avengers endgameSaga o Osvetnicima započela je s Iron Manom (2008) a završit će ju Avengers: Endgame (2019). Nakon dvadeset jednog filma u ukupnom trajanju od 38 sati, približava se vrijeme rastanka s nekima od omiljenih junaka.

Krešimir Mišak: Svjetla na nebu

Autor: Ayllwyn

svjetla_na_nebu

Naslov knjige: Svjetla na nebu
Autor: Krešimir Mišak
Nakladnik: SysPrint
Format: 18,5x23,5 cm
Broj stranica: 223

Novinar, pisac znanstvene fantastike i rock glazbenik, Krešimir Mišak jedna je od zanimljivijih osoba na hrvatskoj novinarskoj i znanstvenoj sceni. Emisijom “Na rubu znanosti” popularizirao je znanost te zajedno s mnogim gostima otkrivao publici, između ostalog, i tajne onoga za što se smatra da pripada sivoj zoni znanosti. Jedan od takvih fenomena svakako je i fenomen NLO-a. Upravo je tu temu Mišak obradio u svojoj knjizi “Svjetla na nebu“ u izdanju SysPrinta.

Iako autor u uvodu navodi da se radi o prilično nevažnoj stvari, već pri prvim stranicama vidimo da to nije baš tako. Mišak je napravio svojevrsnu kronologiju istraživanja NLO-a. Krenuvši od najranije povijesti, vodi nas u poznate prapovijesne špilje u kojima se naziru dokazi o prvim viđenjima izvanzemaljskih letjelica. Mnogi dokazi, zapisi i slike NLO-a protežu se kroz cijelu antiku, stari i novi vijek.

S dolaskom modernog doba mijenja se i percepcija ovog fenomena. Mišak sve detaljnije obrađuje pojedine događaje nakon Drugog svjetskog rata, kao što je bitka iznad Los Angelesa ili pak projekt “Sign” koji je tijekom godina postao projekt “Plava knjiga”. Autor iznosi egzaktne podatke, poput točnih vremena viđenja NLO-a, što je apsolutno očekivano od njega budući da se, kako i sam kaže, tijekom pet godina interesirao za pojave NLO-a diljem Zemlje.

Naravno, nije propustio priliku detaljno proći i kroz najpoznatiji slučaj, onaj iz Roswella. Čitatelje kronološki vodi kroz sva događanja u Roswellu od srpnja 1947. godine, kada se izvanzemaljski brod navodno srušio, do danas. Upoznaje ih i s pričama koje su u najmanju ruku fascinantne s obzirom na to da i samo vrijeme pada letjelice varira od izvora do izvora. Ipak, Mišak navodi i neke ozbiljnije izvore kao na primjer mrtvozornikov izvještaj nakon obdukcije bića koje se nalazilo u paloj letjelici, te susret NLO-a i letjelice Apollo 11, što je svakako jedan od zanimljivih dijelova knjige.

No ono što je već godinama najintrigantnije u vezi ovog fenomena, kako ufolozima, tako i laicima, jest, kako kaže Mišak, pojam otmica koje su bile popularizirane nekim televizijskim serijama kao što su “Dosjei X” i “Oteti”. Mišak je prepričao nekolicinu slučajeva otmica i kronološki naveo, kako ih naziva, “pionire istraživanja otmica”.

kresimir-misakKrešimir Mišak

Za nas vjerojatno najzanimljiviji dio knjige svakako su priče s domaćeg terena. Ipak je Mišak naš, a kad još navede neke priče gdje se tvrdi da je NLO posjetio i Hrvatsku, naše srce puca od ponosa. Jedno je kad NLO leti iznad Los Angelesa, onda to nije stvarno, to je film, uvijek kakva američka izmišljotina, no kad se leteći tanjur pojavi iznad Siverića, percepcija skeptika se izmjeni brže nego Sanader - Kosor na premijerskoj poziciji. Tako je donio i nekoliko prilično zanimljivih, iako nedovoljno vjerodostojnih priča.

Osim toga, za sam kraj, Mišak navodi i religijski pogled na cijelu ideju izvanzemaljskog života. Budući da po tom pitanju svatko od nas ima svoj osobni stav, pustit ćemo vas da kupite knjigu i sami otkrijete kakvi su pogledi Crkve na ovaj mističan pojam.

Moramo priznati da se ova knjiga pročita u dahu i ne samo zato što ne prelazi 220 stranica, već zato što je Mišak navođenjem svih tih preciznih podataka ostavio dojam kao da je pojava NLO-a nešto sasvim naravno. Pozitivno je isto tako što ne pretjeruje s jezikom, nema te jezične umišljenosti, što tekst čini bogatijim i pristupačnijim. Mišak prepričava stvari kakve jesu, ležerno, kao što izgleda dok vodi svoje emisije.

Sigurni smo da će čitatelji „Svjetla na nebu“ imati dojam kao da su s Krešimirom Mišakom na kavi u kvartovskom bircu, dok im on na fascinantan način priča o novom pojavljivanju letećih tanjura.