći kako sam se susrela s romanom i koji je učinak proizveo na mene.

Roman mi je slučajno došao u ruke 2006. godine, gotovo odmah nakon što ga je objavio Algoritam, na preporuku knjižničarke (tada u Hrvatskoj još nije vladala manija za Sumrakom i mogli ste ga posuditi bez čekanja od pola godine). Roman me privukao prije svega grafički – svojom izrazito elegantno dizajniranom naslovnicom. Sadržaj mi se nije toliko dopao, barem ne u početku. Bella mi se činila kao pretjerano sumorna ženska kojoj sve ide na živce, izgledalo mi je kao da Meyerica ide na klasičnu sliku američkog tinejdžera kao emocionalno nesređene i sebične osobe koja ničime nije zadovoljna. S vremenom mi je knjiga postala zanimljivija, a radnja napetija. Ukratko, moje mišljenje o knjizi može se sročiti ovako: definitivno čitljiva (iako priznajem, više ženskom dijelu populacije, što ću kasnije više obrazložiti), zarazna – želiš znati što će biti dalje, unosi novosti u književnu sliku vampira i vukodlaka, ali apsolutno patetična na hollywoodski način.

Krenimo na film. Jedan od razloga zbog kojih sam odbijala pogledati film jest stav da nije dobro po ama baš svakom popularnijem romanu snimiti film. Često se to radi u kratkom roku, odnosno ubrzo nakon što roman postane slavan, traži se način kako još više unovčiti projekt koji se pokazao uspješnim kod publike.
U filmu Sumrak ta tendencija je vidljiva iz aviona. Kad već snimate film po knjizi, onda ga napravite kako treba. U ovom slučaju ciljana populacija su srca tinejdžerica diljem svijeta, pa je prema psihološkim motivima birana i glumačka ekipa, prvi i posljedni zahtjev bio je da budu što zgodniji, u čemu, začuđujuće – nisu uspjeli!twilight_movie-7180.jpg
Iako glumica Kristen Stewart, koja glumi Bellu Swan, ima neku privlačnu prirodnost u sebi, više odgovara filmu Into the Wild (2007.), dok u Sumraku izgleda beskrvno.
Vampirska ekipa (Cullenovi) djeluju totalno klaunski. Tome je pridonijela činjenica da su ih, u namjeri da ih učine što "vampirskijima", našminkali tako očito da to kvari dojam. Nikki Reed koja glumi Rosalie dobro stoji uloga uobraženke, no nije ispunila očekivanje klasične ljepotice, dojam koji sam stvorila zahvaljujući knjizi, dok Emmet (Kellan Lutz) izgleda zgnječeno i razvučeno u isto vrijeme. Da ne govorimo da izgleda mlađe od Rosalie. Alice (Ashley Greene) i Esme (Elizabeth Reaser) izgledaju potpuno obično. Carlisle (Peter Facinelli) samo treba staviti plašt oko vrata da izgleda kao Dracula, iako dobro utjelovljuje dobroćudnost svog lika, manjka mu autoritativnosti.
S druge strane, sami glumci u želji da budu što „vampirskiji“, glume loše: Jasper (Jackson Rathbone) doista izgleda kao da ga netko tuče cijelo vrijeme, a Edward (Robert Pattinson) se pola vremena suzdržava da ne proplače kao curica. Što se tiče glume, vampirski trojac koji glumi negativce čini to bolje od Cullenovih. No moram se vratiti na glumu Pattinsona. Scena u kojoj Edward prvi put uhvati miris Belle i izgleda kao da će se ispovraćati je smiješna. Upravo je gluma glavnog lika nekonzistentna, u jednom trenutku glumi dobro, a zatim kao da namjerno želi „falšati“.
twilight.jpg„Ljudski“ dio glumačke ekipe je uvjerljiviji. Posebno je dobro prikazan odnos Belle i njenog oca (Billy Burke).

Druga pogreška kod izbora glumaca, koja je česta u američkim filmovima, jest to što glumci uopće ne izgledaju kao da imaju 16, 17 godina, a ta kritika je najviše upućena izboru glavnog glumca. Jedini koji po izgledu odgovaraju dobi su Bella, Jacob (Taylor Lautner) i školska ekipa.

Druga zamjerka je nedinamičnost radnje, unatoč vampirskom baseballu i Jamesovom progonu Belle. Neke scene su previše razvučene i čini se kao da nikad neće završiti, na primjer scena u kojoj Bella i Edward proučavaju luk pod mikroskopom. Loša stvar kod adaptacije romana na filmsko platno jest da se, u namjeri da iznesu svu radnju u knjizi, zaboravi na duh romana i emocije – što je važnije. Iako se film trudi prenijeti atmosferu, ne uspjeva mu, ona je razvodnjena i nekompaktna. Nadalje, dijelovi filma (u stilu sepija) koji pokazuju sjećanja likova su jako loše odglumljeni, kao u jeftinim povijesnim dokumentarcima.
Scenarij može proći ako se dobro odglumi (što nije bio slučaj), ali i sama radnja je netečna, što je apsolutno propust redateljice Catherine Hardwicke.

Ipak, treba istaknuti i ono dobro u filmu, scene kao što je prvi poljubac glavnih likova, u kojima je kemija najopopljivija, zatim Bellino upoznavanje sa obitelji Cullen i obrnuto, Edwardovo sa Bellinim ocem, realno prikazuje odnose u obitelji i u takvoj situaciji. Dobre su i scene između Belle i Jacoba te scene u kojima se vidi prijateljstvo njihovih očeva.
Nadalje, vizualno je film jako dojmljiv, za što je zaslužan direktor fotografije Elliot Davis. Prizori šuma, oceana i ostale prirode oko Forksa šire zjenice i oduzimaju dah.
twilight-462-large.jpg
Film u biti počinje dosta obećavajuće. Za razliku od romana, na nepatetičan način prenosi Belline osjećaje zbog selidbe, ponovnog susreta s ocem, promjene škole, tipične situacije u prvom razredu srednje škole... Realnost pada u vodu pojavljivanjem Cullenovih. Iako bi ta nerealnost/fikcija trebala biti namjera, budući da se radi o fantasy žanru, svaki prikaz njihove vampirske prirode je neuspješan: od predramatičnog prikaza šljokičaste kože vampira do skakanja po drveću, valjda inspirirana kineskim borilačkim filmovima. «Trčanje» čak nije toliko loše, no majmunsko skakanje po drveću je malo previše - a čak ga ni nema u knjizi! Šljokice na koži još brzo prođu, ali pomalo kvari dojam kad je glavni glumac više našminkan od glavne glumice. Ne možete prestati razmišljati o tome, i odahnete kad u nekim scenama osvjetljenje scene bude tako blagonaklono da ne vidite ocrtanu olovku oko očiju i ruž na Edwardovim usnama. 


Jedan od vitalnih dijelova svakog filma jest pažljivo odabran soundtrack, koji treba potkrijepiti radnju u filmu, pojačati dojam važnih scena. U filmu je soundtrack potpuni promašaj. Glazba je preneprimjetna ili dosadno predramatična, ništa posebno, a neprepoznatljiva što se tiče hitova. To je velik propust, jer je žešći soundtrack mogao upotpuniti atmosferu, pojačati je. Dati dojam da se tu zbiva neka akcija, da se radi o smrtno zaljubljenim tinejdžerima. Gdje je nestala glazba koja je inspirirala Meyericu u pisanju romana: Linkin Park, Muse, Dido, Coldplay? Još je najbolja skladba Debussyjeva Clair de Lune, koja lijepo odgovara čak dobro odglumljenoj sceni u Edwardovoj sobi.

twilight_ewcover.jpgU čemu je dakle privlačnost romana/filma Sumrak i čime je toliko zaludio prvenstveno djevojčice/djevojke/žene? Stvar je u psihologiji – Meyer je, svjesno ili nesvjesno, probudila u njima najdublju želju – vječna ljubav sa savršenom osobom. Izmislila je savršenu tinejdžersku bajku, u kojoj, nakon mnogih prepreka, princ spašava princezu i oni su skupa zauvijek. A tko ne želi biti spašen iz sive svakodnevice i biti uveden u svijet u kojem si uvijek mlad, uvijek lijep, uvijek bogat i još imaš posebne moći. Samo povremeno moraš srknuti krvi – životinje ili čovjeka.

Što se tiče filma, on je najveći profit okrenuo upravo na promociji glumaca, iako ih većina nije izgledala ili odglumila kako treba. Nekvalitetan film, zahvaljujući agresivnoj reklamnoj kampanji i slavi romana, ostvaruje profit od 37,5 milijuna dolara samo u prvi dan prikazivanja. Možemo ga voljeti, mrziti ili ignorirati, hvaliti ili kritizirati, no publika je rekla svoje - bilo to iz uvjerenja ili samo iz znatiželje.

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona