kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

got vii  HBO je nakon dugo očekivanja najavio datum premijere i prikazivanja nove sezone serijala pod nazivom Igra prijestolja VII.

uskoci 250

Nakon što se popularna kartaška start-up igra rasprodala u Hrvatskoj i dugo vremena je nije bilo u prodaji od sada ju možete naručiti preko nas.

Njezina maloprodajna cijena je 80,00kn, ali za sve koji se jave na naš mail Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i naruče sa svojim podacima (ime i prezime, adresa i kontakt telefon) dobit će popust od 20%. Dostava je 20kn.

Nažalost hrvatska verzije igre više ne postoji, a u prodaji je samo engleska i njemačka verzija igre. Pravila su u svakoj igri na sva tri jezika (hr, en, de), a samo karte su na engleskom ili njemačkoj jeziku.

Uskoci i dalje nisu u slobodnoj prodaji stoga ne vjerujemo da ćete ih naći u trgovinama i ovo je jedinstvena prilika da se dokopate svojeg primjerka ove igre.

Više o igri možete pročitati u našoj recenziji: Uskoci - kartaška igra o hrvatskim gusarima

IMG 3048Već smo tradicionalno na 36. Danima znanstvene fantastike uživali u predavanjima, radionicama, kvizovima i filmskim projekcijama uz cosplayere i odličnu organizaciju. No, moramo istaknuti najzabavniji dio SFerakona - naime, po prvi put na zagrebačkoj konvenciji uživali smo u predstavi u pet činova Dr.Horrible koji se odvijao kroz cjelodnevni subotnji program i dobio pozitivnu reakciju većine posjetitelja. Isto tako smo uživali i u predavanjima počasnih gostiju Chrisa Becketta i Nikolasa Lloyda. No, da se vratimo na početak...

sferaI ove godine možete uživati u programima 36.Dane znanstvene fantastike pod popularnim nazivom SFerakon 2014. Tema ovogodišnjeg SFeraKona su "Paralaleni svjetovi i alternativna povijest", a s tom temom vas tradicionalno čekaju radionice, predavanja, cosplayeri te poznati domaći i strani predavači.

Ghost in the Shell

GHOST IN THE SHELL (1995)

Redatelj: Mamoru Oshii
Scenarij: Kazunori Itō, Masamune Shirow (manga)
Glasove posuđuju: Atsuko Tanaka, Akio Ōtsuka, Iemasa Kayumi
G1G1Gg1

 

 opis
gits01

Ghost in the Shell (Kōkaku Kidōtai) je nagrađivani sci-fi triler anime naslov iz 1995. godine, adaptacija poznatog manga serijala Masamune Shirowa.  Režirao ga je Mamoru Oshii u produkciji kuće Productions I.G, prema scenariju Kazunori Itōa, a važan dio tima činili su Kenji Kawai zadužen za glazbu i Randy Thorn zadužen za dizajn zvuka.

Svijet Ghost in the Shella cyberpunk je verzija Zemlje u bliskoj budućnosti, u vrijeme iznimne razvijene kibernetike. Radnja je okrenuta na političke igre, a u sredini se nalaze policijski i nadzorni internacionalni odjeli koji operiraju u pozadini društva. Fokus pada na slučaj Odjela 9, organizacije posvećene borbi protiv tehno-kriminala, i posljednji njihov slučaj koji poprima nepoželjne razmjere. Sastavljen od bioničkog kiborga Motoko Kusanagi, kibernetski nadograđenog operativca Batoua i „običnog” Toguse koji je prebačen iz policijskih redova, tim lovi nepoznatog hakera koji se širi mrežom. U pokušaju da ga proceduralno uhvate, priča dobiva zaokret i postaje osobne prirode na više razina, sve dok u konačnici ne dolazi do općeg obrata, u kojem, sasvim nasuprot klasičnom pristupu priči, izniče novi motiv i neočekivani lik postaje glavnom poantom filma.

gits02Ghost in the Shell je vizualno očaravajuće djelo koje pripada animacijskom vrhu japanskih radova, ali se u tome razlikuje od mnoštva zbog sklonosti ka artističkim izletima. U pozadini radnje crtež i scene posvećene animacijskom prijenosu atmosfere prepričavaju svoju priču i ne služe tek vizualnoj prezentaciji, iako je fascinacija detaljima sveprisutna kroz film, mari li tko da je primjećuje. Oshii je bio jedan od prvih redatelja koji u animaciji koristi cell tehnologiju. Upotreba u filmu je opskurna, ali idealno liježe u ostatak animacije i atmosferu dočaravanja, čisto historijski čineći jednu prijelomnu točku u razvoju filma. U Ghost in the Shellu utjelovljena je i svojevrsna sirovost hladnog pojasa svijesti o kibernetici, prijenos nevažnosti tabu-točaka ljudskosti preko frigidne golotinje i sporednog nasilja koji često kruži u utiscima o Ghost in the Shell anime naslovu, ali je u potpunosti sporedna pojava i odsutnost onog erotskog u golotinji i prosto životinjskog, dapače strastvenog u nasilju je sasvim opipljiva. Animatori također izvrsno prenose neljudskost kiborga u ljudskome i općenito osjećaj bezdušnosti ili bestjelesnosti likova, ovisno o njihovoj prirodi egzistencije.

Sporedni elementi filma kroz radnju tek bacaju fokus na propitkivanja Shirowa kao kreatora mange i Oshiija kao redatelja filma, etički i ontološki pogledi kroz pojednostavljeno filozofiranje o tome što život jest kao takav i kakav život bude bio kao život čovjeka budućnosti. Jedna od takvih manifestacija je i Batou koji kao lik izravno prenosi stajališta samog redatelja, mada izvorno nema veze s redateljem. Radnja je triler potkovan filozofijskim nazorom, za razliku od nastavka Ghost in the Shell: Innocence koji je čisto filozofijski spekulativno umjetničko izražavanje, ali je u filmu čitavo vrijeme prisutna akcija koja ne dopušta naslovu da postane težak. Zbog dobrog tempa i varljivosti scena pristupačan je široj publici, ali opet nije za svakoga, budući da, što zbog tematike, a što zbog pomalo naprasitog ubacivanja gledatelja usred svakodnevnog života jedne sekcije, nije odmah lako dohvatiti ga. Zapravo, postoje velike šanse da će koješta biti propušteno pri prvom gledanju.

gits03U filmu nije dano puno prostora razvoju odnosa likova, pogotovo iz razloga što serijal izbjegava sapunice Nikita i Alias, ali je posvećeno vremena izražavanju njihovih stajališta, što rezultira misaonim dijalozima kroz koje se indirektno oblikuju karakteri. Opasnost od nemogućnosti vezanja za likove je aktivno prisutna, no zauzvrat će se prema istom principu zainteresirani gledatelji vezati za ono što sami likovi izgovaraju, ako već ne prema čistom vizualnom izgledu iz kojih diše i njihov karakter. Dijalog je podosta tehničke prirode i u tipičnom anime stilu očekuje od gledatelja, umjesto da mu se govori i objašnjava, da povezuje činjenice i nazive i spekulira, dok su monolozi filozofijski orijentirani.

Veliku ulogu u pozitivnom utisku filma odigrala je glazba Kenjija Kawaija koja je, poput samog filma, nagrađivana i postala s vremenom široko influentna. Kenji Kawai nije htio tek napraviti glazbu za film, već je težio tome da joj podari smisao, pa je kroz glavnu, svjetski poznatu temu nastojao ispričati povezanost likova. Neobična kompozicija dolazi od miješanja bugarskih i japanskih nota, te bugarskog narodnog pjevanja s japanskim zborom, a isti princip primjenjuje kasnije u nastavku. Glazba za film je nježna te isključuje agresivni aranžman tijekom akcijskih scena, zamjenjujući je ili odsutnošću glazbe ili umirujuće poticajnim notama. Za izvrsnu zvučnu podlogu zaslužan je nagrađivani Randy Thorn.

Ghost in the Shell je influentan anime naslov prominentnih autora, naslov koji na svojevrstan način pripada filmskoj lektiri i koji je iznimno utjecao na mnoge buduće anime, filmske, strip i književne radove, stvarajući iza sebe velike naslove poput Matrixa, a opet s otjecanjem vremena zadržava izvorni kvalitet, stoga je uvijek preporučljiv za gledanje.

Add comment


Security code
Refresh

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

 
Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona