marvels daredevilMali šok je odjeknuo internetom kad je Netflix izjavio kako neće biti 4. sezone "Daredevila". "Marvelov Daredevil se neće vratiti u 4. sezoni na Netflixu" - izjavio je Netflix za CNN. Slijepog odvjetnika iz Hell's Kitchen možda nastavimo gledati negdje drugdje... nadamo se.

grrmartin 300yearsPomahnitalo krenuh 14. listopada na Martinov blog na kojem je objavio vijest o datumu izlaska novog štiva iz serijala "A Song of Ice and Fire". Povratak u Westeros omogućio nam je već danas, pustivši u prodaju prvu od dvije knjige "Fire and Blood: 300 Years Before A Game of Thrones (A Targaryen History)".

HP wizards uniteSredine doslovno nema kad se spomene Harry Potter. Ako spadate u kategoriju obožavatelja sigurni smo da će Vas zainteresirati vijest, ali i mogućnost predbilježbe na igru koju mnogi u svijetu s nestrpljenjem očekuju.

kruna ponoci 2D

Drugi nastavak svjetski poznate tetralogije "Prijestolje od stakla" je objavljen u hrvatskom prijevodu. Pod nasovom "Kruna ponoći" Celaena Sardothien nastavlja obavljati svoju dužnost kao kraljev ubojica, ali na svoj način.

got vii  HBO je nakon dugo očekivanja najavio datum premijere i prikazivanja nove sezone serijala pod nazivom Igra prijestolja VII.

Lawrence M. Krauss: Fizika Zvjezdanih staza

Prevoditelj:
Predrag Raos
Jezik originala:
engleski

Oduvijek ste željeli znati hoće li razne napredne znanstvene stvari u „Zvjezdanim stazama“ ostati samo plod mašte autora ili će ipak jednoga dana u potpunosti zaživjeti u stvarnosti? Ako je tome tako, onda je knjiga “Fizika Zvjezdanih staza”, autora Lawrencea M. Kraussa u izdanju nakladničke kuće Jesenski i Turk u potpunosti za vas.

Često se pokazalo da su ideje autora SF knjiga, filmova i serija preteča onoga što bi jednog dana moglo postojati. Izuzetno dojmljiv citat iz predgovora knjige kaže ovako: „Ono što je danas znanstvena fantastika, sutra često bude znanost. Fizika na kojoj se temelji serija „Zvjezdane staze“ sigurno je vrijedna istraživanja. Ograničiti se na ono zemaljsko značilo bi sputati ljudski duh.“ To i jest jedan od razloga zašto se mnogi od nas nadaju da će barem jedan dio tehnologije iz navedene serije postati naša stvarnost.

Tko ne bi želio u holodeku reproducirati svoju najdražu pješčanu plažu? Tko se ne bi želio ujutro jednostavno teleportirati na posao i izbjeći sve one zamorne gužve na putu? Ja svakako bih i to je najvažniji razlog zašto sam se odlučio za ovu knjigu.

Predgovor je napisao Stephen Hawking kojeg danas smatraju jednim od najboljih, ako ne i najboljim znanstvenikom današnjice. Istu čast mu je dodijelio i sam autor koji je knjigu koncipirao na način da za jednim stolom sjede četiri najveća znanstvenika: Newton, Einstein, Hawking i Data. Svaki od njih objašnjava i daje svoje mišljenje o pojedinim temama kojih je poprilično. Što je warp i je li moguć? Je li teleportacija moguća te kolika bi nam energija trebala za nju? Kako radi holodek? Je li moguće putovati kroz crvotočine i na koji način? I još mnogo toga...

Jednostavno, bit ćete uvučeni u svijet fizike i dobiti znanstveni pogled na tehnologiju iz „Zvjezdanih staza“. Krauss je vrstan poznavalac obje tematike te s lakoćom pripovijeda o seriji i objašnjava je s aspekta znanosti, tj. isprepliće stvarnost i maštu. Što i nije čudno s obzirom na to da je Krauss profesor fizike i astronomije i vješt popularno–znanstveni pisac s nekoliko dosad objavljenih radova.

Ono što me se najviše dojmilo jest autorov pristup i način pisanja. Odabrao je nekoliko najzanimljivijih tehnologija iz „Zvjezdanih staza“ te za svaku naveo njene mane i prednosti, odnosno laičkim je jezikom objašnjeno što je moguće, u kojoj mjeri i pod kojim uvjetima. Objašnjenja su potkrijepljena s puno činjenica koje je lako negdje dalje provjeriti ako ste skeptični prema onome što piše.

Krauss, svojim detaljnim pristupom, svaku znanstvenu teoriju pojasni i pojednostavi tako da bude razumljiva široj publici. Tim pristupom je na minimum sveo mogućnost pogreške prilikom interpretacije pojedinih fizikalnih zakona i teorija.

Na kraju knjige, kao poseban dodatak uvršteno je deset najvećih promašaja u „Zvjezdanim stazama“ po izboru fizičara, nobelovaca i trekkera. Jedan od njih je i tijelo smrznuto na -295°C.

Čitajući "Fiziku Zvjezdanih staza" ona vas educira, osvaja, tjera vas da, nakon pročitanog, još malo istražite teorije koje su spomenute. Pisana je jednostavnim jezikom i razumljiva široj populaciji pa ne morate biti vrsni poznavalac fizike ili ove znanstveno-fantastične serije da biste je čitali. Ali opet, ako ste barem jedno od tog dvoje, ova će vam knjiga biti još zanimljivija te će vam biti poseban gušt čitati je.

Za kraj bih izdvojio odličan citat koji, sam po sebi, govori puno toga:

„Ljudska je vrsta sjajno stvorenje, obdareno velikim mogućnostima, pa se nadam da nam je serija „Zvjezdane staze“ pomogla da shvatimo što sve možemo ako vjerujemo u sebe i u svoje sposobnosti.“

Slični članci

Goblinov gebis

Galerija

Kliknite na strip za čitanje! Ako želite pogledati starije brojeve posjetite arhivu.

Povezivanje

Primaj obavijesti o novostima na Fantasy Hrvatska putem e-maila!

Pratite nas putem RSS-a! Facebook stranica Pratite nas na Twitteru!

Korisnička zona