kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

got vii  HBO je nakon dugo očekivanja najavio datum premijere i prikazivanja nove sezone serijala pod nazivom Igra prijestolja VII.

uskoci 250

Nakon što se popularna kartaška start-up igra rasprodala u Hrvatskoj i dugo vremena je nije bilo u prodaji od sada ju možete naručiti preko nas.

Njezina maloprodajna cijena je 80,00kn, ali za sve koji se jave na naš mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i naruče sa svojim podacima (ime i prezime, adresa i kontakt telefon) dobit će popust od 20%. Dostava je 20kn.

Nažalost hrvatska verzije igre više ne postoji, a u prodaji je samo engleska i njemačka verzija igre. Pravila su u svakoj igri na sva tri jezika (hr, en, de), a samo karte su na engleskom ili njemačkoj jeziku.

Uskoci i dalje nisu u slobodnoj prodaji stoga ne vjerujemo da ćete ih naći u trgovinama i ovo je jedinstvena prilika da se dokopate svojeg primjerka ove igre.

Više o igri možete pročitati u našoj recenziji: Uskoci - kartaška igra o hrvatskim gusarima

IMG 3048Već smo tradicionalno na 36. Danima znanstvene fantastike uživali u predavanjima, radionicama, kvizovima i filmskim projekcijama uz cosplayere i odličnu organizaciju. No, moramo istaknuti najzabavniji dio SFerakona - naime, po prvi put na zagrebačkoj konvenciji uživali smo u predstavi u pet činova Dr.Horrible koji se odvijao kroz cjelodnevni subotnji program i dobio pozitivnu reakciju većine posjetitelja. Isto tako smo uživali i u predavanjima počasnih gostiju Chrisa Becketta i Nikolasa Lloyda. No, da se vratimo na početak...

sferaI ove godine možete uživati u programima 36.Dane znanstvene fantastike pod popularnim nazivom SFerakon 2014. Tema ovogodišnjeg SFeraKona su "Paralaleni svjetovi i alternativna povijest", a s tom temom vas tradicionalno čekaju radionice, predavanja, cosplayeri te poznati domaći i strani predavači.

Neon Genesis: Evangelion

G1G1G1

 

  opis

Neon Genesis: Evangelion je animirani SF serijal u 26 epizoda emitiran između 1995-1996. godine. Režiran je i pisan od strane skupine autora, ali djelo u potpunosti kreatorski pripada Hideaki Annou i smatra se njegovim životnim djelom, koji je na njemu radio primarno u suradnji s Kazuyom Tusurmakijem, pomoću animacijskog studija Gainax i ko-produkcije TV Tokya.

neon_genesis_evangelion_2

U prvoj epizodi serijala, 2015. godine, istovremeno s dolaskom četrnaestogodišnjeg dječaka Shinjija Ikarija, entitet po imenu Anđeo (alternativno, Apostol) napada Tokio-3, novoformirani grad. Shinjija Ikarija u redove anti-anđeoske vojske poziva njegov otac Gendo Ikari, general paravojne organizacije Nerv i voditelj projekta Eva, skrivenog u dubini zemlje u prostoru Geofront, gdje bi Shinji trebao upravljati jedinstvenim mehama, subjektom projekta Eva, zadnjom linijom obrane protiv Anđela. Već tijekom prvog sukoba, šokantni događaji razotkrivaju nestabilnu prirodu Shinjijeva odnosa s njegovim ocem i svijetom uopće, a jednom kada Shinji sjedne u Evu kao pilot, započinje dramatična priča nepredvidljivog ishoda, započeta događajem iz 2000. godine, kataklizmičkim Drugim Udarom koji je obrisao polovicu zemaljskog života i devastirao svijet.

Nakon iznimno pristupačnog, intrigantnog i dramatičnog pilota, serija emitirana u programu za teen i tween dobnu skupinu zadobiva radikalan zaokret i razvija se u smjeru koji publika nije mogla zamisliti. Zadržane kvalitete sadržaja i animacijskog stila inspiriranog cijenjenim klasičnim japanimacijskim crtežom, serija održava tematsku jezgru i time gledatelje do točke u kojoj postaje svjetski popularna i proizvodi intrigantno-provokativnim elementima opću snažnu reakciju svih skupina gledatelja i kritike. Postepeno se u radnju uvlače snažni motivi religijskog, mističkog, znanstvenog i filozofijskog nauka, utjelovljeni kroz masu elemenata i pojava u radnji i međusobno strogo povezani. Od svih imena pojedinih objekata i subjekata do njihovih koherentnih odnosa, svijet Evangeliona u klasičnom je japanskom ruhu likova inspiriran zapadnjačkom misaonom kulturom. Ipak, iz prikazane manifestacije najsnažnije se tematski usmjerava na psihoanalitičko raslojavanje stanja likova, izrazito očito primjenjivanje i razvijanje teorija Sigmunda Freuda, intenziviranje seksualnosti, simbol majke, traženja sebe u povratku u ono što se u psihoanalizi naziva praoceanom, a na njega nadovezuje teorijske prepozicije kvantne mehanike i njihovih autora, izravno spomenutog Diraca, no i Nietzschea i Schopenhauera, s općenito snažno izraženim obožavanjem germanske misaone kulture kroz upotrebnu mnogih referenci (primjerice, naziva organizacija).

U vrijeme kreiranja Evangeliona, Hideaki Anno zapao je u kliničku depresiju te u tom stanju počeo raskrivati temeljne egzistencijalističke probleme kroz um i tijelo svojih likova. Prema njegovim riječima, svaki čovjek, dok je još dijete, mora se upoznati sa trenucima stvarnog života, i kao rezultat, serija progresivno postaje mračnija, bizarnija i eksperimentalnija. Ona na svojstven način pogađa upravo tinejdžersku skupinu, dob čovjeka u kojoj se tijelo i um račvaju, gdje vladaju najveći fiziološki i psihički pomaci i poznata depresija. Samo onaj tko iskustveno razumije može iskazati, a čini se da Hideaki upravo to postiže. Privedeni događajima na eksplicitni rub slučajeva koji zahvaćaju opterećene umove, tri su glavna lika, tri pilota meha, Shinji Ikari, Rei Ayanami i Asuka Langley Soryu bogati i pamtljivi likovi, ali iznimno psihički rastavljeni i nemilosrdno podređeni Annovoj ideji problematiziranja te u tome ne i sami. Zbog toga u mnogo trenutaka Evangelion može postati naporan i djelovati pretenciozno u najmanju ruku, ali s druge strane, pogađa specifične mentalne sklopove, dok nemalo puta iznenađuje, šokira i grabi interes psihodelijom scena, kreativnim iskoracima u rješavanju radnje, nekonvencionalnim pristupima propitkivanja.
neon_genesis_evangelion_Angel
Čudesno je, ipak, što Evangelion predaje i nevjerojatnu priču na više od jednog načina nepraktično ispričanu i na mnogo načina nezahvalno izraženu, zahtijevajući pomnije analize, ponovna gledanja, bilješke i povezivanja, ali koja se sastoji od genijalnih elemenata, obrata i sadržaja općenito, kontroverznih, originalnih i provokativnih, na način na koji nema idućeg naslova bez da je neki djelić sadržaja već uključen i razrađen u Evangelionu. Evangelion je more briljantnih (i pomaknutih) ideja koje svoj izvor započinje paralelnim radnjama, gdje se na jednom pravcu Shinji bori sa sobom i društvom, sasvim osobne priče, a na drugom se odvija nekoliko različitih globalnih planova, u kojima je Shinji isprva samo djelić, a u konačnici, u trenutku kada dolazi do kulminacije razvitka jedne i druge priče, nemoguće je razlučiti išta, osim da je sve podjednako ključno te se priče i planovi svih likova stapaju u jedno. Zahvaljujući fantastičnom sadržaju, Evangelion inspirira i postulira.

S pomicanjem radnje serija je pomicala granice, ne samo metode prikazivanja već i granice tolerancije eksplicitnosti. Intenziviranjem nasilja i moralne dileme, dolazi do 18. epizode nakon koje se serija pokušala ukinuti. U tom sukobu tim spašava naslov, ali im je skraćen budžet. Nakon toga, serija doživljava izražajnu transformaciju, sa završne dvije epizode koje zbog nedostatka novca nisu mogle biti snimljene prema zamišljenom scenariju, stoga umjesto prikaza konačne kataklizme, Hideaki radnju prebacuje u um likova, eksperimentalno nabacivanje htijenja i slika, suptilno ispunjeno stvarnim mračnim i veselim crtežima koje su nacrtala djeca. Kada se stane i razmisli, posljednje dvije epizode ipak su još jedan konačan potez vrhunskog umjetnika, ali u ono su vrijeme, pa i danas, dočekane s općim neodobravanjem. Kasnije, međutim, Gainax dobiva novac za kreiranje prave dvije epizode i tek tada Hideaki zadaje konačan udarac tradicionalnome i kritici, završavajući bizarnim, brutalnim i nemilosrdnim scenama priču sa snažnim freudovskim konačnim krajem. Ipak, ponovno dolazi do zida nerazumijevanja, iako manjeg nego prije. S kasnijim analizama, Evangelion kod onih koji razumiju problematiku, dobiva nove dimenzije.

Evangelion je u trenu postao anime klasik, na mnogo načina svojim neuobičajenim pristupom svakom elementu djela stvorio utjecaj za povijest, proizveo svojevrstan udar. Ipak, kao takav krajnje pomaknut naslov koji unatoč iznimnoj unutarnjoj strukturi ipak jest produkcijski kaotičan, Evangelion će biti vječno podvrgnut kritičkom razilaženju i stoga nikada neće biti za sve, što mu se često i prigovara.

Comments   

 
0 #1 Abraxas 2011-10-09 13:38
Odlicno napisano :D Poslusajte sto vam ljudi ovi ljudi govore, meni osobno, ovo je najbolji anime, i ne vjerujem da cu naci ista sto je bolje, ukljucujuci i filmove. NGE zauzima daleko prvo mjesto.
Quote
 

Add comment


Security code
Refresh

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona